اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244859
تاریخ انتشار: 1397/07/07 00:17
باز هم سونامی شرب مشروبات مسموم؛
پرونده انتظامی که ساعاتی پیش در بندرعباس گشوده شده، به سرعت ابعادش بزرگ تر می‌شود تا جایی که اکنون ده جان باخته دارد و بیش از یکصد مسموم و در راستای آن، یک زن و شوهر دستگیر شده‌اند که به گفته مقامات انتظامی، کارگاهی برای ساخت این مشروبات دایر کرده بودند و سازنده مشروباتی هستند که مرگ شماری از مصرف کنندگان را در پی داشته است.

عصرجهان-دکتر فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از افزایش شمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی در اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکی در بندرعباس خبر داد و گفت: شمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی در اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی، هم‌اکنون به ۱۱۸ تن رسیده است.

وی از جان باختن ۱۰ تن از مسموم شدگان خبر داد و با وخیم توصیف کردن حال برخی دیگر از ایشان، گفت: تاکنون ۵۲ تن از این افراد دیالیز شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در نوبت دیالیز هستند. گروه سنی افراد مسموم شده ۱۷ تا ۵۰ سال است.

رویدادی تلخ و پرتلفات که به شدت مسبوق به سابقه است تا جایی که در بسیاری از استان های کشورمان مشابهش را تجربه کرده‌ایم؛ تجربیاتی که ظاهرا قرار نیست از آن هیچ درسی گرفته شود؛ چه درس گیرندگان مسئولان باشند و چه آنهایی که علاقه مند به مصرف مشروبات هستند!

 
دستگیری یکی از عوامل توزیع مشروب مسموم
 

در همین حال، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان به ایسنا گفت: در پی مسمومیت و مرگ تعدادی از شهروندان بندرعباسی بر اثر مسمومیت مشروبات الکلی، پلیس هرمزگان از اولین لحظات وقوع این حادثه به پرونده ورود کرده و آن را مورد پیگیری جدی و فوری قرار داد.

سرهنگ محمد شریفی افزود: با تحقیقات گسترده پلیس امنیت عمومی استان ابتدا تعدادی از عوامل توزیع شناسایی شدند و پس از آن یکی از عوامل اصلی دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با اشراف اطلاعاتی بر پرونده تمرکز کامل داشته و به زودی پس از تکمیل تحقیقات، جزئیات آن منتشر می‌شود.

 
11:00 دستگیری زن و شوهر سازنده مشروبات

سرهنگ «اسماعیل مشایخ»، فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در خصوص پرونده مسمومان الکلی در بندرعباس افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های پلیسی یک زن و شوهر سازنده‌ی مشروبات الکلی توسط پلیس امنیت عمومی شناسایی و دستگیر شدند. این دو فرد خانه‌شان را به کارگاه تهیه و ساخت مشروبات الکلی تبدیل کرده بودند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون این زوج در کلانتری ۱۱ هستند و بازجویی و تحقیقات از این افراد ادامه دارد، گفت: همچنین سرکرده اصلی که توزیع‌کننده این مشروبات دست‌ساز بوده و از افراد سابقه‌دار است، هم‌اکنون دستگیر شده و بازجویی‌ها از این فرد ادامه دارد.

 
11:39 یک فوتی و ۱۲ مسموم در بجنورد

بر اثر مصرف مشروبات الکلی در بجنورد، یک تن جان باخت و ۱۲ تن مسموم شدند. ایسنا با اعلام این خبر از بستری شدن مسموم شدگان در بیمارستان خبر داد و به نقل از دکتر «رامین حقیقی»، رئیس بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد نوشت: حال ۴ تن از بستری‌شدگان مساعد نیست.

به گفته این پزشک، دو تن از بستری‌شدگان به تشخیص پزشک از بیمارستان مرخص شده‌اند.

 
12:00 افزایش شمار جان باختگان؛ رویداد مشابه در چند استان دیگر!
 
پیرحسین کولیوند، رئیس ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فوت ۱۲ مسموم ناشی از مصرف مشروبات الکلی خبر داد و گفت: بنا بر گزارش‌های رسیده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسمومیت با الکل متانول در برخی استان‌های کشور مانند البرز، خراسان شمالی و هرمزگان متأسفانه باعث مرگ تعدادی شده است.

وی در مورد شمار بیماران دچار مسمومیت و فوتی‌های ناشی از مصرف الکل گفت: تاکنون ۱۵۴ تن از هموطنان در استان‌های مذکور دچار مسمومیت شده و ۱۲ تن نیز جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر کولیوند، علائم مسمومیت در برخی مواقع با تأخیر نمایان می‌شود که این عوارض می‌تواند موجب کوری، نارسایی حاد کلیه، کما و در نهایت منجر به مرگ افراد شود.
 
15:00 شمار جان باختگان به پانزده تن رسید

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان پدافند غیر عامل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین جزئیات مسمومیت با الکل گفت: بر اساس گزارش تجمیعی تا ساعت ۱۵ امروز (جمعه)، مجموع افرادی که به واسطه استفاده از مشروبات الکلی دست‌ساز دچار مشکل شدند به ۱۶۹ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه تا کنون ۱۵ نفر در چهار استان کشور بر اثر استفاده از این مشروبات جان خود را از دست داده‌اند که به ترتیب ۱۱ نفر در استان هرمزگان، دو نفر در استان خراسان شمالی و دو نفر هم در استان البرز فوت شده‌اند.

وی در مورد آمار افراد بستری نیز گفت: ۱۴۵ نفر بستری هستند که ۱۰ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. همچنین ۹ نفر پس از درمان ترخیص شده‌اند.
 
این خبر تکمیل می‌شود...
 م.تابناک


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*