اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2525
تاریخ انتشار: 1393/08/08 11:32
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: متأسفانه اگر اکنون در تهران از کسی در خصوص این حضرت به عنوان خواهر بلافصل امام رضا(ع) سؤال شود چیزی نمی‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان -علی جنتی صبح امروز هنگام ورود خود به حرم مطهر حضرت بی‌بی‌حکیمه(س) در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه نباید این حرم مطهر با همه بزرگی و عظمتی که دارد برای مردم کشور ناشناخته بماند اظهار کرد: متأسفانه اگر اکنون در تهران از کسی در خصوص این حضرت به عنوان خواهر بلافصل امام رضا(ع) سؤال شود چیزی نمی‌داند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از مشکلات اصلی به زیرساخت‌ها در این منطقه برمی‌گردد که برای نمونه در بحث راه ارتباطی دسترسی مشکل وجود دارد.

جنتی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس و شیعیان این کشورها با این حرم مطهر آشنایی زیادی دارند، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گردشگری مذهبی را در منطقه رواج دهیم که کمک بزرگی به توسعه منطقه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این کنگره اولین گام برای معرفی این امام زاده است، بیان داشت: بعد از آشنایی مردم، اقبال بیشتری به این حرم مطهر صورت می‌گیرد و مردم از برکات این امام زاده و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) بهره مند می‌شوند.

جنتی تصریح کرد: این افتخار بزرگی برای مردم ایران است که این سرزمین مأمن فرزندان اهل بیت(ع) بوده و هر جا از ظلم و ستم خلفا فرار می‌کردند، به ایران پناه می بردند و مردم ایران هم آنها را در دل خود جای می دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  وجود حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) در این منطقه موجب برکات زیادی برای مردم این خطه شده و برای مردم ایران مایه افتخار است که چنین شخصیتی را در درون خود جای داده است.

وی با تقدیر از دستگاه‌ها و شخصیت‌هایی که در برگزاری این کنگره تلاش کردند، افزود: امیدوارم در سالهای آینده گامهای بیشتری در باشکوهی این کنگره برداشته شود تا همه مردم ایران با این مرقد مطهر آشنایی بیشتری پیدا کنند.





کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*