اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255237
تاریخ انتشار: 1397/08/14 22:48
در دیدار رئیس و کارکنان دادگستری شهرستان باشت با امام جمعه مطرح شد؛
حجت الاسلام عبودی با اشاره به برخی معضلات اساسی در شهرستان باشت گفت: درگیری ها و نزاع های دسته جمعی، استفاده از اسحله در مراسمات شادی و عزا و همچنین عرضه مواد مخدر و وجود مواد فروشان به عنوان چند معضل اساسی شهرستان قابل تأمل است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، رئیس و کارکنان دادگستری شهرستان باشت با حجت الاسلام عبودی امام جمعه شهر باشت دیدار و گفت و گو کردند.


امام جمعه باشت در این دیدار ضمن تبریک به رهام دیانت رئیس جدید دادگستری شهرستان برای وی و مجموعه همکاران در انجام امور محوله آرزوی توفیق کرد.
حجت الاسلام عبودی با تقدیر از خدمات سلیمانی رئیس سابق دادگستری شهرستان باشت ، وی را فردی متواضع، اخلاق مدار و قانون مدار توصیف کرد و گفت: آقای سلیمانی در زمان تصدی ریاست دادگستری شهرستان باشت تعاملات خوبی با ادارات و نهادها داشتند و علاوه بر این در جلسات شورای فرهنگ عمومی نیز بسیار فعال بودند که امید است جناب آقای دیانت نیز این موضوع را مدنظر داشته باشند.
معنای تعامل در دستگاه قضایی بسیار متفاوت تر از سایر ادارات است
وی تعامل ، همراهی و احترام را لازمه کار دانست و گفت: در شهرستان باشت این موضوع بسیار مطلوب است.
امام جمعه باشت تعامل و همکاری شورای حل اختلاف و دستگاه قضایی را در جهت تسریع در حل پرونده ها مناسب ارزیابی کرد و افزود: دفتر امام جمعه باشت نیز آماده کمک به دستگاه قضایی در حل موضوعات است.
حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه معنای تعامل در دستگاه قضایی بسیار متفاوت تر از سایر ادارات است، ادامه داد: به دلیل جایگاه دادخواهی دستگاه قضایی در برخی موارد این تعامل باید محدود باشد و اگر تعاملات تنگاتنگ شود ممکن است حقی از مظلوم ضایع شود بنابراین دستگاه قضایی باید در این مورد بسیار هوشیار عمل نماید.
وی همدلی و هماهنگی را یکی از خصیصه های بارز در میان مجموعه کارکنان دادگستری شهرستان باشت برشمرد و افزود: در چند سال گذشته شاهد هیچگونه اختلافی بین مجموعه دادگستری نبوده ایم و هر گاه مجموعه ای همدل باشد کارها به خوبی انجام گرفته و موجب ایجاد انگیزه در میان کارکنان خواهد شد.
امام جمعه باشت مردم را رکن اساسی کار مسئولین در جامعه دانست و گفت: در موضوع تعامل با مردم باید علاوه بر مسائل قانونی گاهی نیز حال مردم را درک کرد و قضات محترم نیز باید در این امر با حوصله عمل نمایند.


نزاع های دسته جمعی، استفاده از اسحله در مراسمات و عرضه مواد مخدر چند معضل اساسی و قابل تأمل شهرستان است
حجت الاسلام عبودی با اشاره به برخی معضلات اساسی در شهرستان باشت گفت: درگیری ها و نزاع های دسته جمعی، استفاده از اسحله در مراسمات شادی و عزا و همچنین عرضه مواد مخدر و وجود مواد فروشان به عنوان چند معضل اساسی شهرستان قابل تأمل است.
تعامل با ریش سفیدان، اعمال جریمه های سنگین و همچنین مجازات هایی مانند تبعید جهت مقابله با نزاع های دسته جمعی بسیار مؤثر است.
وی تعامل با متنفذین و ریش سفیدان شهرستان، اعمال هزینه های سنگین برای طرفین دعوا و همچنین مجازات هایی مانند تبعید را در امر مقابله با نزاع های دسته جمعی بسیار مؤثر دانست.
دستگاه قضا و ضابطین قضایی با بکار گیری اسلحه در مراسمات عزا و عروسی برخورد جدی کنند
امام جمعه باشت در بحث استفاده از اسلحه و حمل اسلحه توسط افراد نیز گفت: باید در مراسمات عزا و عروسی به صاحبان مجالس از قبل تذکرات لازم در جهت برخورد با متخلفین داده شود.
حجت الاسلام عبودی حمل اسلحه توسط برخی مسئولین و مردم را نیز موضوع مهمی دانست و خواستار مقابله جدی دستگاه قضا و ضابطین قضایی با این موضوع شد.
در برخی موارد ارشاد و راهنمایی دیگر کارساز نخواهد بود؛ باید با قاطعیت برخورد کرد
وی با بیان اینکه در برخی موارد ارشاد و راهنمایی دیگر کارساز نخواهد بود؛ تأکید کرد:در این زمینه باید با قاطعیت و براساس قانون عمل شود.


با مدیران کاهل و کم کار در حوزه مقابله با با موادفروشان برخورد شود.
امام جمعه باشت با اشاره به وضعیت اسفبار مصرف مواد مخدر در بین نسل نوجوان و جوان شهرستان از رئیس دادگستری شهرستان باشت خواست در زمینه برخورد با موادفروشان کوتاهی ها را پیگیری و با مدیران کاهل و کم کار برخورد شود.
حجت الاسلام عبودی مبارزه با موادفروشان در شهرستان را نیازمند تعامل نهادهای انتظامی و قضایی دانست و خواستار جدیت در این امر شد.
وی حضور رئیس دادگستری در جلسه های شورای فرهنگ عمومی شهرستان را برای مقابله با معضلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان بسیار ضروری خواند و گفت: رئیس دادگستری شهرستان می توانند با رصد پرونده های قضایی پیشنهادات خود را در این جلسه مطرح تا با تصویب به صورت قانون و لازم الاجرا در آید .
امام جمعه باشت در پایان بار دیگر حمایت خود را در زمینه کمک به دستگاه قضا در حل معضلات و مشکلات شهرستان اعلام کرد.


رهام دیانت، رئیس دادگستری شهرستان باشت نیز هدف از این دیدار را استفاده از رهنمودها و نصایح امام جمعه شهر باشت در جهت انجام وظایف اعلام کرد.
تعامل دستگاه قضا تعامل بده بستانی نیست/ دستگاه قضا با مدیران سالم تعامل داشته و با مدیران ناسالم نیز برخورد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تعامل دستگاه قضا تعامل بده بستانی نیست ، تصریح کرد: دستگاه قضا با مدیران سالم تعامل داشته و با مدیران ناسالم نیز برخورد خواهد کرد.
ثبت متمرکز پرونده ها با هدف جلوگیری از مفقود شدن پرونده ها، جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی یکی از برنامه های اجرایی خود برشمرد
دیانت در مورد هماهنگی با مجموعه همکاران، ثبت متمرکز پرونده ها را یکی از راهکارهای اجرایی خود دانست و افزود: هدف از این طرح جلوگیری از مفقود شدن پرونده ها، جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع و همچنین تسریع در رسیدگی است.
اسکان در شهرستان باشت اولین گام در جهت انجام خدمت مطلوب به شهروندان باشت است.
وی بر حضور مستمر در محل کار به همراه مجموعه دادگستری شهرستان باشت تأکید کرد و افزود: اسکان در شهرستان باشت اولین گام در جهت انجام خدمت مطلوب به شهروندان باشت است.
دستگاه قضایی با افراد قانون گریز هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت
رئیس دادگستری شهرستان باشت در خصوص تعامل با مردم نیز گفت: دستگاه قضایی با افراد قانون گریز هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت و مدافع حقوق مردم و مظلوم است.
شخصاً به پرونده های نزاع های دسته جمعی رسیدگی می کنم
دیانت در مورد نزاع های دسته جمعی در شهرستان باشت نیز گفت: به دلیل حساسیت موضوع شخصاً عهده دار رسیدگی به پرونده های کیفری خواهم بود و در این خصوص نیز کوتاهی صورت نخواهد گرفت و با حداکثر توان و در راستای اجرای قانون عمل خواهد شد.
قطعا در خصوص جمع آوری اسلحه های خودکار اقدامات لازم صورت می گیرد و مجازاتهای سنگینی نیز اعمال خواهد شد.
وی در خصوص استفاده از اسلحه در مراسمات عزا و عروسی نیز گفت: متأسفانه این رسم نامیمون که ناشی از ضعف ایمان است در برخی از مراسمات عزا به وقوع می پیوندد و قطعا در خصوص جمع آوری اسلحه های خودکار اقدامات لازم صورت می گیرد و مجازاتهای سنگینی نیز اعمال خواهد شد.
دستگاه قضایی بر روی مسئله مواد مخدر بسیار حساس است
رئیس دادگستری شهرستان باشت در خصوص مبارزه با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر نیز گفت: دستگاه قضایی بر روی مسئله مواد مخدر بسیار حساس است و در اولین فرصت جلسه ای با رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرفته و تذکرات برای برخورد قانونی و قاطع با این افراد داده خواهد شد و در صورت عدم توانایی در انجام امور باید شخص دیگری جایگزین شود.
دیانت در خصوص حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی نیز گفت: انتظار از مدیران میانی است که با اعلام قبلی زمان تشکیل جلسه زمینه حضور مستمر و مفید را برای جمع آوری و بیان نکات و معضلات فراهم آورند.
وی در پایان از حمایت ها و نصایح دلسوزانه امام جمعه باشت تقدیر و تشکر کرد.
خبرنگار/فتح الله پوران پور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*