اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255435
تاریخ انتشار: 1397/09/06 23:08
رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: در صورتی که نتوانیم نفت خود را بفروشیم و از مزایای تراکنش مالی بهره‌مند شویم، فکر نمی‌کنم که ماندن در برجام دیگر برای ما مفید باشد.

به گزارش ایسنا، این اظهارات علی‌اکبر صالحی در آستانه دیدارش با فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز مطرح شده است.
صالحی در این گفت‌وگو با اشاره به این که زمان‌بندی مورد نظر که در حد چند ماه بود، رو به اتمام است، اظهار کرد: فکر می‌کنم دوره صبوری برای مردم ما محدودتر و محدودتر می‌شود.
بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، صالحی گفته است، در صورتی که ایران شاهد مزایای اقتصادی برجام نباشد، می‌تواند غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد را از سر بگیرد.
صالحی که برای گفت‌وگو با اروپایی‌ها درباره همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز به بروکسل رفته است، تصریح کرد، تلاش‌های اتحادیه اروپا امیدوارکننده است اما «ما هنوز نتایج ملموسی مشاهده نکرده‌ایم».
او همچنین از برنامه اتحادیه اروپا در راستای تعامل تجاری غیردلاری استقبال کرد و گفت: SPV می‌تواند در زنده نگه داشتن برجام مفید واقع شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین اظهار کرد: در صورتی که آورده‌ای حاصل نشود، هدف ما از ماندن در برجام چه خواهد بود؛ به ویژه این که در ایران صداهای مخالف با برجام روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
او خاطرنشان کرد: بازگشت به چیزی که قبلا داشتیم و حتی وضعیت بهتر از آن، برایمان بسیار آسان است. ما می‌توانیم فعالیت در راستای غنی‌سازی ۲۰ درصد را آغاز کنیم. ما می‌توانیم میزان اورانیوم غنی شده را بالا ببریم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*