اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265578
تاریخ انتشار: 1397/09/23 22:33
چرا بانک های استان با اینهمه وجه سپرده های مردم برای دادن وام به صاحبان صنایع و کارآفرینان و وام ازدواج و.... کارشکنی می کنند.!!!؟

عصر جهان؛ محمد شریفی
مطلبی که در ادامه آورده شده است یادداشت ارسالی محمد شریفی نویسنده طنز پرداز  است و این پایگاه خبری محتوای آن را تایید و یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
*مقدمه:*
به کوری چشم حسودان، و  به میمنت و مبارکی ، امروز  از روی دنده راست بلند شدم ، عینک های ته استکانی ام که به ویروس بدبینی آلوده بودند را برداشتم ، از آبهای سطح الارضی خیابان های اهواز که شمیم پر طراوت گلاب قمصر از  آنها در فضای لایتناهی می پیچید کلی کیف کردم ، برای ۱۸ نماینده ی استان در مجلس شورای اسلامی و  اعضای شورای جمنایی شهر اهواز و  شهردار عزیز شهرمان  و  جناب بیگلر بیگی کل و  دیگر مدیران ریز و درشت با زبان خواجه ی شیراز، دعای صبحگاهی بجا آوردم .وقتی خبر اخذ مالیات ۱۱۰ درصدی از مردم خوزستان  را از زبان حاج مسعود صدرالممالک شنیدم و شیر فهم شدم که خوزستان بعد از تهران در اخذ مالیات و ساماندهی سپرده های مردم در نزد بانک ها ، حائز رتبه ی اول کشوری است،چنان دچار سرخوشی شدم که نگویید و نپرسید ، ادامه ی حکایت ها را بخوانید تا....
*حکایت یکم*
زنده یاد دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی، که خدایش بیامرزد ، نقل می کند: که ،مرحوم ذکاءالملک فروغی، در جنگ بین‌الملل اول، به نمایندگی ایران، به جامعه ملل رفته بود. نماینده یکی از دولت‌ها که درست ایران را نشناخته و تنها در تاریخ خوانده بود که ایرانیان روزگاری به شرق و غرب عالم تاخت می‌آورده‌اند و قسطنطنیه تا دهلی را زیر پا می‌گذاشتند، از فروغی پرسیده بود:
حالا در  این قرن، شما با همسایگانتان چگونه رفتار می‌کنید؟ مرحوم فروغی با لحن طنز و جدی، جواب داده بود:‌خیلی خوب، با همسایگان برادرانه رفتار می‌کنیم و پدر هموطنان خودمان را در می‌آوریم! ای فروغی کجایی که ببینی،صدها مدیر ریز و کلان به انضمام ۱۸ نماینده چه دسته گلی به سر ما خوزستانی ها زدند، اینها پدر ما را درآوردند تا کویر لوت و نمک سرسبز بشود.
*حکایت دوم :*
خوزستان طی چند سال اخیر ، مکرر و  اندر مکرر، رتبه اول وصول مالیات را بعد از تهران دارد و به عبارتی همین استان گل و  بلبل خودمان به تنهایی  به اندازه چندین و چند  استان کشور یکجا مالیات به خزانه دولت واریز می کند، مستوفیان معزز ما در این وادی، چنان عرصه را بر مردم تنگ گرفتند ،
که  میزان پرداخت مالیات مستقیم از مردم  خوزستان 16 درصد افزایش رشد داشته است.
 همچنین  در  بخش سپرده های قرض الحسنه نیز خوزستان بعد از  تهران بیشترین سپرده ها را نزد بانک ها دارند و  بانک های استان سود حاصل از این پول ها. را به مرکز انتقال می دهند، و به عبارتی  انتقال ثروت از خوزستان توسط عوامل مالیاتی و  بانک ها بحمدالله به بهترین شکل ممکن به منصه ظهور رسانیده اند که الحق و  الانصاف مستحق آن هستند که بر صندلی قدرت تا قیام قیامت پا برجا باقی بمانند.
اما بخاطر اینکه، حساب کار دستتان بیاید به افاضات حاج مسعود صدری که در  تاریخ ۶ شهریور ۹۷  در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا خوزستان مبذول و مرقوم فرموده اند، توجه بفرمایید.
 مدیرکل امور اقتصادی و  دارایی استان خوزستان گفت: پیش بینی شده که امسال( سال ۹۷) از محل درآمدهای عمومی 45 هزار و 500 میلیارد ریال در خوزستان درآمد کسب شود.
به گزارش ایرنا مسعود صدری روز سه شنبه(۶ شهریور ۹۷) در نشست خبری  بیان کرد:  پارسال[منظور سال ۹۶ است] ، 110 درصد درآمدهای عمومی تحقق یافت .
صدری همچنین با اشاره به تخصیص سه درصد درآمد حاصل از نفت به خوزستان گفت: مبلغ مصوب از محل سه درصد درآمد نفت به خوزستان، 13 هزار و 250 میلیارد ریال است که 65 درصد این مبلغ به استان تخصیص یافته است که 26 درصد آن به صورت نقدی و باقی این مبلغ به صورت اوراق خزانه است.
حالا بشنوید افاضات معاون مالیاتی استان را در ادامه ی همان خبر:
معاون حسابرسی مالیاتی شهرستان های اداره کل امور مالیاتی خوزستان نیز بیان کرد: پارسال 56هزار میلیارد ریال سهمیه وصولی مالیات داشته ایم ..."
*نتیجه گیری:*
۱ - نصف همین پول مالیات مردم خوزستان اگر به عمران و آبادانی این دیار اختصاص پیدا کند ما هیچ احتیاجی به اعتبارات ملی و عمرانی و صدقه دادن های نفت و گاز و پتروشیمی و  کارخانجات نداریم.
۲ - چرا بانک های استان با اینهمه وجه سپرده های مردم برای دادن وام به صاحبان صنایع و  کارآفرینان و وام ازدواج و.... کارشکنی می کنند.!!!؟
۳ - چرا نماینده های استان و  مسئولان ارشد نسبت به مهاجرت وسیع کارآفرینان ، نخبگان و .... لب فرو بستند!!!
۴ - چرا مدیران برای بقا و حفظ کرسی قدرت در بغل حلقه های طیف کویر( یزد و اصفهان و کرمان) به قیمت خشک شدن کارون غش می کنند
۵ - سهم سه درصدی نفت راستی چقدر زیاد است؟ نحوه ی پرداخت آن خیلی رمانتیک است؟
۶ - محمدعلی فروغی [ذکاءالملک] یادت بخیر ، حرف حسابی که به آن بابای خارجی زدی ... در خوزستان مصداق فراوان دارد. درود بر مسعود صدری و بانک های استان خوزستان



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*