اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244978
تاریخ انتشار: 1397/07/16 00:24
افشانی از نظر قانونی می‌تواند شهردار تهران بماند!/تفسیر فوتبالی ضرغامی از تصویب CFT/ایرانی‌ها چقدر طلا در خانه‌هایشان دارند؟/بغض و گریه نماینده مردم زابل در صحن مجلس/جسد روزنامه‌نگار منتقد عربستان تکه‌تکه شده است!

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

احتمالا شورای نگهبان CFT را تأیید می‌کند

علی مطهری اضافه کرد: عده ای نیز ممکن است به دنبال زمین زدن دولت باشند که می دانند اگر این لایحه تصویب شود در امور اقتصادی گشایشی ایجاد می شود در حالی که آنها می خواستند دولت زمین بخورد.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این لایحه که هم اکنون به تصویب مجلس رسیده به شورای نگهبان می رود و اگر آنها ایراد نگیرند تصویب می شود و اگر ایراد بگیرند به مجلس می آید تا ایراد رفع شود و باز به شورا می رود؛ سپس اگر تأیید شد قانون می شود اما اگر برگردد مجلس و مجدد بر آن اصرار شود، لایحه به مجمع می رود اما احتمال می دهم شورای نگهبان آن را تأیید می کند.

زاهدی: با تصویب CFT باید امثال سردار سلیمانی را به دشمن تحویل دهیم

نماینده مردم کرمان در مجلس با تاکید بر اینکه این مصوبه نه تنها کمکی به حل مسائل مالی نخواهد کرد بلکه گره‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی بیشتری برای کشورمان به وجود خواهد آورد خاطرنشان کرد: امیدواریم شورای نگهبان از تصویب این لایحه جلوگیری کند.محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان در مجلس در واکنش به تصویب لایحهCFT در صحن علنی آن را یک لایحه تحمیلی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برشمرد و اظهار داشت: حق نبود که مجلس به این لایحه رای دهد چرا که این لایحه مخاطراتی برای کشور ما و منطقه به دنبال خواهد داشت که نمی‌توان آن‌ها را پیش بینی کرد.وی با اشاره به برخی مواد این لایحه یادآور شد: موادی از این لایحه به صراحت از ما می‌خواهد که در چارچوب آنچه آن‌ها از پولشویی و مبارزه با تروریسم تعریف می‌کنند عمل کنیم و براساس برداشت آن‌ها ایران باید به تروریست‌هایی که مدنظر آنهاست به طور مثال برخی جریانات مقاومت در منطقه را تسلیم مجامع بین المللی کند.زاهدی تصریح کرد: معنی این حرف این است که ما باید افرادی، چون سردار سلیمانی را کت بسته به آن‌ها تحویل دهیم.نماینده مردم کرمان با تاکید بر اینکه ایران تا پیش از این گاهی اوقات تحریم‌ها را دور می‌زد، بیان داشت: تصویب این لایحه یعنی دور زدن تحریم‌ها بی دور زدن از سوی دیگر آمریکا فشار‌های زیادی بر ما وارد کرد تا نفت ایران به فروش نرسد در حالی که با دور زدن تحریم‌ها می‌توانستیم نفت مان را بفروشیم.زاهدی در پایان با تاکید بر اینکه این مصوبه نه تنها کمکی به حل مسائل مالی نخواهد کرد بلکه گره‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی بیشتری برای کشورمان به وجود خواهد آورد خاطرنشان کرد: امیدواریم شورای نگهبان از تصویب این لایحه جلوگیری کند.

حساب بانکی زیباکلام توقیف شد

صادق زیباکلام در کانال تللگرامی خود خبر داد که حساب بانکی‌اش که کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان را جمع‌آوری می‌کرد مسدود شده است.کانال تلگرامی صادق زیباکلام اعلام کرد: بدستور مقام قضایی امروز صبح حساب وی را که در رابطه با جمع آوری کمک به زلزله زدگان کرمانشاه می بودرا مسدود کرده اند.وی اضافه نمود شخصا از این اقدام قوه قضاییه خیلی خوشحالم و قبلا هم گفته بودم یک گوسفند نذر کرده ام که دادستان حسابم را ببندد.اما بواسطه دفاع از اهالی دهکده امید و هموطنانی که به این حساب پول ریخته اند، هم به ریاست محترم قوه قضاییه اعتراض خواهم‌نمود و هم به کمسیون اصل ۹۰مجلس علیه قوه قضاییه شکایت خواهم نمود.

تفسیر فوتبالی ضرغامی از تصویب اف ای تی اف

عزت الله ضرغامی در حساب توئیتری خود نوشت: «‌اجمالاً بازی رفت FATF به نفع مجلس تمام شد. منتظر بازی برگشت در شورای نگهبان خواهیم بود. امیدواریم به ضربات پنالتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نرسد. راستش حالشو نداریم!عمراً ترامپ و هیئت حاکمه‌ی آمریکا بتونن تاکتیک تیم ما را متوجه شوند. چون خود ما هم اجمالاً دنبال توپ می‌گردیم!»

واکنش رحیم‌پور ازغدی درباره پیوستن به FATF

حسن رحیم‌پور ازغدی درباره پیوستن به FATF و حواشی آن در توییتر خود نوشت: ما در طول 30 -40 سال بعد از انقلاب شاهد قراردادهایی بودیم که با وجود تهدیداتی که داشتند، بسته شدند و افرادی که آنان را امضا کردند حتی اعتقاد داشتند که این قراردادها هیچ ضرری و تهدیدی برای کشور ندارند واینها فرمالیته اند؛ ولی بعداً دیدیم که همان قراردادها کار دستمان داد.

ایرانی‌ها چقدر طلا در خانه‌هایشان دارند؟

کشتی‌آرای، عضو هئیت مدیره طلاوجواهر تهران به خبرآنلاین گفت:بررسی ها نشان می دهد که با افزایش قیمت طلا،میزان ذخایر طلای خانگی در ایران رو به افزایش گذاشته و طبق برآورد ما 200 تن ذخایر خانگی داریم.افزایش بی رویه و شوک قیمتی که به صنعت طلا وارد شده به پول و سرمایه های مردم آسیب می رساند در نتیجه مردم نگهداری مصنوعات طلا را نوعی سرمایه گذاری برای روزهایی که احتیاج دارند،انجام می دهند.در حال حاضر سرمایه گذاری در بازار طلا متنوع شده به طوری که علاوه بر معاملات طلا،صندوق های سرمایه گذاری یا خرید و فروش سکه، یک نوع داد و ستد تجاری جدید هم رایج شده است که ثمره افزایش قیمت ارز است.این داد و ستد تازه خرید و فروش طلای آب شده است و کسانی که می خواهند سرمایه های خود را حفظ کنند به این نوع داد و ستد در بازار طلا روی آورده اند.

بغض و گریه نماینده مردم زابل در صحن مجلس

▫️حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند که درباره عدم ساماندهی تبخیر و رسوب آب سدها در صحن علنی مجلس از وزیر نیرو سوال می‌پرسید ضمن تاکید بر وضعیت بد آبی استان سیستان و بلوچستان، با بغض و گریه از وزیر نیرو و رییس‌جمهور خواست که به وضعیت این استان رسیدگی کنند.او هرچند گفت از اظهارات وزیر نیرو در صحن قانع نشده اما به شرط رسیدگی به وضعیت آبی استان سیستان و بلوچستان، سوالش را به رای نگذاشت/اعتمادآنلاین

اهالی این روستای ساسانی همگی پزشک هستند!

«دهکده پزشکان» نامی است که به روستای طراران یا دلارام داده‌اند. روستایی در 6 کیلومتری تفرش که از 200 خانوار آن 175 پزشک بیرون آمده.شاید برای شما هم سؤال باشد که چطور این تعداد پزشک از این روستا به جامعه پزشکان پیوسته است. یکی از اهالی می‌گوید: «بچه که بودیم جیب ما پر از گردو و بادام بود و مثل نقل و نبات بادام و گردو می‌خوردیم آن موقع که مثل الآن نبود که همه چیپس و پفک بخورند!»/ايران

کسانی که بر مذاکره با آمریکا پافشاری می‌کنند، سرشان در آخور غربی‌هاست

اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو:در چندین مرحله جمهوری اسلامی ایران با آمریکایی ها مذاکره کرد که اولین دور مذاکره نیز در زمان دولت موقت بر سر موضوع گروگان‌های آمریکایی بود اما دیدیم که آنها چگونه زیر قول ها و تعهداتی که داده بودند، زدند و نمونه آخر بدعهدی آمریکایی‌ها ، در موضوع برجام بود که یک طرفه از این توافق بین المللی خارج شدند.در حال حاضر برخی همچنان بر موضوع مذاکره با آمریکا پافشاری می‌کنند و گویی این افراد سرشان در آخور غربی‌ها است و می خواهند بخاطر منافع شخصی و گروهی خود مملکت را بفروشند .

هاشمی‌طبا: استاد فرصت‌سوزی هستیم

مصطفی هاشمی طبا، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به خبرآنلاین گفت:تجربه نشان داده که ما همیشه تصمیماتمان را در بدترین حالت ها می گیریم، یعنی می توانیم با یک پیش بینی هایی تصمیماتی بگیریم که مسائل برای ما حاد نشود ولی ما معمولا تصمیمات این چنین را نمی گیریم می گذاریم تا حاد شود بعد با دادن امتیازات بسیاری راضی می شویم. مثل آزادی گروگان ها.صریحا می خواهم بگویم ما در بدترین شرایط با آزادی گروگان ها موافقت کردیم در حالی که ما به راحتی می توانستیم امتیازاتی بگیریم و زمان زودتری آن گروگان های سفارت را آزاد کنیم.می خواهم بگویم به دنبال بدترین حالت نرویم و در ناچاری امتیاز بدهیم و تصمیم بگیریم و بعد نشود و ما دچار مشکلاتی شویم با التماس بگوییم ما را قبول کنید. به نظرم مخالفین( لوایح چهارگانه) خیلی حرف های ناجوری می زنند و کاملا حرف‌هایشان با منافع کشور در تضاد است.

ارز، قیمت خودرو را پایین کشید

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه‌فروشندگان خودرو گفت:این کاهش قیمت درحالی است که هنوز هم شرکتهای تولید کننده داخلی عرضه خودرو را به بازار افزایش نداده اند.امروز حاشیه قیمت در بازار برای خودروهای ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان به ۱۸ تا ۲۶ میلیون تومان و خودروهای ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان به ۳۷ تا ۵۰ میلیون تومان رسیده است./مهر

واکنش اژه‌ای درباره برخورد با احمدی‌نژاد

حجت‌الاسلام غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای‌ ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری کردستان در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی عدم برخورد با افرادی مانند احمدی‌نژاد، گفت:▫️قبول دارم دستگاه قضا با برخی از افراد به یک جهاتی الان مدارا می‌کند ولی مطمئن باشد با هر کسی که مرتکب جرمی شود برخورد قاطع می‌شود شاید دیر و زود داشته باشد ولی سوخت و سوز ندارد!

آخوندی در جلسه هيات دولت استعفا می دهد؟

قاسم بی‌نیاز:وزیر راه و شهرسازی هیچ نامه‌ای مبنی‌بر استعفای خود را به هیئت دولت تقدیم نکرده است.وزیر امروز بلافاصله بعد از برگشت از مجلس وارد جلسه هیئت دولت شده و ممکن است در این جلسه اتفاقاتی رخ دهد ولی تا به این ساعت وزیر راه و شهرسازی استعفا یا برکنار نشده است.

سقف قیمت بلیت تهران-نجف در اربعین چقدر است؟

سازمان هواپیمایی کشوری تعلام کرد: براساس توافقات صورت گرفتهِ­­ مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی، قیمت مسیر تهران-نجف-تهران و سایر شهرستان‌ها به نجف، بغداد و بلعکس ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ­­و مشهد-نجف-مشهد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است و فروش بلیط بالاتر از این ارقام خلاف است.

افشانی از نظر قانونی می‌تواند شهردار تهران بماند!

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران پیش از آغاز نود و دومین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات سخنگوی وزارت کشور درباره مشمولیت شهرداران در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، گفت: او سخن جدیدی نگفته است و ما منتظر گرفتن نظر از دو مرجع هستیم که در این زمینه توسط وزارت کشور اقدام شده است.دما از نظر قانونی نظرمان را اعلام کردیم که افشانی می‌تواند همچنان شهردار تهران بماند و از وزیر کشور هم می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر نظرش را اعلام کند./ایرنا

جسد روزنامه‌نگار منتقد عربستان تکه‌تکه شده است!

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از رئیس «انجمن رسانه‌های عربی» ترکیه و دوست «جمال خاشقچی» خبر داده که مقام‌های ترکیه تکه تکه شدن جسد خاقشچی را تایید کرده‌اند. یکی از دوستان «جمال قاشقچی» به رسانه آمریکایی گفت که مقام‌های ترکیه مرگ و تکه تکه شدن جسد این روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی را تایید کردند. در تازه‌ترین خبرها درباره سرنوشت جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی، یک رسانه آمریکایی از مرگ و تکه تکه شدن این فعال رسانه‌ای خبر داده است/ فارس

نادر قاضی‌پور تصمیم مجلس را ترکمانچای خواند

نماینده ارومیه در نطق شفاهی خود گفت: امروز روز مهمی برای مجلس بود. از ساعت 6 صبح نمایندگان مشغول بررسی لایحه cft بودند. با اینکه مضرات تصویب FATF گفته شد اما دولتی‌ها بر تصویب این لایحه اصرار کردند و بالاخره عهدنامه ننگینی مثل ترکمانچای و پاریس تصویب شد/اعتمادآنلاین

انتقاد آیت الله مکارم از تعلل دستگاه قضا

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از تعلل دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اظهار کرد: مدت‌ها گفته می شود با مفسدان اقتصادی برخورد می‌کنیم اما در عمل چیزی نمی‌بینیم، یکی از دلایل این است که تشریفات زیادی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی وجود دارد، امیدواریم نتیجه اجازه رهبر انقلاب در خصوص برخورد با مفسدان اقتصادی را ببینیم. این مرجع تقلید کار دستگاه قضایی را مکمل کار نیروی انتظامی دانست و ادامه داد: باید در رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی تسریع شود. او در عین حال خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید با ملایمت و قاطعیت برخورد کند تا اسباب بهانه جویی برای دیگران فراهم نشود همچنین باید آموزش‌های کافی به پرسنل نیروی انتظامی داده شود تا در مواجهه با دیگران عصبانی نشوند./جماران

مدیر شبکه سه: رضا گلزار به انقلاب و نظام علاقه‌مند است 

علی فروغی به‌عنوان مدیر شبکه سه سیما در واکنش به سوالی درباره استفاده از چهره‌‍هایی نظیر گلزار در تلویزیون گفت: من اصلاً به دنبال این نیستم که آنتن شبکه را با چهره‌های شاخص پر کنم، ولی اگر چهره شاخصی داریم که حاضر است برای این کشور و نظام قدمی بردارد چرا من استفاده نکنم و این مسیر هم ادامه دارد. الان چهره‌های دیگری هستند که با برنامه‌های دیگر به شبکه سه اضافه خواهند شد و با همه آن‌ها این حرف‌ها را زدیم. آقای محمدرضا گلزار به خاطر فیلم‌های سینمایی که بازی کرده یک تصویر بیرونی از او ساخته شده در حالی که این بازیگر است و آن‌ها فقط نقش بوده است. آقای محمدرضا گلزار زمینه‌های دینی و اعتقادی خیلی خوبی دارد و اتفاقاً دشمن از همین استفاده می‌کند که مردم فکر می‌کنند هنرمندان ما جدا از این مسائل هستند. اما گلزار زمینه‌های دینی خوبی دارد و به انقلاب و نظام علاقه‌مند است چرا ما نباید از وی استفاده کنیم.

همسر متهم «سکه ثامن» در فرودگاه تبریز بازداشت شد

فرماندار تبریز گفت: همسر مدیرعامل سکه ثامن در فرودگاه تبریز بازداشت شد. علیار راستگو فرماندار تبریز، در گفت‌وگو با فارس در خصوص موضوع بازداشت همسر ف-ز مدیرعامل سکه ثامن در تبریز، اظهار داشت: این موضوع صحت داشته و این فرد توسط نیروی انتظامی در فرودگاه تبریز بازداشت و تحویل مقامات قضایی شده است.

شورای عالی اصلاح طلبان شبیه نظام‌های عقب مانده‌ای چون کویت و عربستان است

سعید رضوی فقیه درباره تأثیر عملکرد فراکسیون امید بر سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات، می‌گوید: درباره کامیابی یا عدم کامیابی فراکسیون امید می‌توان به چند نکته اشاره کرد؛ یکی اینکه اساسا مکانیسم تهیه این لیست، دموکراتیک نبود. یعنی در واقع اصلاح‌طلبان که بیان نظرات مختلف در نظام جمهوری اسلامی را پیگیری می‌کردند، در تصمیمات بزرگی چون تهیه این لیست، به این مکانیسم پایبند نبودند. شاید بتوان گفت این تصمیمات به شیوه کاملا ابتدایی و قرون وسطایی گرفته شده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: آقای خاتمی برای ما عزیز هستند ولی اینکه بخواهند یک شورای مشورتی داشته باشند که در امور راهبردی به اصلاح‌طلبان پیشنهاد و مشورت بدهد، بیش از آنکه به جمهوری اسلامی شبیه باشد به نظام‌های عقب مانده‌ای چون کویت و عربستان شبیه است. این صحبت من به این معنا نیست که ما به آقای خاتمی ارادت نداریم، بلکه به این معناست که این شیوه تصمیم‌گیری درباره مسئل کلان ملی صحیح نیست و نتایج مطلوبی هم در پی نخواهد داشت.

برچسب ها:
بسته خبری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*