اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244948
تاریخ انتشار: 1397/07/14 00:49
در خطبه‌های نماز جمعه باشت مطرح شد؛
وی دلیل احتکار در یکی از فروشگاههای مرکز استان را عدم نظارت بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت دانست و با انتقاد از این موضوع گفت: ضعف رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این موضوع مشهود است و عجیب است که چرا این مسئول عوض نمی شود.

عصر جهان-امام جمعه شهرباشت خطاب به نمایندگان حامی قانون FATF گفت: قانون FATF دست حافظان امنیت کشور همانند سردار قاسم سلیمانی را می بندد و نمایندگان مجلس باید غیرت داشته باشند و جلوی تصویب این قانون را بگیرند.


حجت الاسلام و المسلمین عبودی در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر باشت با ابراز تأسف از طرح مجدد قانون FATF در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مراتب گلایه مندی خود را از شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد قانون FATF ابراز فرموده اند اما در کمال ناباوری برخی از نمایندگان ما آنرا برای تصویب به مجلس ارجاع داده اند که باید فاتحه این مجلس را خواند.
وی ادامه داد: توجیه برخی از نمایندگان این است که بخش هایی از قانون FATF را اطلاح کرده اند! اما مگر اصلاح قانون بین المللی دست مجلس ماست؟ این یک قانون بین المللی است که نمایندگان ما یا باید بپذیرند و یا باید رد کنند.
امام جمعه شهر باشت ابراز داشت: مجلس ما خیلی ضعیف است و مطلب مهم و عجیب نیز همراهی آنها با دولت در تصویب این قانون است.
حجت الاسلام عبودی ادامه داد: حرف دیگر این نمایندگان این است که میخواهیم مسائل اقتصادی کشور با قانون FATF برطرف شود همان صحبت ها و حرف هایی که در مورد برجام زدند.
وی ابراز داشت: تفکر برخی از نمایندگان ما تصویب FATF و سند 2030 است که باید در زمان انتخابات تمام جوانب برای انتخاب نماینده اصلح در نظر گرفته می شود.
امام جمعه باشت با بیان اینکه تصویب قانون FATF دست سردار سلیمانی را می بندد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس غیرت داشته باشند، امنیتی که به واسطه آن شما بر صندلی مجلس تکیه زده اید حاصل رشادت های امثال قاسم سلیمانی است و امیدواریم که نمایندگان مجلس به خود بیایند و با تصویب این قانون مخالفت کنند.
حجت السلام عبودی در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی به سبزپوشان حریم امنیت، گفت: نیروی انتظامی حضوری میدانی در تمام عرصه ها داشته پا به پای سایر نیروهای مسلح کشور نقش مهمی در امنیت کشور دارند.
وی امنیت جامعه را مرهون تلاش های شبانه روزی نیروهای انتظامی دانست و افزود: نیروهای انتظامی به خوبی توانسته اند امنیتی را که دشمن لحظه به لحظه در حال ضربه زدن آن هستند برقرار نمایند.
امام جمعه باشت با تشکر از اقدامات فرمانده انتظامی شهرستان باشت و مجموعه همکاران وی ، ابراز داشت: تعامل خوب و مناسب با معتمدین ، متنفذین و ریش سفیدان از ویزگی های منحصر به فرد سرهنگ چشم مهتاب و همکاران وی است .
حجت الاسلام عبودی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان باشت را فردی انقلابی، پای کار و ضابطه مند دانست و ادامه داد: مردم شهرستان باید بدانند در راه تحقق امنیت در شهرستان نیازمند تعامل با نیروهای انتظامی هستیم.
امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همایش بزرگ اقتدار عاشورایی بسیجیان در کشور و سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع آنان، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانات مهم، تحریم ها را شکننده تر از اقتصاد ملی کشور دانسته اند، لذا این یک واقعیت است و اگر خوب عمل کنیم اقتصاد ملی ما قوی تر از این تحریم هاست.
حجت الاسلام عبودی بیان کرد: اگر در این سال ها به موضوع اقتصاد مقاومتی جدی تر پرداخته می شدو به جای شعار در عمل به این موضع پرداخته می شد هیچ تحریمی نمی توانست به ما ضربه بزند.
وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یک اصل اساسی در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اگر این امر صورت نگیرد کارخانه ها و تولیدیها بسته می شوند.
حجت الاسلام عبودی برخورد با قاچاقچیان خرد را بی فایده دانست و گفت: مبارزه با دلال ها و مفسدین باید از سرچشمه آن آغاز شود و جلوی کسانی که در بدنه دولت نفوذ کرده اند گرفته شود زیرا در برخی گزارشات بیشترین قاچاق از مرزهای قانونی کشور وارد می شود و این مهم اقدام لازم دولت و مسئولین را می طلبد.
وی به بحث اشتغال بیش از 8 هزار بازنشسته در کشور اشاره کرد و با انتقاد از این سیاست ، بیان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری بر نیروی جوانان تأکید دارند، اگر بخواهیم سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا شود باید به نیروی جوانان اعتماد کرد، استخدام این همه بازنشسته تنها به بهانه حقوق کم، پذیرفته نیست و دولت باید زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کند.
امام جمعه باشت حمایت از کارگاههای تولیدی را از دیگر راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: دولت می تواند با ارائه تسهیلات زمینه فعالیت کارگاههای تولیدی کوچک و بزرگ را فراهم نماید.
حجت الاسلام عبودی ضعف نظارت را در موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از معضلات دانست و گفت: در این چند ماه گذشته ضعف نظارت در بازار موجب شد تا قیمت اجناس به شدت افزایش یابد و برخی نیز با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده اقدام به احتکار اجناس خود کنند.
وی دلیل احتکار در یکی از فروشگاههای مرکز استان را عدم نظارت بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت دانست و با انتقاد از این موضوع گفت: ضعف مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در این موضوع مشهود است و عجیب است که چرا این مسئول عوض نمی شود.
حجت الاسلام عبودی بیان داشت: باید شخصی مسئولیت نظارت را برعهده بگیرد که وامدار و بدهکار کسی نباشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رابطه با آمریکا پرداخت و گفت: علی رغم کارشکنی های آمریکا متأسفانه هنور هم عده ای نادان به عنوان روشنفکر در داخل کشور، راه حل مشکلات را رابطه با آمریکا می دانند در حالی که خود امریکا منکر این موضوع است.
امام جمعه باشت بیان کرد: باید بدانیم که آمریکا، اروپا و غرب هیچوقت نجات دهنده ما نیستند و عجیب است که برجامیون بعد از خروج آمریکا هنوز چشم انتظار اروپائیان هستند.
حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: اروپا رفیق آمریکا است و هر دو در دومیدان بازی می کنند.
وی تأکید کرد: باید به جای اعتماد به غرب به مردم و ظرفیت های داخلی اعتماد کرد.
امام جمعه باشت ابراز داشت: قریب به هفت سال کشور را به بهانه برجام معطل گذاشته اند و معتقدم اگر مردم می خواهند از این وضعیت رها شوند باید در انتخابات آینده سیلی محکمی به غربگرایان بزنند.
----------------------------------------
خبر از فتح الله پوران پور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*