اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2542
تاریخ انتشار: 1393/08/11 11:43
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان از انتقال قطعی بنکداران از هسته مرکزی کلانشهر اهواز خبر داد.

'ولی الله فتاحی' بعدازظهر روز شنبه در حاشیه بازدید از بازار بزرگ فردوس اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضرب الاجل انتقال بنکداران از هسته مرکزی اهواز به دیگر مناطق شهر تا 30آبان ماه 1393 به پایان می رسد و طبق قانون ، بنکداران مستقر در هسته مرکزی اهواز که تعداد آنان به 130واحد می رسد می بایست در مهلت مقرر محل کسب خود را از مرکز شهر به هر نقطه دلخواه جابه جا کنند.

وی به وجود مشکلات متعدد ناشی از فعالیت بنکداران در هسته مرکزی شهر اهواز اشاره کرد و گفت: آلودگی های زیست محیطی ، ترافیک سنگین ، مزاحمت برای شهروندان و آسیب های اجتماعی و روانی ناشی از استقرار بنکداران سبب مشکلات جدی برای شهروندان اهواز به ویژه برای ساکنان هسته مرکزی شهر شده است.

وی مشاغل مرتبط با بنکداری را در ردیف مشاغل مزاحم بیان کرد و گفت: از سال 1379تاکنون هشدارها و توصیه های لازم برای انتقال بنکداران داده شده و در این بین تعدادی از بنکداران به مجتمع بزرگ بنکداران در نزدیکی صنایع فولاد اهواز منتقل شده اند ولی تعداد زیادی هنوز از هسته مرکزی شهر خارج نشده اند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان استقرار بنکداران در هسته مرکزی شهر را یک 'تخلف' خواند و گفت: از اول آذرماه 1393بنکدارانی که به ضرب الاجل تعیین شده توجهی نکنند محل کسب آنان توسط شهرداری پلمپ خواهد شد.

فتاحی فک یا شکستن پلمپ را در هر حالتی 'جرم' خواند و گفت: طبق قانون مرتکبین چنین جرمی شوند مجازات حبس در انتظار آنان خواهد بود.

فرماندار اهواز نیز در حاشیه بازدید از بازار بزرگ فردوس که یکی از مکان های پیشنهادی برای انتقال بنکداران هسته مرکزی کلانشهر اهواز است گفت:حدود 130بنکدار با پروانه و بدون پروانه در هسته مرکزی شهر اهواز فعالیت می کنند و باید این هسته را ترک کنند.

'اسماعیل ارزانی بیرگانی' افزود: از مدت ها پیش هشدارهای لازم به بنکداران داده شده و دیگر هیچ عذر و بهانه ای پذیرفته نست.

وی فرصت قانونی برای انتقال بنکداران از هسته مرکزی اهواز را 30آبان ماه 1393 عنوان کرد و گفت: این ضرب الاجل به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه بازار بزرگ فردوس در منطقه کیان و مجتمع بزرگ بنکداران در مجاورت صنایع فولاد دو مکان قابل قبول برای استقرار بنکداران است گفت: انتقال بنکداران به سود همه شهروندان اهوازی و حتی بنکداران است.

'تورج سلحشور' سرمایه گذار بازار بزرگ فردوس با بیان اینکه 120غرفه در این بازار برای استقرار بنکداران اهوازی آماده شده است افزود:با توجه به توقفگاه خودرو به ظرفیت 400دستگاه و فضای لازم برای امور تجاری و بازرگانی ، می توان ولو به صورت موقت ، بنکداران در این بازار مستقر شوند.

وی از هماهنگی با شهرداری و فرمانداری برای استقرار بنکداران در بازار بزرگ فردوس خبر داد و گفت: بنکداران برای استقرار در این بازار تا پایان سال 1393 هیچ اجاره ای پرداخت نخواهند کرد و در صورت استقرار دایمی بنکداران در این محل امکان ایجاد چهار هزار فرصت شغلی جدید وجود دارد.

وی گفت: هم اکنون 120واحد(غرفه) در این بازار برای استقرار بنکداران آماده است و امکانات آب ، برق و تلفن در این بازار نیز وجود دارد.

بازار بزرگ فردوس از نظر جغرافیایی در مرکزیت شهر اهواز واقع شده و دسترسی آسان و مرکزیت ثقل این بازار باعث شده که مناطق مختلف اهواز از طریق شمال ،جنوب ، شرق و غرب امکان ارتباط داشته باشند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*