اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255066
تاریخ انتشار: 1397/07/24 01:04
شکستگی مداوم خط انتقال آب غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر سبب بروز نارضایتی و گله مندی مردم این دو شهر شده است.

عصرجهان-پس از بروز شوری بیش از حد آب در شهرهای آبادان و خرمشهر در اردیبهشت ماه امسال و تداوم آن که منجر به ابراز نارضایتی مردم این دو شهر در قالب برپایی تجمعات درون شهری در مقابل ادارات آب و فاضلاب و فرمانداری‌های این دو شهر انجام شد، پای مسئولان استانی و ملی نیز به این دو شهر باز شد تا از نزدیک ضمن بررسی مسائل، به ارایه راهکارهای عملی که حاصل آن بهره مندی مردم این دو شهر از آب پشت سد گتوند در قالب اجرای خط انتقال آب تحت عنوان غدیر دو بود، بینجامد.


اگر چه تمامی مسئولان اجرای خط انتقال غدیر دو را آن هم طی ۴۵ روز حرکتی بزرگ، محیر العقول، جهادی و زود هنگام خواندند و آن را پاسخی به دل و خاطر رنجور مردم نامیدند، اما به رغم اتمام و ورود این خط به مرحله بهره برداری که بیش از دو ماه از آن می گذرد، با شکسته شدن مداوم لوله های به کار برده شده در خط انتقال و به تبع آن افت و قطعی آب در شهرهای آبادان و خرمشهر و در خوشبینانه ترین حالت مخلوط آب شور بهمنشیر با آب غدیر مواجه هستیم که تقریبا هر هفته نقطه ای از این خط می شکند و داستان از نو تکرار می شود.
امروز و در پی ابراز گلایه مردم آبادان از شوری آب و بوی تعفنی که هیچگاه از آب شرب مردم برطرف نشد، رئیس اداره امور آبفا آبادان گفت: افت کمیت و کیفیت امروز آب شرب آبادان به دلیل شکستگی خط لوله غدیر است.
علیرضا خلیلی نیا افزود: کارکنان سازمان آب و برق خوزستان در حال ترمیم شکستگی خط هستند که تا فردا صبح این وضعیت ادامه دارد.
به گفته وی میزان شوری (ec) آب شرب آبادان ۴ هزار و ۵۰۰ میکروموس گزارش شده است.
وی دوباره اعلام کرد: در حال حاضر تعمیرات خط تمام شده و پر آب شدن و رسیدن آب به آبادان و متعادل شدن شبکه کمی زمان می برد، انشالله امروز وضعیت عادی می شود.
اداره آبفای خرمشهر نیز امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: شکستگی ناگهانی خط غدیر از بامداد امروز سبب افت فشار آب در شهرستان خرمشهر شده است که طبق اعلان سازمان آب و برق خوزستان تا عصر امروز این مشکل رفع می شود بنابراین ضمن عذرخواهی از تمامی همشهریان تقاضا داریم با کنترل و کاهش مصرف، مانع از قطعی آب در برخی از مناطق انتهای شبکه شویم.
مردم آبادان و خرمشهر که به طور مداوم شنونده اطلاعیه های منتشره ادارات آبفای این دو شهر در قالب شکستگی خط انتقال آب غدیر دو به عنوان دلایل افت فشار و قطعی آب این شهرها هستند از مسئولان استان خواستار شفاف سازی در زمینه دلیل شکستگی های مداوم لوله های این خط شدند، پرسش مشخص آنان این است که جنس لوله های بکار رفته در این خط از چیست که مدام می شکند.

منبع/مهر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*