اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2514
تاریخ انتشار: 1393/08/07 14:58
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
کتاب ضرب المثل های شیرین بهمئی به قلم آقایان عبدالحمیدحبیبی اصل وآریوبرزن حبیبی اصل به چاپ رسید.

 (گزارش از خلیل هان تاب پور) آقای آریوبرزن حبیبی اصل نویسنده کتاب "ضرب المثل های شیرین بهمئی"  در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان عنوان نمودند: این کتاب به طور مشترک به قلم آقای عبدالحمیدحبیبی اصل و اینجانب نوشته شده و توسط انتشارات چویل به چاپ رسیده است. و ازسه فصل تشکیل می شود.درفصل اول نویسندگان به معرفی موقعیت جغرافیایی بهمئی وسیرتاریخی آن می پردازند.همچنین به چگونگی شکل گیری بهمئی،منشاواژه لر،بررسی لهجه لری و گذرتاریخی بهمئی اشاراتی شده است.

درفصل دوم ترکیب جمعیتی کنونی شهرستان بهمئی وطوایف ساکن درآن توضیح داده شده است.

درفصل سوم که بخش اصلی کتاب است نویسندگان به ضرب المثل های شیرین وبه جامانده پرداخته اند.

اهمیت این کتاب به این دلیل است که علاوه برتلفظ لری وفارسی، تلفظ انگلیسی ضرب المثل هانیزآمده است ومعناومفهوم وکاربردآنها بافرهنگ لغت دهخداودیگرامثال وحکمت ها مقایسه شده است.



کانال تلگرام عصر جهان


داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/09/17 22:33
  +1

  -0
پاسخ
از این دو نویسنده ی گرانقدر کمال تشکر را داریم که با این کار تاحد بسیار زیادی در حفظ و نگهداری لهجه ی لری بهمئی تلاش کردند...و امیدوارم از انها حمایت شود تا با کارهای دیگر نیز در این زمینه تلاش کنند.
امین پ
|
Iran
|
1394/04/04 02:21
  +1

  -0
پاسخ
با سلام.ضمن قبولی ظاعات و عبادات این دو نویسنده ی عزیز و همه ی دوستان گرانقدر.کار بسیار بزرگ و ستودنی اقایان حبیبی را به ایل بزرگ بهمیی تبریک میگوییم.و جا داره به شعر فردوسی که فرمودند بسی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی اشاره بکنم که کار این دو بزرگوار بزرگ مرد از کار فردوسی کمتر نبود.درود برهمتتان و درود بر فهمتان و درود برغیرتتان... ایل به وجود همچین نیروهایی نیازمند است

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*