اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2543
تاریخ انتشار: 1393/08/11 11:58
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
با آغاز اولین بارندگی‌ها، نفس اهوازی‌ها باز هم تنگ شد و خاک و باد و باران و هوای دم‌کرده، مردم اهواز را روانه اورژانس کرد.

بدون عکسبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از ایسنا، دکتر شهریار میرخشتی، با اشاره به وقوع گرد و غبار و باران روز گذشته اظهار کرد: آمار بیمارانی که به دلیل گرد و خاک روز گذشته اهواز و بروز مشکلات تنفسی به اورژانس و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، از صبح امروز رو به کاهش است.

وی افزود: امید است با اقدامات کنترلی و انجام مراقبت‌ها از سوی شهروندان، میزان ابتلا به مشکلات تنفسی در هنگام پدیده گرد و غبار در استان خوزستان همچنان کاهش یابد، هرچند نمی‌توان انتظار داشت که آمار مراجعه‌کنندگان مشکلات تنفسی به صفر برسد.

ارائه آمار بیماران تنگی نفس برعهده استانداری است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان در خصوص تعداد مراجعه‌کنندگان مشکلات تنفسی به اورژانس به دلیل وقوع پدیده گرد و خاک شدید در اهواز، گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که به دستگاه‌های مرتبط ارائه شده، ما نمی‌توانیم در این زمینه آماری بدهیم و اعلام این موارد بر عهده استانداری خوزستان گذاشته شده است.

میرخشتی اظهار کرد: از آنجا که در روزهای تعطیل، مردم معمولا در خانه هستند، در پی وقوع پدیده گرد و خاک در ظهر روز گذشته (جمعه)، طبیعتا مراجعه‌کنندگان با علائم مشکلات تنفسی نسبت به روزهای عادی هفته کمتر بوده‌اند.

وی گفت: همچنین اولین بارندگی در اهواز که با حساسیت و نگرانی بیشتری همراه بود، شب‌هنگام اتفاق افتاد و مردم در آن ساعات شب در خیابان‌ها نبودند و خوشبختانه تعداد مراجعه‌کنندگان با مشکلات تنفسی در هنگام اولین باران بالا نبود.

آغاز مشکلات تنفسی امسال از 26 مهر ماه

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان اظهار کرد: امسال بحران مشکلات تنفسی از 26 مهر ماه آغاز شد. با بارش اولین باران پاییزی آمار مراجعه‌کنندگان با علائم مشکلات تنفسی افزایش یافت، در این شرایط، کلیه مراکز درمانی و اورژانس اهواز و خوزستان از پنج روز قبل از زمان بحران، در حالت آماده‌باش قرار داشتند.

وی با اشاره به بروز مشکلات تنفسی در شهروندان اهوازی در هنگام بارندگی، عنوان کرد: در بارندگی‌های اول که معمولا حساسیت بیشتر است، بهتر است شهروندان جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند. همچنین استفاده از ماسک‌های مناسب به خصوص برای اقشار آسیب‌پذیر از جمله سالمندان، کودکان و خردسالان و همچنین بیماران قلبی و تنفسی و یا افراد دچار حساسیت‌های فصلی توصیه می‌شود.

میرخشتی افزود: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به بروز ناگهانی و بی‌سابقه بحران تنگی نفس پس از باران در سال گذشته، در این زمینه تجربه مناسبی کسب کرد و علی‌رغم این که در سال گذشته ده‌ها هزار نفر مراجعه‌کننده با مشکلات تنفسی داشتیم، آمار فوتی‌ها صفر بوده است. امسال نیز دانشگاه پیش از وقوع این بحران با آمادگی کامل وارد عمل شده است



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*