اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265908
تاریخ انتشار: 1397/11/02 00:33
در شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز مطرح شد؛
شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با حضور شهردار اهواز و ارائه بودجه پیشنهادی سال 98 شهرداری اهواز و برنامه پنج‌ساله دوم توسعه شهر اهواز توسط شهردار اهواز برگزار شد.

عصرجهان-شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با حضور شهردار اهواز و جمعی از مدیران شهرداری اهواز با 6 دستور کار در سالن جلسات شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد.

در این جلسه بودجه پیشنهادی سال 98 شهرداری اهواز و برنامه پنج‌ساله دوم توسعه شهر اهواز توسط شهردار به رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تقدیم شد.

ارائه بودجه 1622 میلیارد تومانی شهرداری

منصور کتانباف شهردار اهواز در این جلسه با اشاره به وظیفه شهرداری در ارائه بودجه به شورای شهر، اظهار کرد: کل بودجه سال 98 برای شهرداری اهواز بر اساس چشم‌انداز و اهداف یک هزار و 622 میلیارد تومان است. در برخی بخش‌ها شاهد کاهش بودیم، از جمله کمک به قطار شهری اهواز 40 درصد کاهش داست.

وی افزود: در بحث تفاهم‌نامه با فولاد، شرکت نفت و بنیاد برکت 14 درصد کاهش و در فروش اموال 49 درصد افزایش داشتیم. که در مجموع شاهد کاهش یک درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

شهردار اهواز ضمن تشکر از حساسیت و دقت اعضای شورای شهر اهواز در بررسی بودجه سالیانه، عنوان کرد: من و همه مدیران اجرایی در شهرداری آمادگی اجرایی کردن جمع‌بندی‌های شورا را داریم.

انضباط مالی حفظ شود

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: از شهردار اهواز و مدیران شهرداری انتظار داریم بحث انضباط مالی را در کارها مدنظر داشته باشند. وضعیت اقتصادی کشور به شکلی نیست که بودجه‌ای برای ریخت‌وپاش وجود داشته باشد. منابع مالی جدید برای شهرداری باید تعریف شود که کمکی به شهر باشد.

سنواتی گفت: از سال گذشته اصرار بر سیستمی کردن همه بخش‌های شهرداری داشتیم که باعث انضباط مالی شود و در تهیه بودجه سالیانه و برنامه پنج ساله مدنظر همه باشد.

تعریف 2285 پروژه در برنامه پنج ساله

ابراهیم نوشادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری اهواز در این جلسه، اظهار کرد: برنامه شهرداری در کل کشور یک فرمت کلی و ثابت دارد که از سوی وزارت کشور تعیین می‌شود و باید در قالب این مدل محتوا را تهیه کنیم.

وی افزود: هیچ برنامه‌ای بدون تحلیل محیطی تعریف نمی‌شود. و طبق قانون بودجه باید مستند به برنامه پنج‌ساله دوم توسعه باشد و اگر بودجه را منطبق با برنامه نباشد در حقیقت تخلف صورت گرفته است. طی قراردادی با دانشگاه چمران بیش از 80 عضو هیات علمی و تیم قوی در تدوین برنامه پنج‌ساله همکاری کردند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری اهواز با اشاره به این‌که اولویت با پروژه‌های نیمه‌تمام است، عنوان کرد: در این برنامه 2 هزار و 285 پروژه تعریف شده است که همگی به‌جز 2 برنامه به شاخص‌ها متصل هستند. همچنین ایراداتی که شورا در خصوص برنامه گرفته بود همگی مرتفع شد و به صورت کتبی پاسخ به شورا ارسال شد.

پاسخ ایرادات ارسال نشد

محمدجعفر فلسفی عضو شورای شهر خطاب به معاون برنامه‌ریزی شهرداری اهواز گفت: ایراداتی که از طرف مرکز پژوهشگاه مطرح شد و خدمت شما ارسال شد، پاسخی برای آن‌ها به شورای شهر نرسید.

وی افزود: اساتید دانشگاه چمران 5 ماه قهر کردند و 6 ماه شورا در حالت بلاتکلیفی قرار دادند که اصلاً رفتار پسندیده‌ای نیست.

فلسفی عنوان کرد: اگر فردی در شورا حرف منطقی داشته باشد باید بیان شود، حتی اگر حرف و درخواست موردنظر به تصویب اعضا نرسد.

شیوه نامناسب مدیریت جلسات شورا

سید محسن موسوی زاده نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها در تذکری خطاب به اعضای شورای شهر اهواز، گفت: برنامه پنج‌ساله سال گذشته مطرح شد و حدود 3 ماه از وقت ما و اساتید دانشگاه را گرفت. شورای شهر 8 ماه برنامه را رها کرد و امروز دوباره به نقطه صفر برگشتیم و برنامه را بررسی می‌کنیم.

موسوی زاده در تذکر دیگری به رئیس شورای شهر اهواز گفت: جلسات شورای شهر یک رئیس و 2 منشی دارد و باید نظم جلسه حفظ شود. درحالی‌که هر فردی در میان صحبت دیگر اعضا میکروفن را روشن می‌کند و صحبت می‌کند.

وی افزود: اگر شیوه مدیریت جلسات به این شکل ادامه پیدا کند، من جلسه را ترک می‌کنم.

 در این جلسه 3 لایحه خرید یک قطعه زمین واقع در کوی علوی، تفریغ بودجه سال 95 سازمان آتش‌نشانی و تفریغ بودجه سال 95 سازمان عمران شهری به تصویب رسید(فارس)



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*