اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255325
تاریخ انتشار: 1397/08/24 22:13
ایالات متحده آمریکا همچنان به شدت تلاش می‌کند تا همه حقایق در این مورد روشن شود و تمام کسانی که مسئولیت این اقدام بر عهده آنهاست برای تحقق عدالت پاسخگو شوند

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه ۱۷ شهروند عربستانی را در ارتباط با قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد ریاض، تحریم کرد.


نام سعود القحطانی دستیار بلند پایه محمد بن سلمان، ماهر مطرب از وابستگان به القحطانی، محمد العتیبی کنسول عربستان سعودی در زمان وقوع قتل و ۱۴ فرد دیگر در سیاهه این تحریم‌ها دیده می‌شود. با این حال نام ژنرال عسیری که مقامات ریاض پیشتر گفته بودند دستور عملیات قتل جمال خاشقجی را صادر کرده در این لیست دیده نمی‌شود.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این افراد به دلیل نقض جدی حقوق بشر و فساد مورد تحریم قرار گرفته‌اند.
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در این مورد گفت: «ایالات متحده آمریکا همچنان به شدت تلاش می‌کند تا همه حقایق در این مورد روشن شود و تمام کسانی که مسئولیت این اقدام بر عهده آنهاست برای تحقق عدالت پاسخگو شوند.»
وی همچنین گفت که دولت عربستان سعودی باید هدف قرار دادن مخالفان سیاسی و روزنامه نگاران را پایان دهد.


بر اساس این تحریم‌ها، هر گونه اموال یا منافعی که این افراد در داخل ایالات متحده آمریکا داشته باشند مسدود می‌شود. علاوه بر این معامله با این افراد و یا با شرکت‌هایی که ۵۰ درصد یا بیشتر سهم آنها به این افراد تعلق دارد ممنوع شده است.
جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد دولت عربستان سعودی روز دوم اکتبر برای دریافت مدارک طلاقش به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما هیچ گاه از این کنسولگری خارج نشد. با این که عربستان سعودی پذیرفته است که جمال خاشقچی در این کنسولگری به قتل رسیده با این حال تاکنون جسد این روزنامه نگار یافت نشده است.
عربستان سعودی اعلام کرده که ۲۱ نفر را در ارتباط با این قتل در عربستان سعودی دستگیر و دادستان برای ۵ نفر از آنها تقاضای اعدام کرده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*