اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244804
تاریخ انتشار: 1397/07/02 02:03
نادرگرامی رئیس شورای اسلامی شهر باشت در توضیح دلایل این تجمع و ابراز نگرانی اولیاء دانش اموزان، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس جمعی از اولیاء دانش آموزان از عدم دریافت لباس فرم مدرسه فرزندان خود ابراز نگرانی کرده اند و خواستار پیگیری مسئولین بودند.

عصرجهان-جمعی از اولیاء دانش آموزان در شهرستان باشت نسبت به تأخیر در دریافت لباس‌های فرم مدارس فرزندان خود تجمع کرده و خواستار پیگیری مسئولین آموزش و پرورش در این زمینه شدند.


نادر گرامی رئیس شورای اسلامی شهر باشت در توضیح دلایل این تجمع و ابراز نگرانی اولیاء دانش اموزان، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس جمعی از اولیاء دانش آموزان از عدم دریافت لباس فرم مدرسه فرزندان خود ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار پیگیری مسئولین بودند.
وی افزود: حسب وظیفه طی تماس تلفنی با مدیر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان باشت، وی الزام سازمان بازرسی بر عدم دخالت آموزش و پرورش در تهیه لباس مدارس را یکی از دلایل عدم ورود این نهاد آموزشی به مشکل مطرح شده اعلام کرد و گفت که طبق دستورالعمل ابلاغی آموزش و پرورش تنها در رنگ، مدل و نوع لباس می‌تواند دخالت نماید و سایر امور باید به خیاط‌ها واگذار شود.
گرامی تأخیر در دریافت لباس فرم مدارس را برخی سهل انگاری‌ها عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر لباس دانش اموزان باشتی به آنها تحول داده شود.
محمود نظری مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت نیز در خصوص گلایه‌های اولیاء دانش آموزان و تأخیر در تحویل لباس‌های فرم دانش آموزان گفت: در جلسه‌ای که با حضور اعضای انجمن اولیاء و مربیان شهرستان برگزار شد به اتفاق آرا و با توجه به مشکلات پیش آمده تصمیم به واگذاری دوخت لباس‌های فرم همانند سال‌های گذشته شد و قرار بر این شد که دوخت لباس‌ها به خیاط غیربومی واگذار شود.
وی ادامه داد: خیاط غیربومی در شهرستان حضور یافته و با تعدادی از مدارس قراردادی منعقد کرد و قرار بود که لباس فرم مدارس در مردادماه تحویل داده شوند اما با توجه به دستورالعمل سازمان بازرسی و الزام آموزش و پرورش بر عدم دخالت در تهیه لباس، آموزش و پرورش تنها می‌توانست در رنگ، نوع پارچه و مدل آن دخالت داشته باشد.
نظری اضافه کرد: بعد از دریافت بخشنامه مذکور طی جلسه با مدیران مدارس موارد به آنها تذکر داده شد و اولیاء نیز در انتخاب خیاط مختار شدند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت با بیان اینکه پیش بینی می‌شد با توجه به نزدیک بودن ایام بازگشایی مدارس و کمبود خیاط در شهرستان اولیاء با مشکل موجه شوند اما با توجه به بخشنامه ابلاغی آموزش و پرورش نمی‌تواند در این امور داخلت کند و تنها کار صورت گرفته بیان مشکلات مردم به مسئولین مربوطه بوده است.
نظری بیان داشت: مشکلات مطرح شده توسط اولیاء دانش اموزان در جلسه شورای اموزش و پرورش با حضور فرماندار و مسئولین شهرستانی مطرح و خواستار پیگیری آنها شدیم اما متأسفانه به دلیل برخی مشکلات، تهیه لباس در شهرستان باشت به سختی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اولیاء دانش اموزان نگران سختگیری‌های مدیران مدارس در زمینه تهیه لباس فرم دانش آموزان نباشند، گفت: مدیران مدارس جهت تهیه لباس فرم یک تا دو هفته به دانش اموزان فرصت می‌دهند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
-----------------------------------
خبرنگار: فتح‌الله پوران‌پور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*