اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265644
تاریخ انتشار: 1397/10/02 10:55
امام جمعه باشت: نظارت های نمادین دردی از مردم دوا نخواهد کرد و اینکه چند مسئول با هماهنگی صدا و سیما و خبرنگاران به چند صنف سرکشی کنند به درد نمی خورد .با انجام این نظارت ها سر خود را کلاه می گذارید، ادامه داد: ببینید قیمت گوشت در بازار چند است و خانواده های که امورات خود را از یارانه می گذراند در ماه از خرید یک گیلو گوشت قرمز عاجر است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حجت الاسلام عبودی در خطبه های این هفته نماز جمعه باشت، با بیان اینکه عدم نظارت بر بازرا دلیل گرانی ها است، اظهار داشت: قبلا مسئولان می گفتند که دلیل گرانی ها، گرانی دلار و ارز است اما متاسفانه با پایین آمدن نرخ دلار و ارز در بازرا باز هم شاهد گرانی ها هستیم که دلیل آن عدم نظارت کافی بر بازار است.


وی عملکرد صنعت، معدن و تجارت در استان را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: نظارت های نمادین دردی از مردم دوا نخواهد کرد و اینکه چند مسئول با هماهنگی صدا و سیما و خبرنگاران به چند صنف سرکشی کنند به درد نمی خورد.
عبودی خطاب به مسئولان با بیان اینکه با انجام این نظارت ها سر خود را کلاه می گذارید، ادامه داد: ببینید قیمت گوشت در بازار چند است و خانواده های که امورات خود را از یارانه می گذراند در ماه از خرید یک گیلو گوشت قرمز عاجر است.
وی با توصیه به مسئولان، ابراز داشت: به فکر مردم باشید زیرا مردم دارند اذیت می شوند و اگر سکوت کرده اند به این دلیل است که به نظام و انقلاب باور دارند لذا باید بازار را رصد کنید زیرا در آستانه عید نیز تورم در بازار افزایش می یابد.
امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برگزاری مراسمات رقص و پایکوبی در برحی از مدارس استان به بهانه شب یلدا، اظهار داشت: متأسفانه شاهدیم در برخی از مدارس به بهانه شب یلدا و در سالروز شهادت حضرت معصومه«س» اقدام به برگزاری مراسم رقص و پایکویی کرده اند.
حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه ما به فضای بانشاط در مدارس معتقدیم، ادامه داد: اولیاء دانش آموزان را دست معلیمن نداده اند تا رقص و پایکویی را بیاموزند.
وی به عدم نظارت آموزش و پرورش بر مدارس اشاره کرد و گفت: باید مشخص شود که این اتفاقات عمدی است یا سهوی ، هر چند اعتقاد داریم این حرکات در راستای اجرای سند 2030 است و وقتی این سند را مطالعه می کنیم درمی  یابیم که بندهای آن در حال اجرا است.
امام جمعه باشت از مدیرکل آموزش و پرورش خواست تا با پیگیری این موارد ضمن برخورد با خاطیان از تکرار این موارد در مدارس جلوگیری کند.
حجت الاسلام عبودی بیان داشت» شب یلدا یک رسم و سنت دیرینه است و کسی مخالف برگزاری این مراسمات نیست که مردم دور هم جمع شوند و به دیدار هم بروند اما نباید به بهانه این آیین ، ارزشهای دینی زیر پا گذاشته شود.
امام جمعه باشت در ادامه به هفته حمل و نقل اشاره کرد و با تبریک این هفته ابراز داشت: راه و شهرسازی باید در اجرای عملیات و ساخت جاده ها دقت و نظارت کافی داشته باشد.
وی به نظارت ضعیف بر ساخت محور باشت به چرام اشاره کرد و گفت: متأسفانه علی رغم هزینه 10 تا 12 میلیارد تومانی در این مسیر به دلیل عدم نظلرت شاهد شکاف در آسفالت مسیر و متعاقب آن پر کردن شکاف با سیمان بودیم که این ناشی از ضعف در اجرا و عدم نظارت است.
حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه عملیات اجرایی مسیر به اداره راهداری واگذار شده است، با تقدیر از اقدامات این اداره در ایام گذشته و ساماندهی مسیرهای ارتباطی، گفت: به دلیل عدم نظارت راه و شهرسازی مسیر باشت به چرام   و مسئولین و ناظرین بدانند این پول های بیت المال است و هر گونه کم کاری در این مسیر حرام است.
امام جمعه باشت در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به تحولات در اروپا اشاره کرد و گفت: امروز شاهد شورش جلیقه زردها در فرانسه به عنوان یکی از کشورهای دارای نظام سرمایه داری در قلب اروپا هستیم که علی رغم عقب نشینی دولت فرانسه از برخی خواسته ها ، شاهد اعتراض جلیقه زردها در این کشور هستیم.
حجت الاسلام عبوید به فضاسازی های رسانه ای در کشورهای مدعی حقوق بشر عنوان داشت: غربی ها اگر در کشور ما اتفاقی رخ می داد و با درایت نیروهای نظامی ما موضوع خاتمه می یافت ما را متهم به نقض حقوق بشر می کردند اما امروز در فرانسه شاهد مقابله با مخالفین با استفاده از سلاح های شیمیایی هستیم .
وی رسوایی کشورهای مدعی حقوق بشر را کار خدا دانست و گفت: غربی ها با بوجود آوردن داعش قصد ایجاد ناامنی در خاورمیانه را داشتند و فرانسه نیز به عنوان یکی از حامیان آنها دچار مشکل شده است.
امام جمعه باشت از فرانسه به عنوان یکی از کشورهای خواستار تغییر در سوریه نام برد و افزود: امروز شاهد حفظ سوریه هر چند به بهای خرابی هستیم اما چارچوب این کشور حفظ شده و فرانسه درگیر مسائل داخلی است.
وی تنها راه شکست جبهه استکبار را مقاومت دانست و افزود: اگر در برابر استکبار مقاومت کنیم پیروزیم در غیراینصورت اگر عقب نشینی کنیم خوی استکباری آنها بیشتر می شود.
خبرنگار/فتح الله پوران پور

برچسب ها:
باشت ؛ امام جمعه باشت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*