اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2492
تاریخ انتشار: 1393/08/05 16:45
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
همیشه گفتم نماینده ای که فقط به فکر رای امروزش باشه به نوه ها و فرزندان موکلینش خیانت میکنه. باید به فکر آینده بود تا فرزندانمان ما را نفرین نکنند و یا فرصت سوز ننامند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی طی روال گذشته، با قلمی عامیانه به ارائه گزارشی به موکلین خود پرداخته که در ادامه می آید.

باید به فکر آینده بود تا فرزندانمان ما را نفرین نکنند

اعتقاد دارم با وصل کردن جاده پاتاوه-دهدشت به مسیر دهدشت-گچساران و ازسمت باباکلان به بندر گناوه کار بزرگ و ارزشمندی صورت خواهد گرفت. از سال گذشته به شکل جدی دنبال این بودم که این طرح رو که ایده دوستان بود جا بندازم. برای عملیاتی کردن این ایده فرایند طولانی رو باید طی کرد. اهل فن میدونن این کار، ساده نیست. اول باید نظریه یا ایده را مطرح کرد. بعد مطالعه اولیه انجام داد و سپس دستگاه اجرایی یعنی وزارت راه و کمیته های فنی رو توجیه کرد یا به عبارتی این مطالعه اولیه را تصویب کنند و از بین انبوهی از مطالعات، وزیر آن را بپذیرد و برای اخذ مجوز اصطلاحاً ماده ٢١٥ قانون برنامه به سازمان مدیریت بفرستد. همین قسمتش کار سختیست. هفته گذشته موفق شدم این مسیر را نهایی کرده و در جلسه اخیرم با وزیر امضا را گرفته و برای سازمان مدیریت ارسال کنند. دولت گفته طرح جدید نمی پذیرم، با دوستانم داریم مشورت میکنیم چطور میتونیم از این سد هم بگذریم. اگر این کار بشه که یقین دارم با دعای خیر مردم شدنی هست، کار بزرگی خواهد شد. بویراحمدگرمسیری از دو راهی چرام به گچساران از این رخوت خارج خواهند شد و آبادیهای آباد این منطقه آینده شان خوب خواهد شد. باباکلان محروم و آبشیرین و بی بی جان آباد و بی بی حکیمه هم رونقی چشم گیر خواهند داشت. نه اینکه عید تاعید باید منتظر بمونند تا مسافری بیاد و درآمدی داشته باشند. نمی گم این روزها این کار به سرانجام میرسه ولی میخوام بگم آینده شان روشن خواهد شد. کاری که اگر در گذشته شده بود الان میوه جنوب کشور را باباکلان و دیل و آرو تامین می کرد. نه اینکه پرتقال ما از شمال و لیمو شیرین ما از جهرم بیاد. همیشه گفتم نماینده ای که فقط به فکر رای امروزش باشه به نوه ها و فرزندان موکلینش خیانت میکنه. باید به فکر آینده بود تا فرزندانمان ما را نفرین نکنند و یا فرصت سوز ننامند.

 

دلمان فقط به حرفهای داغ زدن خوش نباشد

لایحه قانون تنظیم رو تقریباً جمع کردیم. چند کار اساسی که برای مردم ما مفید است فعلا در کمیسیون تصویب کردیم و امیدوارم در صحن علنی هم بهش رای بدن. نمیگم من این کار رو کردم یه کار جمعی هست ولی حضور من در کمیسیون آن هم در این موضع مدیریتی، خیلی اثر گذار بوده و هست.

- سهم دو درصدی توازن منطقه ای رو به سه درصد افزایش دادیم و دایمی کردیم. این یعنی سهم ما پنجاه درصد افزایش میابد. این همون ماده ١٨٠ است که امسال سهم استان از ١٢ میلیارد تومان به ٩٢ میلیارد تومان رسید و شاهد رونق خوب طرحهای استانمون بودیم. این یعنی حتی اگر بودجه رشد نکند دولت باید سال آینده این رو ٥٠ درصد افزایش بده یعنی بشه بیش از ١٣٥ میلیارد تومان. این برای همه استانه و سهم گچساران کمتر از بقیه است. اینو نوشتم تا به اونایی که میگن تاج گردون فقط به فکر حوزه خودشه بگم کار برای استان کردن اینه نه اینکه دلمون خوش باشه بخاطر اینکه بعضی ها خوششون بیاد حرف داغ بزنن و...

- سهم دو درصدی نفت را به ترتیبی که قانون می گفت دایمی کردیم. یه بار حدود ١٠ سال پیش این کار شد و اواسطش کم کم کمرنگ شد. ولی این سری شفافشش کردیم و دایمی. هر کس دیگه نماینده شهرمون بشه فقط باید حفظش کنه و نزاره یه بار دیگه حق گچساران تضییع بشه. البته تو این وسط سهم مناطق توسعه نیافته استان و کشور هم محفوظ ماند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*