اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265613
تاریخ انتشار: 1397/09/27 22:48
حربه قومیتی و فرار رو به جلوی نماینده مجلس؛
روز گذشته، فیلم کوتاهی از برخورد عجیب یک نماینده مجلس شورای اسلامی با کارمند گمرک منتشر شد که در همان دقایق کوتاه، پُر بود از کلمات رکیک و توهین به مردم. در این فیلم، نماینده سراوان از شهرهای سیستان و بلوچستان، از کارمند گمرک توقعی دارد. کارمند به درازهی می گوید: ما از شما دستور نمی گیریم و درازهی، نماینده سراوان به این کارمند هتاکی می کند.

به گزارش تابناک؛ در این فیلم، نماینده سراوان از شهرهای سیستان و بلوچستان، از کارمند گمرک توقعی دارد. کارمند به درازهی می گوید: ما از شما دستور نمی گیریم و درازهی، نماینده سراوان به این کارمند هتاکی می کند. در این هنگام، یکی دیگر از ارباب رجوع‌ها، وقتی می فهمد فرد هتاک نماینده مجلس است، او را بدون حتی لحظه‌ای تردید به شکلی تحقیرآمیز بیرون می اندازد.

پس از پخش گسترده این ویدئو، آقای نماینده مجلس در ویدئویی دیگر توضیح داد، فیلم منتشره با ترفندهای کامپیوتری برای تخریب چهره وی تقطیع شده بود و در آن فیلم کارمند گمرک به قوم بلوچ و اهل سنت توهین کرده و خلاصه او از مراجع ذی صلاح پیگیر مسأله است.

اما نکته جالب ماجرا اینجاست که صبح امروز فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در جلسه علنی مجلس پس از طرح موضوع انتشار این کلیپ در فضای مجازی، از محمدباسط ‌درازهی نماینده مردم سراوان عذرخواهی کرد و کلیپ را تقطیع‌شده و خلاف واقعیت دانست.

بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: همه ما از این اتفاق ناراحتیم و جلسه ای نیز به این منظور تشکیل شده و نماینده سراوان نیز توضیحاتی در این باره داده است. مجموعه بروآردها این شد که مسعود پزشکیان به عنوان رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، این موضوع را پیگیری کند. همچنین قرار است خود دژپسند نیز در این پروسه به مجلس کمک کند که اگر مشکل از سوی نماینده بوده، موضوع بررسی شود و مسیر قانونی خود را پشت سر گذارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که دلیل ناراحتی محمدباسط ‌درازهی چه بوده، گفت: این نماینده در توضیحات خود اظهار داشته که بیش از 45 دقیقه منتظر بوده، و کارمندان گمرک هم به وی فحاشی کرده اند و وی نیز ناراحت شده و از کوره در رفته است.

این نماینده مجلس در خصوص برخی تنش ها در جلسه صبح نیز گفت: بحثی بین جلالی و کریمی قدوسی بر سر رأی گیری ایجاد شده بود که با وساطت حل شد.

آنچه از گفته های دو طرف می توان برداشت کرد، این است که به هر حال این نماینده مجلس برای کاری که به گفته خودش رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه بوده، به این اداره رفته، ولی بخش ناگفته ماجرا این است که معمولا نمایندگانی که به دیدار مدیران می روند با وقت قبلی و هماهنگی شده می روند.

بنابراین از رویداد این فیلم می توان دو نتیجه گیری کرد: یا اینکه نماینده سراوان بدون وقت قبلی به دیدار این مدیر رفته و در خواست ملاقات خارج از نوبت داده که با واکنش کارمندان و سایر ارباب رجوع مواجه شده و یا آنکه احتمالا درخواستی داشته که از حیطه وظایف این مدیریت خارج بوده و وی با اصرار قصد به کرسی نشاندن حرف خود را داشته است.

اما به هر حال، آنچه در این فیلم کوتاه وجود دارد، حکایت از یک رفتار نامتعارف و توهین به مردمان وفاداری است که با شرکت در انتخابات به دنبال رفع مشکلات کشور هستند.

شگفتی ماجرا آنجاست که این نماینده مجلس بعد از پخش این ویدئو، به سرعت مسأله را قومیتی قلمداد کرده و با اینکه در این فیلم اثری از توهین کارمند گمرک به مردم یک خطه دیده نمی شود، موضوع را به گونه ای دیگر جلوه داده و با اعمال فشار از طریق سایر نمایندگان سیستان و بلوچستان، وزیر تازه منصوب شده را وادار به عقب نشینی کرده است.

هرچند وزیر اقتصاد با تواضع خاصی از مردم عذرخواهی کرده، انتظار این است به موضوع کامل رسیدگی و اگر این مسأله ابعاد دیگری نیز دارد، سریع درباره آن شفاف سازی شود، چون کمترین سود این کار این خواهد بود که مردم در دور بعدی انتخابات ـ که حدود یک سال دیگر خواهد بود ـ شناخت بهتری از منتخبان خود خواهند داشت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*