اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255072
تاریخ انتشار: 1397/07/25 01:18
وی با اشاره به افزایش 8.3 درصدی پرونده های همسرآزاری در کهگیلویه وبویارحمد ظرف 6 ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ،گفت: در این مدت 609 مورد پرونده همسرازاری در پزشکی قانونی استان تشکیل شد.

کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تعداد پرونده های ارسالی به پزشکی قانونی مربوط به قصور پزشکی در 6 ماه نخست امسال30 مورد بوده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته از مجموع 20 پرونده ارسالی مربوط به قصور پزشکی 13 مورد آن نیز منجر به صدور رای محکومیت برای پزشکان شد.
امینی یادآور شد: بیشترین شکایات مربوط به حوزه تخصصی زنان و زایمان ، جراحی عمومی و ارتوپدی بوده است.
وی با اشاره به افزایش 8.3 درصدی پرونده های همسرآزاری در کهگیلویه وبویارحمد ظرف 6 ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ،گفت: در این مدت 609 مورد پرونده همسرازاری در پزشکی قانونی استان تشکیل شد.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد گفت: : 404 مورد از این تعداد زن و 25 مورد نیز مرد بوده است.
امینی تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد در سال 96 از نظر شاخص ومیزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در رتبه سوم کشور قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تعداد مصدومان سوانج رانندگی در سال جاری 1.3درصد افزایش داشته است، افزود: 2 هزار نفر از مصدومان مرد و 839 نفر زن بوده اند.
وی ابراز داشت: همچنین در این مدت 94 نفر بر اثر حوادث رانندگی جان باختند.
وی از افزایش 13.5درصدی درخواست سقط به دلیل معلولیت جنین و یا بیماری مادر در 6 ماهه اول سال 97 خبر داد.
امینی گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 84 پرونده درخواست سقط درمانی تشکیل که 58 مورد منجر به تایید انجام سقط شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری 12مورد فوتی بر اثر سو مصرف مواد مخدردر استان ثبت شده گفت: 11نفر از فوتی ها آقا و یک نفر خانم بوده که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
امینی افزود: در 6 ماه گذشته سال جاری 14 مورد مصدوم ناشی از سلاح گرم در استان به ثبت شده که نسبت به آمار 6 ماهه اول سال قبل کمتر شده است.
مدیر کل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد گفت: همچنین در 6 ماهه نخست امسال 202 مورد مصدوم ناشی از حوادث کار در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 18.8 درصدی را نشان می دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی گفت: 3 هزار و 196 پرونده معاینات بالینی با ادعای نزاع تشکل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.2 درصد افزایش یافته است.
وی بدون اشاره به اماری ،اظهار داشت که تعداد خودکشی های ثبت شده در استان نسبت به پارسال حدود 30 درصد کاهش یافته است.
کهگیلویه وبویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس مسکن سال 95 حدود 713 هزار نفر جمعیت دارد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*