اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255418
تاریخ انتشار: 1397/09/05 19:51
نماینده شورای شهر اهواز گفت: چرا ما همیشه مورد انتقادیم؟ زیرا ما کنار مردم حاضر می‌شویم وی افزود: حتی لایروبی اولیه فاضلاب شهر هم وظیفه شهردار نیست. معاونت خدمات شهری منطقه 6 به من گفت خسته شده‌ام زیرا هیچ کس ریالی به ما نمی‌دهد.

عصرجهان-بارش های زود هنگام به نسبت سالیان گذشته شادی مردم و شادابی طبیعت را به دنبال داشت به گونه‌ای که مردم از خوشحالی بدون چتر زیر باران آمدند تا ترنم بارش های پاییزی نوازشگر آنان گردد
اما پس از هر بارش معابر شهر اهواز مالامال از آب می گردد و تردد عابرین پیاده و وسایل نقلیه با کندی صورت می گیرد به گونه‌ای برخی از خیابان ها شبیه رودخانه و دریاچه می شوند تا جائیکه در نوشته قبلی به ظنز گفتیم شهردار اهواز می‌تواند همانند سهراب سپهری به مردم وعده دهد "قایقی خواهم ساخت-خواهم انداخت به آب"


به دنبال این وضعیت سیر انتقادات عامه مردم و حتی اعضای شورای شهر به سمت شهرداری روانه می شود
سیدناصر موسوی‌نژاد عضو شورای شهر اهواز در نشست غیر رسمی شورای شهر اهواز، در گفتگو با فارس اظهار کرد: استاندار، فرماندار و مدیر بحران که ظاهراً به کار خیلی علاقه دارند الان کجا هستند؛ در بسیاری از مناطق اهواز مردم به طنز می‌گویند برای تردد به قایق نیاز داریم؛ لااقل قایق به مردم بدهید.
وی افزود: برخی فقط حرف می‌زنند و عملی وجود ندارد؛ اگر مردم را تنها می‌گذارید بگویید که مردم تکلیف‌شان را بدانند. چرا ما همیشه مورد انتقادیم؟ زیرا ما کنار مردم حاضر می‌شویم و گرنه چرا مردم نمی‌گویند مدیربحران چه می‌کند. استاندار در مناطق محروم این همه وعده می‌دهد؛ بگویید کدام وعده عملی شد.
نماینده شورای شهر اهواز گفت: حتی لایروبی اولیه فاضلاب شهر هم وظیفه شهردار نیست. معاونت خدمات شهری منطقه 6 به من گفت خسته شده‌ام زیرا هیچ کس ریالی به ما نمی‌دهد.
اما آیا شهرداری به تنهائی مسئول این وضعیت است؟ نقش آب وفاضلاب چیست؟ آیا حل اینمعضل نیاز به نگاه فرابخشی دارد؟
در این خصوص باید نکاتی را یادآوری کرد:
1-شهر اهواز در مواجه با شرایط جوی و حوادث طبیعی آسیب پذیر است و این حاصل عدم توجه به زیر ساخت ها طی سالیان گذشته است لذا نمی شود چوب این مشکلات را صرفا بر سر مدیران فعلی کوبید و مدبران گذشته هم به افکار عمومی باید پاسخگو باشند
2- با به توپوگرافی شهر اهواز دفع آب های سطحی به صورت روان آب کار غیر بسیار سختی است لذا باید آب های سطحی از  طریق سیستم فاضلاب هدایت شود لذا موضوع هدایت آب های سطحی از عهده شهرداری به تنهایی برنمی آید و آب و فاضلاب هم باید پاسخگو باشد و در کل نیاز به عزم فرا دستگاهی دارد
3- با وجود تمام این مشکلات از کارگران شهرداری(پاکبانان) این انسان های بی ادعا که خم می شوند تا مسیر ما را هموار و پاکیزه کنند تشکر ویژه کرد. این عزیزان از صبح زود در خیابان ها مستقر شدند و به صورت دستی در حال هدایت آب های سطحی بودند.
کارگران شهرداری ممکن است ماه ها باشد که حقوقی از پیمانکار دریافت نکرده باشند و عائله آنان چشم انتظار کرم مدیران شهرداری باشد

پرویز دغاغله شهردار منطقه2 ، در رابطه با آبگرفتگی معابر در منطقه کیانشهر، اظهار کرد: شبکه فاضلاب کیانشهر، جوابگوی نیازهای کل این منطقه نیست؛ در گذشته تنها قسمت لادن ها و لاله های منطقه کیانشهر را خطوط فاضلاب کشیدند که به کیان آباد منتهی میشد اما پس از توسعه پیدا کردن کیانشهر، فاضلاب این منطقه به نسبت این تغییر، توسعه پیدا نکرد.
وی افزود: در اکثر زمان هایی که بارندگی اتفاق می افتد، شهرداری با دستگاه های مکنده وارد کار می شود اما آب باران را به تنهایی نمیتوان با مکنده ها مهار کرد و یک سیستم باید این آب ها را هدایت کند.
شهردار منطقه2 اهواز در پاسخ به ریشه اصلی این مشکل، عنوان کرد: ریشه اصلی مشکل در این است که این منطقه شبکه فاضلاب درست و حسابی ندارد و همین باعث تجمع بیش از اندازه آب می شود؛ عوامل خدمات شهری منطقه 2 در دو شبانه روز گذشته به علت بارندگی ها  بی وقفه در حال کار بودیم و حتی از خواب خود گذشته ایم اما نتیجه مطاوب حاصل نشد چرا که منطقه کیانشهر خروجی فاضلاب ندارد.
وی افزود: آب بارندگی و فاضلاب به صورت کامل به سمت زمین های خالی هدایت می شود و درصورت بازدید متوجه خواهید شد که کل زمین های خالی کیانشهر از آب و فاضلاب پر هستند؛ در فصل تابستان نیز که گرفتگی فاضلاب به وجود می آید به سمت این زمین های خالی می رود.
دغاغله با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری، بیان کرد: تمام اقدامات لازم را با دستگاه های مکش و پمپ های سیار گازوئیلی انجام داده ایم و بنده بصورت تمام وقت در منطقه، حضور میدانی داشتم که به دور از چشم مردم نیست.
وی افزود: مشکل اصلی این است که شرکت آبفا در هنگام بارندگی، پمپ ها را خاموش می کند و دلایلی از قبیل قطعی برق و ایراد و خرابی دستگاه ها را بهانه می کنند و استاندار، فرماندار، شهردار اهواز، همگی در جریان هستند و امروز پس از کلی پیگیری مسئله را با استاندار در میان گذاشتیم و قرار شده است که تمهیداتی در نظر گرفته شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*