اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255341
تاریخ انتشار: 1397/08/25 23:00
افشاگری عضو شورای شهر اهواز:
لطفعلي زاده: در همين شورا برخي تا ديروز در رسانه ها هزار و يك ايراد و انتقاد از مديران قبل مي گرفتيم اما الان چه بر سر خودمان آمده است كه حتي پاسخگوي همان انتقادهاي خودمان هم نيسيتيم.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، اسكندر لطفعلي زاده در نطق پيش از دستور جلسه پنجاه و پنجم شورای شهر اهواز گفت: در حال حاضر سيستم مديريت شهري و شهرداري هر كدام سازهاي ناكوك و بدون برنامه اي مي زنند كه مشخص نيست چه كسي يا كساني انها را كوك و براي چه كسي يا كساني كوك مي شوند؟
اسكندر لطفعلي زاده اهواز گفت: در حال حاضر سومديريت ها،كمر مردمان اين مرز و بوم را كه در مقابل تمام ابرقدرت ها خم نشد را خم نموده است كه بايد از اين اتفاق ناراحت كننده اظهار شرمساري و شرمندگي كرد.
وي در ادامه گفت:همگان بر اين نكته واقف هستند كه در اين كشور همه چيز وجود دارد.فكر و انديشه وجود دارد و منابع مالي و معنوي به اندازه كافي هست و نيز انسانهاي كارآزموده و متخصص.اما چرا هر موقع مردم به مسئولان مراجعه مي كنند دم از نبود اعتبارات كافي مي زنند و با نبود و نيست جواب مردم را مي دهند ايا اين جوابها مشكلات مردم را مرتفع مي كند.
رييس كميسيون سرمايه گذاري شوراي شهر افزود:سوال اينجاست فلسفه تغيير مديران چيست؟مگر تغيير نبايد به تحول سازماني منجر شود پس چرا در اين سيستم همه جوابها يكي است.
وي ادامه داد:در همين شورا برخي تا ديروز در رسانه ها هزار و يك ايراد و انتقاد از مديران قبل مي گرفتيم اما الان چه بر سر خودمان آمده است كه حتي پاسخگوي همان انتقادهاي خودمان هم نيسيتيم.
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه رضایتی نسبت به عملکرد مدیران شهرداری اهواز بین مردم وجود ندارد گفت: سیستم شهرداری اهواز فرسوده است و باید با تزریق نیروی جوان چابک سازی شود.
اسکندر لطفعلی زاده ادامه داد: بیش از 15 ماه از تعیین شهردار اهواز می گذرد اما مشکلات همچنان پابرجاست.
وی با اشاره به اینکه شرایط و سیمای شهر گواه کم کاری های مجموعه شهرداری و شورای شهر را می دهند یادآور شد: در نخستین روزهای پس از تشکیل شورای پنجم شهردار فعلی را با امید مدیریت جهادی برای توسعه شهر انتخاب کردیم اما این امر تاکنون محقق نشده است.
لطفعلی زاده با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای توسعه شهر خاطر نشان کرد: یکی از راه های توسعه شهر مبارزه با فساد است اما کسانی که پیشتر شعار ضد فساد می دادند امروز با ورود به شورای شهر سکوت اختیار کرده اند.
وی با انتقاد از بروکراسی اداری گفت: مردم برای ساده ترین کارها همچون گرفتن مجوز و پروانه ساخت باید مدت های بسیاری به شهرداری های مناطق رفت و آمد کنند و به خوبی می دانیم که پشت پرده همین بروکراسی ها وجود برخی مفسده ها است.
 به گفته این عضو شورای شهر درحال حاضر آمار دقیقی از املاک و نیروی انسانی شهرداری اهواز وجود ندارد که در همین خصوص لازم است تا کارشناسان و برنامه ریزان اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: به طور تقریبی گفته می شود که در آغاز به کار شورای پنجم شهر حدود چهار هزار نفر در شهرداری اهواز شاغل بوده اند اما درحال حاضر تعداد آنها به حدود سه هزار و 500 نفر کاهش یافته است، لازم است جای مدیران باسابقه و بازنشسته شهرداری از نیروی جوان و متخصص استفاده شود.
لطفعلی زاده یکی از دستاوردهای شهرداری اهواز را خرید 50 دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و گفت: این تعداد اتوبوس نیز با کمک دولت خریداری شد که البته تاثیر بسیاری بر بهبود عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی داشت.
 وی با اشاره به اینکه حتی یک پروژه مهم در مدت 15 ماه گذشته کلنگ زنی نشده است خاطر نشان کرد: در دوره پیشین تعریض پل سوم در مدت کوتاهی انجام شد که رضایت نسبی مردم را به همراه داشت اما کلنگ زنی اینگونه کارهای عمرانی در دستور کار شهرداری نیست.
این عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از عدم توسعه متوازن در شهر اهواز گفت: در برخی نقاط که تراکم جمعیتی کم است شاهد تکمیل زیرساخت ها هستیم که همین امر قیمت اراضی را تا چند برابر افزایش داده است اما در نقاطی مانند مهدیس باوجود سکونت چند هزار نفر هیچگونه امکاناتی ارائه نشده است.
وی افزود: بالغ بر 2هزار میلیارد ریال معادل یک سوم درآمد شهرداری اهواز صرف خدمات شهری می شود اما همچنان در ساماندهی دستفروشان، وانت بارها و دفع آبهای سطحی مشکل داریم.
لطفعلی زاده یادآور شد: دفع آبهای سطحی برعهده شهرداری است و برای این امر باید نهرهایی تعبیه کند نمی شود که به بهانه نبود زیرساخت ها از حل این مشکلات غافل شد در حال حاضر تمام نارضایتی های مردم به سمت شهرداری است.
 وی افزود: از مجموع درآمدهای شهرداری سالانه حدودا 320 میلیارد ریال به اجراییات، یکهزار و 200 میلیارد ریال به رفت و روب و 500 میلیارد ریال به فضای سبز اختصاص می یابد اما میزان رضایتمندی از عملکرد آنها کم است.
عضو شورای شهر تصریح کرد: از مجموع 266 لایحه پیشنهادی شهرداری اهواز 263 لایحه تصویب شده است و این بدان معناست که شورای شهر بیشتر لوایح شهرداری را می پذیرد درحالی که باید اعضای شورای شهر بیشتر به مساله برنامه ریزی و سیاست گذاری لوایح شهرداری ورود کنند.
وی ادامه داد: همانطور که در ابتدای شروع به کار شهردار حدود 22 اختیار به وی دادیم اکنون نیز باید به ریاست شورا اختیاراتی داده شود تا اینگونه لوایح پیشنهادی را تصویب کند و اعضای شورای شهر بیشر به بحث سیاست گذاری بپردازند.
لطفعلی زاده خاطر نشان کرد: درحال حاضر بحث بازنشستگی شهردار اهواز نیز مطرح است که باید شفاف سازی شود، به صراحت عرض می کنم اطلاعات اعضای شورای شهر درخصوص مشمولیت یا عدم مشمولیت شهردار بر قانون منع بکارگیری بازنشستگان و مسائلی نظیر تحصیلات وی کم است و باید شفاف سازی شود.
م/سایت شورا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*