اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244834
تاریخ انتشار: 1397/07/04 22:19
دادستان تهران در بخشنامه‌­ای از دادستان­‌های شهرستان­‌ها، خواست افرادی را که موجب اخلال در حمل و رساندن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می شوند، شناسایی و تعقیب کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی گفت: اخیرا گزارش‌هایی رسیده است که افرادی در فالب ممانعت یا ارسال پیامک به برخی رانندگان خدوم که مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند یا با تعرض به رانندگان یا بستن مسیرهای مواصلاتی، به نحوی تلاش می‌کنند که خدمت‌رسانی به مردم شریف را مختل کنند از جمله شب گذشته سه نفر در پاکدشت بودند که به لحاظ چنین اقدامی دستگیر و بازداشت شدند.

وی ادامه داد: برخی مصادیق بستن جاده‌ها مصداق ماده 653 قانون تعزیرات و قطاع الطریق است که مجازات بسیار سنگینی برای مرتکبان پیش‌­بینی شده است.

جعفری دولت‌آبادی در بیان ضرورت برخورد با این گونه اقدامات، به شرایط کشور اشاره کرد و افزود: قصد دشمن مأیوس کردن مردم شریف از طریق اخلال در خدمت‌رسانی به آنان است. دستگاه قضایی تحمل نخواهد کرد که عده‌ای به خود جرأت داده و در قالب شیوه‌هایی که اشاره شد، خدمت‌رسانی مردم را متوقف کنند؛ چرا که حمل کالا از بنادر و مرکز استان‌ها به شهرستان‌ها، امری معمول و ضروری است.

 توصیه دادستان تهران به شهروندان متقاضی پیش خرید خودرو
جعفری دولت آبادی در خصوص فراخوان‌های پیش فروش خودرو هشدار داد و گفت: هشدار دادستانی تهران مربوط به آگهی‌های پیش فروش از سوی شرکت‌های خودروسازی معتبر و دولتی مانند ایران خودرو و سایپا نیست بلکه منظور شرکت‌های موهومی است که مردم را با پیش فروش فریب می‌دهند.

وی به چند نمونه از پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری از سوی این دسته از شرکت‌ها اشاره کرد و از جمله اظهار داشت: نمونه بارز آن در پرونده‌های واردات خودروی خارجی گزارش شد که تاکنون 1300 نفر اعلام شکایت کرده‌اند، همچنین در برخی پرونده‌ها افراد با تاسیس شرکت‌های موهوم یا موقت، وجوه مردم را اخذ کرده، پس از مدتی متواری می‌شوند یا شرکت را تعطیل و منحل می کنند. از جمله شرکت‌ رامک خودرو است که شکات متعددی دارد.
دادستان تهران با اشاره به مفتوح بودن تعدادی پرونده‌های قضایی علیه شرکت‌های لیزینگی و با ابراز تاسف از اینکه در بسیاری از این پرونده‌ها، به رغم رسیدگی قضایی، وجوه یا اموال قابل توجهی جهت جبران خسارت شکات شناسایی نشده و موجود نیست، افزود: مردم دقت کنند و از شرکت‌هایی که فعالیت‌ آنها صرفا مجازی نیست و اعتبار رسمی آنها توسط دستگاه‌های دولتی تایید شده، خودرو پیش خرید کنند.

تایید خبر بازداشت تقی‌زاده
جعفری دولت‌آبادی با تایید بازداشت عباس تقی زاده، اظهار داشت: نامبرده دارای سابقه محکومیت به جرایم اقتصادی در دادسرای ناحیه 22 تهران و مجتمع قضایی اقتصادی است که پس از تحمل حبس و رد مال آزاد شد ولی متاسفانه دوباره به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه داد و اخیراً بازداشت شده است.

وی با ابراز امیدواری بر تسریع در رسیدگی به پرونده اتهامی تقی زاده، در خصوص روند تحقیقات اظهار داشت: اتهام نامبرده قاچاق عمده و کلان کالا است. وی کالاهای قاچاق را از طریق مبادی گمرک وارد کشور می‌کرد و کالاهای بسیاری که در چندین انبار نگهداری می‌شد، از وی کشف شده است.

دادستان تهران با انتقاد از برخی رسانه‌ها که بدون هماهنگی با دادستانی، اخبار مربوط به پرونده اتهامی تقی‌زاده را منتشر کرده اند، افزود: بنا داشتیم تحقیقات و ادله این پرونده سوخت نشود، لذا انتشار اخبار قضایی بدون هماهنگی با دادستانی تهران مورد گلایه است منتهی اصل خبر بازداشت نامبرده تایید می‌شود و امیدواریم انتشار زودهنگام این خبر، تحقیقات پرونده را را با وقفه مواجه نکند.

جعفری دولت‌‌آبادی با تایید مشارکت افراد دیگری در اقدامات مجرمانه نامبرده، اظهار داشت: این پرونده متهمان دیگری هم دارد و نامبرده سال‌های زیادی است که به صورت غیرقانونی کالا وارد می‌کرده و حدود یک ماه پیش با هوشیاری پلیس و دستور قاطع دادستانی تهران بازداشت شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تحقیقات این پرونده به خوبی پیش برود به گونه‌ای که تمام زوایای اقدامات مجرمانه متهم اصلی و شرکای وی روشن شود و پرونده در اسرع وقت با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*