اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265903
تاریخ انتشار: 1397/11/01 11:49
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است ۲۹ سرطان/تیر سال آینده برگزار شود.

اشرف غنی رئیس جمهوری کنونی افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی روز یکشنبه، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افغانستان اعلام کردند.
روز یکشنبه امرالله صالح وزیر داخله افغانستان از سمت خود استعفا داد تا به تیم اشرف غنی بپیوندند. اشرف غنی امرالله صالح را بعنوان معاون اول و سرور دانش را بعنوان معاون دوم خود معرفی کرده است. امرالله صالح از حزب روند سبز از ولایت پنجشیر افغانستان است که قومیتی تاجیکی دارد و در زمان حیات احمد شاه مسعود از نزدیکان او به شمار می آمده است. معاون دوم پیشنهادی اشرف غنی از حزب وحدت افغانستان است و از هزاره‌های افغانستان است.
اشرف غنی با شعار انتخاباتی «دولت ساز» و با هدف ساختن یک دولت قوی وارد میدان انتخابات شده است
از سوی دیگه عبدالله عبدالله رقیب دیرینه اشرف غنی نیز عنایت‌الله فرهمند رئیس دفتر ژنرال دوستم رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان را که از ازبک‌های افغانستان است بعنوان معاون اول خود و اسدالله سعادتی از هزاره‌های افغانستان را بعنوان معاون دوم خود معرفی کرده است.
شعار انتخاباتی عبدالله عبدالله «ثبات و همگرایی» اعلام شده است.
همچنین روز شنبه نیز گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. وی فضل الهادی وزین که از ازبک‌های افغانستان است و حفیظ الرحمن نقی از تاجیک ها را بعنوان معاونان خود اعلام کرده است. او هدفش را پایه گذاری یک نظام مرکزی قدرتمند در افغانستان اعلام کرده است.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است ۲۹ سرطان/تیر سال آینده برگزار شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*