اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255568
تاریخ انتشار: 1397/09/21 23:55
بیست و هشتمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور، یقینا نقطه عطفی برای بوکس و ورزش خوزستان بود.

عصرجهان-امشب شبی خاص برای ورزش خوزستان به‌ویژه اهالی بوکس این استان بود؛ چراکه تیم بوکس خوزستان  موفق شد پس از ۲۲ سال به عنوان قهرمانی مسابقات بوکس قهرمانی کشور دست یابد.
برای خوزستان جعفر ناصری در ۴۹ کیلو، رضا سلیمانی فر در ۵۶، اشکان رضایی در ۶۰ کیلو و مسلم مقصودی در ۶۴ کیلوگرم مدال طلا و سیاوش امیدی در وزن ۸۱ کیلو مدال برنز را برای تیم خوزستان به ارمغان آوردند.
بدین ترتیب تیم بوکس خوزستان موفق شد با کسب ۴ مدال طلا و یک برنز بر قله بوکس ایران بایستد تا بار دیگر به روزهای اوج خود در بوکس کشورمان بازگردد.

خاطره‌ای دلچسب برای خوزستان

بیست و هشتمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور که انخابی تیم ملی نیز بود، برای همه شرکت کنندگان، داوران، مربیان، تماشاگران و حاضران در سالن محل برگزاری، خاطره‌ای خوب به جا گذاشت. صرف نظر از نتیجه درخشانی که توسط تیم خوزستان در این دوره کسب شد، همه اهالی بوکس با هر نقشی از نحوه برگزاری این رقابت‌ها ابراز رضایت کردند.

شاید نقش اول این مسابقات را بتوان سیامک صالحی دانست؛ کسی که از زمانی که سرپرستی هیئت بوکس خوزستان را بر عهده گرفت، تحولی قابل لمس در بوکس این استان به‌وجود آورد که نتیجه‌اش قهرمانی تیم خوزستان در ایران بود.

این تیم حمایت می‌شود

سیامک صالحی پس از اتمام این دوره از رقابت‌ها در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه تیم خوزستان با اقتدار کاپ قهرمانی را بالا برد، آن هم در مسابقاتی که تقریبا همه ملی‌پوشان ما در آن حاضر بودند و سطح کیفی بسیار بالایی داشت.

سرپرست هیئت بوکس خوزستان و نایب رئیس فدراسیون گفت: قطعاً از این تیم حمایت خواهیم کرد و باتوجه به اینکه 6 نفر از تیم ما در این دوره به تیم ملی راه پیدا کرده‌اند، برنامه‌های ویژه‌ای برای آن‌ها داریم.وی افزود: خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد تا پس از 22 سال قهرمانی را برای این استان کسب کنیم و این هدیه ناقابلی است که به مردم خونگرم و عزیز خوزستان تقدیم کردیم.

خانه بوکس خوزستان را می‌سازیم

اما افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز پس از پایان مسابقات به خبرنگار فارس گفت: طی یک سال و نیم گذشته برنامه‌ریزی کردیم و استعدادهایی که از خوزستان رفته بودند را متقاعد کرده و به تیم خوزستان برگرداندیم.

وی افزود: به کمک هیئت بوکس استان، اردوها را به‌صورت منظم برگزار کردیم و هماهنگی خوبی بین کادر فنی و بوکسورها در این مدت ایجاد شد که البته حاصل تلاش مربیان نیز بود.کادرفنی بسیار خوب کار کرد و این انسجام تیمی ما بود که ما را پس از ۲۲ سال به قهرمانی رساند.

حیدری بیان کرد: کار روی استعداد ها و حمایت از رشد بوکسورهای مستعد در دستور کار ما قرار دارد که در کنار آن تقویت سخت‌افزار ها نیز از اهداف اصلی ما در خوزستان است که در این راستا به‌زودی ساخت خانه بوکس خوزستان را آغاز می‌کنیم.

پخش تلویزیونی، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند

علی‌رضا کلانتری، دبیر فدراسیون بوکس نیز درباره برنامه‌های این فدراسیون پس از این رقابت‌ها، اظهار کرد: جزو معدود فدراسیون‌هایی هستیم که برنامه راهبردی را تا سال 2024 تنظیم کرده‌ایم و گام به گام داریم بر اساس این برنامه پیش می‌رویم؛ تلاش ما این بوده که بوکس را به متن ورزش کشور برگردانیم که تا حدود زیادی این اتفاق افتاده است.

وی افزود: توجه رسانه‌ها و پخش تلویزیونی تبدیل به مسئله‌ای حل شده برای ورزش بوکس شده‌اند و از این پس باید بدانیم با پخش تلویزیونی، دقت ما باید بیشتر شود زیرا ارزیابی‌ها از کار بوکس دقیق‌تر می‌شود.

خوزستان صاحب آکادمی بوکس می‌شود

دبیر فدراسیون بوکس بیان کرد: چند دوره دانش‌افزایی و مسابقات کشوری و تونومنت بین‌المللی چابهار، در دستور کار ما هستند و قدم به قدم جهت ساماندهی هر چه بهتر بوکس در کشورمان پیش می‌رویم. نگاه ما از نگاه ملی به نگاه بین‌المللی در بوکس رسیده و می‌خواهیم در آسیا به قدرت تبدیل شویم.

وی درباره برگزاری لیگ بوکس عنوان کرد: بحث برگزاری لیگ را به‌صورت مسابقات منطقه‌ای شبه لیگ آغاز کردیم اما این نوید را می‌دهم که در شش ماهه دوم سال آینده لیگ بوکس ایران راه‌اندازی خواهد شد.

کلانتری درباره عملکرد تیم بوکس خوزستان گفت: آن‌چه در خوزستان دیدیم یکی علاقه‌مندی جوانان به بوکس و یکی حمایت مدیران سیاسی، اقتصادی و ورزشی این استان از بوکس است که باعث ارتقاء سطح این ورزش در خوزستان شده است؛ شک ندارم با برنامه‌ها و حمایتی که وجود دارد خوزستان یکی از بهترین آکادمی‌های بوکس را در ایران در آینده‌ای نزدیک خواهد داشت.

طلایی‌های بوکس خوزستان: هدف‌مان کسب مدال در المپیک است

در ادامه این گزارش، بخشی از صحبت‌های 4 قهرمان خوزستانی این بازی‌ها که مدال طلا را کسب کردند، می‌خوانیم.

جعفر ناصری، وزن 49 کیلوگرم

با توجه به این که مسابقات قهرمانی کشور  بود تمام عنوان دارهای کشور آمده بودند که قهرمان شوند و به تیم ملی راه پیدا کنند. در بازی فینال اعلام کردند که حریفم مصدوم بود هر چند که بوکسور بوشهر اصالتا خوزستانی بود و بارها برابر من بازی را واگذار کرده بود دیگر روی رینگ نیامد.

سابقه نداشته  تیم خوزستان 4 مدال طلا کسب کند و قهرمان ایران شود، تلاش می‌کنم که سهمیه المپیک 2020 را کسب کرده و برای کشورم افتخار کسب کنم هر چند انتظار داریم که مسئولان بیشتر از ما حمایت کنند تا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

رضا سلیمانی‌فر، وزن 56 کیلوگرم

مسابقات سطح خوبی داشت، سال گذشته در وزن 52 کیلوگرم طلا گرفته بودم و خوشحالم که در یک وزن بالاتر باز هم طلا گرفتم اگر چه حریفان نسبت به سال قبل قدر تر بودند. در بازی فینال بسیار آماده بودم و می خواستم حریفم را ناک اوت کنم اما متاسفانه بازیکن حریف مصدوم و بازی قطع شد. فروردین ماه سال آینده مسابقات آسیایی است که امیدوارم بتوانم با تشخیص کادر فنی در تیم ملی حاضر شوم و سهمیه المپیک کسب کنم.

 ما در پنج وزن بوکسورهای بسیار قوی داریم البته در وزن ۵۲ کیلوگرم هم می توانستیم روی سکو باشیم اما بوکسور استان به دلیل آسیب دیدگی نتوانست به کار خود ادامه دهد.

اشکان رضایی، وزن 60 کیلوگرم

مسابقات خوبی بود و در اکثر اوزان بازیکنان ملی پوش حضور داشتند و میزبانی خوزستان موجب شد که بعد از 22 سال قهرمان شویم. قبلا هم در رقابت های  انتخابی تیم ملی اول شده بودم لذا پیش بینی می کردم که در این مسابقات نیز قهرمان شوم.هواداران به خوبی از ما حمایت کردند که جا دارد از آن ها تشکر کنم. 

انتظار دارم که مسئولان فدراسیون به شهرهای محروم کشور مثل ایذه بیشتر کمک کنند چرا که استعدادهای خوبی در این مناطق وجود دارد.

مسلم مقصودی، وزن 64 کیلوگرم

مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و توانستم مقام اول را کسب کنم، چهار بازی انجام دادم و توانستم همه حریفان را ناک اوت کنم و در بازی فینال با شکست بوکسور تیم ملی به مدال طلا رسیدم. رقیبم در فینال کسی بود که 10 سال است عضو تیم ملی است و شاید تاکنون بیش از 30 بار سفر خارج رفته اما دربازی فینال طوری او را شکست دادم که حرفی برای گفتن نباشد.

 

امیدوارم که تیم ملی اردوهای خوبی برگزار کند تا بتوانیم در مسابقات بین المللی چابهار که در اسفندماه برگزار می شود عملکرد خوبی داشته باشیم.

در انتظار درخشش بوکسورهای خوزستان در عرصه بین‌المللی

به‌هرحال این مسابقات به نحو خوبی در میزبانی و نتیجه‌گیری برای خوزستانی‌ها به پایان رسید و حال باید منتظر درخشش بوکسورهای خوزستانی در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

مسابقات بوکس قهرمانی کشور در این دوره، یقینا نقطه عطفی برای ورزش خوزستان بود و بار دیگر نشان داد این استان در ورزش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که باید با مدیریت صحیح توانایی‌های خوزستان در همه ورزش‌ها شکوفا شود.

گزارش از محمدامین ناصرین/فارس

برچسب ها:
بوکس خوزستان ؛ بوکس ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*