اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244959
تاریخ انتشار: 1397/07/14 21:25
دیدار استقلال و نفت مسجد سلیمان که با اخراج شفر و مرزبان همراه شده بود، با پیروزی دو بر یک استقلال به پایان رسید.

عصرجهان- عملیات استخراج امید در مسجد سلیمان برای استقلال با موفقیت به پایان رسید و آبی های تهرانی با یک پیروزی قابل قبول موفق شدند تا با موفقیت کار خود در مسجد سلیمان را به پایان برسانند. استقلال نیمه اول را خیلی خوب و با گل زودهنگام صیادمنش آغاز کرد و در ادامه موفق شد با یک ضد حمله برتری خود را به عدد دو برساند و نیمه اول با این دو گل به پایان رسید. در نیمه دوم اما بازی با 4 اخراج جنجالی شد و در نهایت در دقایق پایانی بود که نفت مسجد سلیمان توانست اختلاف را با یک ضربه پنالتی به حداقل برساند اما در نهایت آبی های تهرانی برنده این مسابقه شدند تا امتیازات خود را به یازده رسانده و به رده هفتم جدول برسند.

هفته ششم لیگ برتر/ ساعت 18:15
استادیوم بهنام محمدی/ تعداد تماشاگر:
داور: سید مهدی سیدعلی/ کمک ها: علیرضا ایلدروم و تورج عیوض محمدی

ترکیب نفت مسجد سلیمان:

حبیب فرعباسی-مجتبی بیژن-موسی کولیبالی-میلاد خدایی اصلی-اسماعیل شریفات-حکیم نصاری-سید پیمان میری-سید محمد حسینی-فرشید محمدی-محمود قائد رحمتی (66- حمزه حدادی)-علیرضا علیزاده
سرمربی علیرضا مرزبان


ترکیب استقلال تهران:

مهدی رحمتى-وریا غفوری-پژمان منتظری-روزبه چشمی-میلاد زکى‌پور-فرشید باقری-علی کریمى-فرشید اسماعیلى-مهدی قائدی (50- آرمین سهرابیان)-اللهیار صیادمنش (55- محمدی مهر)-روح الله باقری (70- سجاد آقایی)
سرمربی: وینفرد شفر



اخطار:

اسماعیل شریفات دقیقه 7 ، حکیم نصاری دقیقه 16 ، کولی بالی دقیقه 51  و (73) کار زرد دوم و قائد رحمتی (65) برای نفت مسجد سلیمان
میلاد زکی‌پور دقیقه 17 و (47) کارت زرد دوم ، صیادمنش (25)، روح الله باقری (65) و محمدی مهر (71) برای استقلال

 

 

شرح بازی

استقلال که برای فرار از بحران انگیزه زیادی داشت، در همان دقیقه 2 نفت مسجد سلیمان را غافلگیر کرد و اجازه نداد حریف حتی بتواند خود را در زمین پیدا کند، در این دقیقه پاس میلاد زکی پور با ضربه زیبای صیادمنش همراه شد و گل اول به نام استقلال ثبت شد.اما استقلال بعد از این صحنه هم حملات خود را به سوی دروازه نفت مسجد سلیمان ادامه داد و در دقیقه 29 این مهدی قائدی بود که در موقعیت تک به تک با دریبل دروازه بان دروازه نفت را برای بار دوم باز کرد.
استقلال در نیمه اول موقعیت های گل زیادی بدست آورد که نتوانست تعداد گل های خود را بیشتر کند اما از طرف دیگر نفتی ها هم روی چند موقعیت دروازه استقلال را تهدید کردند که از آن استفاده نکردند تا بازی در نیمه اول با نتیجه 2 بر صفر به رختکن برود.
نیمه دوم دیدار متفاوت و به ضرر استقلال آغاز شد. آبی های تهرانی خیلی زود زکی پور را از دست دادند تا شفر مجبور به تغییر سیستم شود و آبی های تهرانی به لاک دفاعی فرو بروند اما نفت مسجد سلیمان از این موقعیت استفاده نکرد و دقیقه 74 کولیبالی اخراج شد تا هر دو تیم در تعداد نفرات، به تساوی برسند. میداوودی که به عنوان جانشین به زمین آمده بود، یک پنالتی برای استقلال در دقیقه 87 گرفت که نصاری این پنالتی را تبدیل به گل کرد و در نهایت بازی که با اخراج شفر و مرزبان همراه شده بود، با پیروزی دو بر یک استقلال به پایان رسید.
شرح گل‌ها:
0-1 (استقلال): ارسال میلاد زکی‌پور به درون محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان با اشتباه فاحش میلاد خدایی‌اصل مدافع تیم میزبان همراه شد و توپ جلوی پای الله‌یار صیادمنش افتاد تا این مهاجم جوان به راحتی دروازه نفت را باز کند.
0-2 (استقلال): حمله همه جانبه بازیکنان نفت مسجدسلیمان با یک ضدحمله سریع از یاران استقلال پاسخ داده شد و مهدی قائدی که در فضای خالی پشت مدافعان نفت صاحب توپ شده بود، پس از دریبل دروازه‌‌بان میزبان گل دوم را به ثمر رساند.
1-2 (نفت): حرکت میلاد میداودی درون محوطه جریمه استقلال تهران و خطای روزبه چشمی یک ضربه پنالتی برای نفت مسجدسلیمان به همراه آورد و این پنالتی را حکیم نصاری با ضربه‌ای زمینی درون دروازه استقلال جای داد.
دقایق حساس
دقیقه 3: پاس باقری در موقعیت ایده آل به اسماعیلی رسید اما ضربه او را عباسی مهار کرد.
دقیقه 6 : ضربه زیبای نصاری از پشت محوطه جریمه با برخورد به تیر افقی راهی به سمت دروازه نداشت.
دقیقه 9: پاس چیپ وریا در موقعیت ایده آل به باقری رسید اما ضربه او با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 10:سانتر وریا غفوری روی سر باقری نشست اما ضربه او با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 16: پاس فوق العاده اسماعیلی در موقعیت ایده آل به زکی پور رسید و سانتر او با ضربه سر روح الله باقری به بیرون رفت.
دقیقه 37: توپ گیری عالی علی کریمی توپ را در موقعیت خوب به اسماعیلی رساند، او پاسش به قائدی رسید اما ضربه این بازیکن با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 39:سانتر قائدی در یک رفت و برگشت به علی کریمی رسید اما ضربه او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 40: ضربه سر علیزاده با واکنش زیبای مهدی رحمتی مهار شد.
دقیقه 42: فرار عالی پیمان میری و پاس کات بک او با ضربه بی دقت حکیم نصاری همراه شد.
دقیقه 52: ضربه ایستگاهی آرام باقری به راحتی در دست فرعباسی قرار گرفت.
دقیقه 64: سانتر از روی نقطه کرنر با ضربه سر کولی بالی همراه شد اما توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 78: علی کریمی دو بازیکن نفت را دریبل زد و در موقعیت عالی با دروازه بان قرار گرفت اما در تصمیمی عجیب پاس داد و این موقعیت عالی از دست رفت.
دقیقه 86: روزبه چشمی در محوطه جریمه میداوودی را به زمین زد و داور در تصمیمی عجیب صحنه را پنالتی اعلام کرد.

بهترین بازیکن

استقلال امروز به لطف اعتماد شفر به جوان هایش توانست نفت مسجد سلیمان را شکست بدهد و در این راه صیادمنش و قائدی با دو گلی که زدند نقش مهمی در این پیروزی داشتند و بهترین بازیکنان زمین بودند.
اتفاق ویژه
استقلال تا قبل از سفر به مسجد سلیمان هرگز تیم های تحت هدایت مرزبان را شکست نداده بود اما این تیم در 4 روز دوبار نفت مسجد سلیمان را شکست داد تا این رکورد به پایان برسد.

در حاشیه
* حدود دویست تماشاگر طرفدار تیم استقلال در ورزشگاه حضور داشتند و تیم‌شان را تشویق می‌کردند.
* هواداران نفت مسجدسلیمان با وجود نتایج نامطلوب این تیم از یک‌ساعت مانده به آغاز مسابقه به ورزشگاه آمدند و به تشویق زردپوشان نفت پرداختند.
* علیرضا مرزبان قبل از آغاز مسابقه به سمت وینفرد شفر رفت و به وی خوشامد گرفت.
* یوسف وکیا و عباس عسکری به‌خاطر مصدومیت به این بازی نرسیدند و تیم نفت را همراهی نکردند.
* مارکوس نویمایر هافبک آلمانی استقلال به‌دلیل آسیب دیدگی از جایگاه به تماشای بازی پرداخت.
* کادر فنی دوتیم نسبت به بازی جام حذفی تغییراتی در ترکیب تیم‌هایشان ایجاد کرده بودند.
* در دقیقه 25 نیمه اول در پی خطای حکیم نصاری روی مهدی قائدی بین بازیکنان دوتیم درگیری لفظی به وجود آمد و داوران اقدام به جدا کردن بازیکنان کردند.
* وینفرد شفر در جریان نیمه اول به تصمیمات داور اعتراض می‌کرد.
* هواداران نفت در اواسط نیمه نخست به تشویق میلاد میداودی پرداختند. میداودی از ابتدای نیمه دوم برای نفت مسجدسلیمان به میدان رفت.
* میلاد زکی‌پور مدافع چپ استقلال که در نیمه اول به‌دلیل انجام خطا روی اسماعیل شریفات کارت زرد گرفت، در ابتدای نیمه دوم نیز روی میلاد میداودی خطا کرد و با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.
* روح‌الله باقری بازیکن استقلال و محمود قائدرحمتی بازیکن نفت در اواسط نیمه دوم درگیر شدند که داور هر دو بازیکن را با کارت زرد جریمه کرد.
* بازیکنان استقلال در نیمه دوم اقدام به اتلاف وقت می‌کردند.
* در دقیقه 80 مسابقه بین وینفرد شفر و علیرضا مرزبان درگیری لفظی پیش آمد و داور دستور به اخراج سرمربیان دوتیم از روی نیمکت داد.

 شفر: مدرن بازی کردیم و برنده شدیم

سرمربی استقلال می گوید برد این تیم در مسجد سلیمان یک برد مدرن در فوتبال آلمان است.
وینفرد شفر پس از پیروزی 2 بر یک تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان به دلیل اخراج شدن از زمین نمی‌توانست در نشست خبری حاضر شود. با این حال او پیامی را به محمدحسین زرندی، مدیر رسانه‌ای تیمش داده بود که در نشست خبری و برای خبرنگاران قرائت شد.
وینفرد شفر در این پیام خود گفت: در آلمان اگر چنین بردی کسب کنیم که با تلاش و زحمت به دست آمده است، یک برد با کلاس محسوب می‌شود. ما با یک استراتژی خوب پا به میدان گذاشتیم و با تیم خوب مسجدسلیمان بازی کردیم. یک بازی مدرن انجام دادیم و دنبال این هستیم که این قاعده را حفظ کنیم.
سرمربی تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: تیم ما رو به رشد است، در حالی که امروز در مقابل تیم خشن و محکم نفت مسجدسلیمان خوب بازی کردیم. خیلی از موقعیت‌هایی که داشتیم تبدیل به گل نکردیم، آن هم در روزی که به بازیکنان جوان‌مان میدان داده بودیم. البته من از این اتفاق و بازی دادن به جوان‌ها راضی هستم.

مرزبان: دردناک است امتیاز نگرفتیم

علیرضا مرزبان سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان ساعتی پس از شکست تیمش مقابل استقلال تهران در گفتگو با شب های فوتبالی در مورد این مسابقه گفت: فوتبال با کیفیتی بازی کردیم باید اشاره کنیم بازی با کیفیتی را دیدیم و این برای ما خیلی مهم است چرا که روند خوبی داریم و باید در آینده به نتیجه هم برسیم.
مرزبان در مورد تفاوت نفت مسجد سلیمان در لیگ و جام حذفی برابر استقلال توضیح داد: ما شرایط را عوض کرده بودیم. این احساس را داشتیم که در بازی اول استقلال سعی داشت پرس کند و یک بازیکن را در عقب میدان عوض کردیم. حملات خوبی داشتیم. شانس های زیادی داشتیم ودردناک است که دست خالی اینجا هستیم. استقلال تیم بزرگی است و این بازی ها شرایط ما را بهتر می کند، چون بازیکنان ما می فهمند که می توانند مقابل تیم های بزرگ قدم به قدم پیش بروند.
سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان در مورد اعتراض هواداران نفت مسجد سلیمان به داوری و اعتراض هایی که به رفتار هواداران تیمش وجود داشت، بیان کرد: اجازه نمی دهم کسی به هوادارانمان توهین کند. هواداران ما معترض بودند، چون استقلالی ها وقت کشی می کردند و مدام مصدوم بودند. نمی گذارم هواداران ما بی حرمتی کنند. جوی انسانی در استادیوم دیدیم. هواداران باید بیایند چون بدون هوادار فوتبال معنا ندارد. هواداران نسبت به وقت کشی استقلال معترض بودند و باید به آنها احترام گذاشته شود.
سرمربی سابق سیاه جامگان در مورد برنامه های آینده برای خروج نفت مسجد سلیمان از بحران اضافه کرد: این یک واقعیت است که ما باید این را بپذیریم که خوب نتیجه نگرفته ایم ولی کیفیت خوبی داریم و از لحاظ بدنی قوی شدیم. چیزهایی که فوتبال بزرگ می خواهد ما به آنها دست پیدا کرده ایم و در ادامه به نتیجه می رسیم.
وی در مورد تحلیلش از دیدار پرسپولیس برابر السد توضیح داد: من بازی را کامل ندیدم ولی آرزوی قلبی من است که پرسپولیس به فینال برسد. بازی برگشت خطرناکی دارد. هواداران انتظار دارند ولی باید کیفیت خوبی ارائه دهند و تمرکز داشته باشند.
مرزبان در مورد اینکه پرسپولیس می تواند قهرمان آسیا شود، افزود: شک نکنید امیدوار بودم استقلال هم برود. یک کشور دنبال پرسپولیس است و شرایط خوبی دارند و چیزی هم برای از دست دادن ندارند. امیدوارم این تیم به فینال برسد و این خوشبختی تمام انسان هایی است که در ایران خواهند بود.
مربی نفت مسجد سلیمان حرف هایش را اینگونه خاتمه داد: گاهی اوقات لازم است که بگوییم اشتباه کردیم و تیم داوری باید این را بپذیرد. امیدوارم این مسئله در فوتبال ایران رسم شود و داوران حرفه ای داشته باشیم. چند بازی است که داوری به ضرر ما بوده و خیلی دردناک است.

منبع/ورزش سه



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*