اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2508
تاریخ انتشار: 1393/08/06 21:28
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: تا پایان امسال بیش از 38 هزار واحد پلاسما در استان تولید و برای تبدیل به دارو به اروپا ارسال می شود.

دکتر عبدالحسین قاسم زاده اظهار کرد: در سال های اخیر تاکنون بیش از 140 هزار واحد پلاسمای تولیدی مازاد بر نیاز مصرف در استان، جهت تبدیل شدن به دارو به کشورهای آلمان و فرانسه ارسال شد.

وی ادامه داد: روند ارسال پلاسما به این کشورها کماکان ادامه دارد و متعهد شده ایم که تا پایان سال بیش از 38 هزار واحد پلاسما تولید و ارسال کنیم.

مدیرکل انتقال خون خوزستان در خصوص طرح تحول نظام سلامت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در جهت کاهش هزینه های مراجعه کننده به مراکز درمانی است؛ با توجه به اینکه سازمان انتقال خون پیش از این نیز کلیه محصولات خود را به صورت رایگان در اختیار مراکز درمانی و بیماران قرار می داد، در این زمینه مشکل خاصی نداشته و ارایه خدمات رایگان کماکان در این حوزه ادامه دارد.

قاسم زاده در ادامه به وضعیت مطلوب ذخایر خونی در استان اشاره کرد و افزود: این آمادگی وجود دارد که کلیه نیازهای بیماران در بیمارستانها و مراکز درمانی در همه زمینه ها و گروه های خونی پاسخ داده شود اما از آنجا که زمان نگهداری خون محدود است و بیش از 30 روز نمی توان آن را نگهداری کرد، همیشه دعوت می شود به منظور تامین خون تازه و ذخیره سازی مناسب و کنترل ذخایر خون استان، مردم در هر زمانی که فرصت دارند و شرایط مناسب اهدا را در خود دیدند، به پایگاه های اهدای خون در سراسر استان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: ساعت کار پایگاه های انتقال خون از 7.30 صبح تا 19.30 است و در روزها و شبهای تاسوعا و عاشورا نیز تیمهای سیار در سطح شهرها مستقر خواهند شد و پایگاه ها نیز تا نیمه های شب، آماده اهدای خون از سوی مردم استان هستند.

منبع:ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*