اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255562
تاریخ انتشار: 1397/09/22 01:06
در گفتگو با رئیس علوم پزشکی جندی شاپور عنوان شد؛
از محل ماده ۱۸۰ که در اختیار نماینده است تا کنون هیچ مبلغی جهت تکمیل پروژه های درمانی ایذه و باغملک در اختیار دانشگاه قرار گذاشته نشد.ضمنا پیگیری های نماینده میتواند در حوزه تامین بودجه و نیرو مفید باشد که متاسفانه اقای خادمی هیچگونه کمکی نکرده است. بیمارستان، اورژانس، آی سی یو و کلینیک ویژه که در روزهای آینده به بهره برداری میرسد از محل بودجه ملی است و هیچ پیگیری از سوی شخص خاصی صورت نگرفته است

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، ایرج نظری ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در واکنش به اظهارات هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک مبنی بر "بیمارکشی در بیمارستان علوم پزشکی جندی شاپور"، بیان کرد: آقای خادمی اگر دلایل و مدارکی مبنی بر بیمار کشی بیمارستان جندی شاپور دارد ارائه کند و اگر این وسط کسی کم کاری انجام داده پاسخگو باشد. من معتقدم اگر کسی ادعایی در خصوص بیمارکشی در مجموعه دانشگاهی بیمارستان جندی شاپور اهواز دارد بایستی آن را ثابت کند.
ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در ادامه با بیان اینکه ادعای بیمارکشی بسیار ادعای بزرگی است و اگر صحت دارد رسانه ها باید به وظیفه خود عمل کنند و عملکرد مارا در خصوص بیمارکشی بررسی کنند، تصریح کرد: برای ما این حق محفوظ است که این ادعای کذب را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنیم ولی به عنوان شخصی که مسئولیت دارم و زندگی خود را وقف نجات جان انسانها کرده ام، چطور میشود مارا به آدم کشی و بیمارکشی متهم کرد؟
نظری بیان داشت: خوشبختانه با توجه به اینکه دولت هم بودجه خوبی برای رفع مشکلات پزشکی در نظر گرفته است ، در سفر اخیر وزیر بهداشت یک اورژانس ۱۶۰۰ متری در ایذه افتتاح شد، آی سی یو ۱۲ تخته بی نظیر در استان و بیمارستان ۹۶ تختخوابی باغملک که بیش از ۱۲ سال پیش کلنگ زنی شده بود در این مدت پیگیری شد و محل بودجه ی آن مشخص شد که بزودی افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه اظهار کرد: دانشگاه خود را بدور از هر گونه مسائل سیاسی، قومی حزبی دانسته و وظایف خود را در حوزه درمان در الویت کار خود قرار داده است و من به به عنوان رییس این مجموعه هیچ گاه نخواهم گذاشت که این مسائل به بحث سلامت مردم ورود کند.
ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در سفر اخر وزیر بهداشت موفق شدیم که مبالغ خوبی برای ادامه ساخت بیمارستان باغملک تامیین کنیم، متاسفانه به علت مشکلات اقتصادی برخی تجهیزات که پیش تر خریداری شده بود به علت عدم پایبندی فروشنده به قرارداد تا کنون دریافت نشده ولی ما همچنان در حال پیگیری این موضوع هستیم.
نظری در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه این بیمارستان در مراحل پایانی تجهیز است و خارج از شهر واقع شده، میطلبد که نماینده و مسولان محلی مسائلی همچون راه دسترسی به این بیمارستان که زیرسازی و آسفالت آن زمان بر است و یا گاز کشی و برق کشی آن را حل کنند.
این مقام مسئول در ادامه از کسانی که ادعای آن را دارند که در حال پیگیری و برطرف کردن مشکلات بیمارستان ها هستند، خواست: به جای حاشیه سازی آن چیزی که به نفع مردم است را انجام دهند و برای حل این مشکلات قدمی بردارند.
نظری تصریح کرد: نیروی انسانی که نیاز داریم برای این بیمارستان بایستی با مجوز سازمان برنامه بودجه و سازمان استخدامی کشور باشد، که در این زمینه تمامی مواردی که در حیطه مسئولیت ما است را انجام داده ایم. با توجه به کمبود نیرویی که در استان وجود دارد با اقای خادمی صحبتی کردم و از وی درخواست کردم که جلسه مشترکی با رییس سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی و سایر دستگاه های که در این مورد دخیل هستند برگزار کنید که به محض شروع بکار این بیمارستان مشکل تامین نیرو را نداشته باشیم. حالا بیش از سه ماه است که این موضوع را با اقای خادمی در میان گذاشته ام ولی دریغ از اینکه تا این لحظه تماسی با من گرفته باشند که بگویند این موضوع را پیگیری کردم تا مشکلات تامین نیروی این بیمارستان را حل کنیم!
ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان بیان داشت: بیش از مبلغی که سهم هر شهرستان در خرج کرد بیمارستان آن شهرستان باشد ما تزریق کردیم، که تمامی اسناد آن برای ارائه موجود است. منابع مالی ما دو قسمت است که دسته اول آن از بودجه ملی است و قسمت دوم آن حاصل درامد اختصاصی بیمارستان های ما است که وارد سیستم مالی بیمه ها میشود که باید از این طریق نقد شوند که در این زمینه نیز کار شکنی های فراوانی وجود دارد. بطوری که مثلا فقط یکی از بیمارستان جندی شاپور بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از این سازمان ها طلبکار است این مورد در تمامی بیمارستان های ما نیز صدق میکند.
وی در ادامه واکنش به اظهارات اخیر هدایت اله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: من نمیدانم که از این صحبت ها چه کسانی قرار است سود ببرند؟ ایا واقعا به نفع مردم است که اعتماد عمومی را از بین میبرند؟ یک ردیف بودجه ای به نام ردیف بودجه ماده ۱۸۰ در اخیار نماینده است که میتوانند در هر زمینه ای آن را خرج کنند که تا کنون هیچ گونه کمکی از این ردیف بودجه برای تکمیل پروژه های درمانی این شهرستان ها در اختیار نگذاشته اند، علاوه بر این موضوع با پیگیری ها از طریق نماینده میتوان در بخش تامین بودجه و نیرو استفاده کرد که متاسفانه اقای خادمی در این زمینه هیچگونه کمکی نکرده است. بیمارستان، اورژانس، آی سی یو و کلینیک ویژه که در روزهای آینده به بهره برداری میرسد همه از بودجه ملی بوده و هیچ پیگیری از شخص خاصی صورت نگرفته و برنامه ملی بوده که در در تمامی شهرستان های استان ساخته شده و از طریق وزارت خانه تامین شده است.
نظری در پایان با بیان اینکه دانشگاه جندی شاپور اهواز این آمادگی را دارد که اعلام کند هر سازمان بازرسی که صلاحیت رسیدگی به مسائل مختلف دانشگاه در حوزه های مالی، کاری و… را دارد دعوت به بررسی عملکرد این دانشگاه کند، اظهار داشت: در صورتی که کوتاهی و تخلفی وجود داشت با فرد خاطی برخورد قانونی میشود.
منبع/ خورنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*