اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244828
تاریخ انتشار: 1397/07/03 23:58
موگرینی: کانال مکانیزم جدید اقتصادی "سازمان اهداف متعدد" (اس پی وی) نام دارد و شرکت ها می توانند از طریق آن معاملات مالی با ایران را انجام دهند. این کانال به شرکت های اروپایی این امکان را می دهد که تجارت با ایران را براساس قانون اروپایی ادامه دهد. همچنین شرکای دیگری در جهان نیز می توانند به این کانال اضافه شوند.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان به نقل از یورونیوز، در بیانیه ۱۲ بندی نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ در نیویورک، حاضران بر تعهد خود برای تضمین کانال های پرداخت با ایران و تداوم صادرات نفت و میعانات گازی، محصولات نفتی و پتروشیمی تأکید کردند.
با توجه به توافق جدید اتحادیه اروپا رژیم حقوقی را آماده کرده است که اجازه می دهد ارتباط تجاری و اقتصادی با ایران با وجود تحریم ها حفظ شود.


فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر این موضوع در مقر سازمان ملل گفت: « به این ترتیب شرکت های اروپایی و دیگر شرکت های کشورهای امضا کننده برجام می توانند ارتباط بانکی و تجاری خود با ایران را حفظ کنند.»
به گفته موگرینی اتحادیه اروپا متعهد خواهد شد تا مهم ترین منبع درآمد ایران نفت به فروش برسد.
به گفته یک دیپلمات فرانسوی برای این کار اتحادیه اروپا قصد دارد دلار را به عنوان تنها ارز مورد مبادله برای خرید و فروش نفت از ایران را حذف کرده و جایگزینی برای آن تعیین کند. به گفته وی با توجه به ساز و کارهای جدید ایران می تواند با فروش نفت خود واردات را کما فی السابق از اروپا و دیگر کشورهای مهم آسیایی از جمله کره، چین و ژاپن ادامه دهد. این دیپلمات فرانسوی می گوید اروپا قصد دارد با این سازوکار جدید امنیت اقتصادی شرکت های اروپایی که با ایران کار می کنند را تامین کرده و این شرکت ها را از تحریم های آمریکا مصون بدارد.


هایکو ماس وزیر خارجه آلمان هم در نیویورک اعلام کرد که ما برای حفظ برجام نیاز داریم در عمل به ایران کمک کنیم که کمترین تاثیر را از تحریم های آمریکا حس کند و اروپا هم چنان بتواند با این کشور به مبادله و تجارت ادامه دهد.
نمایندگان سه کشور اروپایی هم چنان بر این باورند که با کمک به اقتصاد ایران می توانند محبوبیت حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران را در داخل نیز افزایش دهند. به گفته وزیر خارجه آلمان، اگر اروپا موفق به نجات برجام نشود دیگر حل بحران های منطقه ای آسان نخواهد بود و اروپا وظیفه تاریخی برای حفظ برجام دارد.



کانال تلگرام عصر جهان


مهدوی
|
Iran
|
1397/07/04 00:22
  +0

  -0
پاسخ
ما براساس کدام تصویر خبر را تفسیر کنیم چهره خندان بانو موگرینی و یا چهره درهم کشیده ظریف

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*