اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265915
تاریخ انتشار: 1397/11/01 17:12
استرالیا و امارات امروز از حذف زودهنگام فرار کردند اما سعودی‌ها بار دیگر باختند و بعداز شکست تاریخی مقابل قطر و عنوان دومی گروه ، طعمه جوان های ژاپن شدند و زودتر از هر دوره دیگری از جام کنار رفتند. بازی ضعیف امارات مقابل قرقیزها همه را متعجب کرد. حالا سه چهارم جدول دور حذفی کامل شده و استرالیا باید جمعه به مصاف میزبان برود.

می توان عربستان را نخستین حذف شده بزرگ جام ملت های آسیای امارات 2019 نامید.باقی تیم های بزرگ مثل استرالیا و امارات امروز و امشب به هر قیمتی بود از حذف فرار کردند اما سعودی ها باز هم در جام ملتها ناکام ماندند تا هزینه های چند میلیارد دلاری آنها در فوتبال باشگاهی و ملی بی حاصل باشد.

در هفدهمین روز جام هفدهم، سعودی های پرادعا که با بیشترین تدارک و حمایت رسانه ای از سوی کشور میزبان، به دنبال تکرار فتح جام بودند، مقابل تیم متحول شده ژاپن شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

امارات با کمک تیر دروازه به یکچهارم رسید

در سومین و آخرین بازی از دومین روز مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019، تیم‌های امارات و قرقیزستان از ساعت 20:30 امشب (دوشنبه) در ورزشگاه زاید اسپورت شهر ابوظبی به مصاف هم رفتند که این دیدار پر افت و خیز با برتری 3 بر 2 امارات در وقت‌های اضافه خاتمه یافت تا شاگردان آلبرتو زاکرونی حریف استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی شوند.

در این مسابقه خمیس اسماعیل در دقیقه 14، علی احمد مبخوت در دقیقه 64 و احمد خلیل در دقیقه 103 از روی نقطه پنالتی برای امارات و میرلان مورزائف در دقیقه 26 و تورسونالی رستموف در دقیقه 2+90 برای قرقیزستان گلزنی کردند. نمایش بسیار شکننده وضعیف امارات با هدایت زاکه رونی و بازی درخشان قرقیزها می توانست برنده دیگری در این مسابقه رقم بزند اما تیر دروازه سه بار مانع گلزنی قرقیزهای پرانگیزه شد.

عربستان به ژاپن باخت و به یک‌چهارم نهایی هم نرسید

تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 از ساعت 14:30 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه الشارجه امارت به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود ژاپنی‌ها به پایان رسید. تاکاهیرو تومیاسو در دقیقه 20 تک گل این دیدار را با ضربه سر و روی ارسال یک کرنر به ثمر رساند.

روشن ایرماتوف ازبکستانی، قضاوت دیدار مهم ژاپن و عربستان را بر عهده داشت. او به موتو از تیم ژاپن و فهد الموالد و یاسر الشهرانی از تیم عربستان کارت زرد نشان داد. موتو با دریافت این کارت دو اخطاره شده و بازی مقابل ویتنام در یک چهارم نهایی را از دست داد.

بیشتر دقایق بازی توپ و میدان در اختیار عربستان بود؛ اما بازیکنان این تیم هیچ گاه نتوانستند از دفاع فشرده و متراکم چشم بادامی ها عبور کنند. عربستان در این دیدار با تاکتیک هوایی راه به جایی نبرد و به رغم مالکیت بیش از 72 درصد زمان بازی نتیجه را باخت. سعودی ها که با شکست تاریخی مقابل قطر مجبور شدند، به عنوان تیم دوم با ژاپن روبه رو شوند، از پس ژاپن جوان شده برنیامدند و زودتر از هر دوره دیگری از جام کنار رفتند.

ژاپنی‌ها با پیروزی مقابل عربستان به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کردند و در این مرحله، باید ساعت 16:30 روز پنجشنبه هفته جاری به مصاف تیم ویتنام بروند. برنده دیدار تیم‌های ژاپن ـ ویتنام، در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده دیدار ایران - چین خواهد رفت.

بیرانوند و تیم ملی ایران در آستانه رکورد رویایی پنج کلین شیت

تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا 2019 نیز موفق به ثبت کلین‌شیت کامل در مرحله گروهی شدند تا از این حیث در ادوار این مسابقات، رقیبی را در کنار خود نبینند؛ اما شاهکار بیرانوند در گرفتن پنالتی عمان باعث شد تا ایران این رکورد را به چهار بازی افزایش دهد.

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی 0-0 مقابل عراق و تیم ملی کره جنوبی با برتری 2 بر 0 مقابل چین در دیدار سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2019 توانستند، یک بار دیگر با کلین‌شیت کامل، مرحله گروهی را به پایان برسانند تا هر یک با 3 بار کلین‌شیت کامل در مرحله گروهی ادوار جام ملت‌های آسیا رکورددار باشند. ایران در جام ملت‌های 1976، 2015 و 2019 و کره جنوبی در جام‌های 2004، 2015 و 2019 موفق به انجام این مهم شده‌اند. پس از آن‌ها کویت و اردن با دو کلین‌شیت کامل در مرحله گروهی در رتبه دوم جای دارند.

درخشش بیرانوند ایران را به رسیدن به رکورد رویایی پنج کلین شیت پیاپی امیدوار کرده است که به نظر می رسد تا مدت ها در فوتبال آسیا به حدنصابی دست نیافتنی تبدیل شود. تا همینجا هم ایران خود را به تنهایی در صدر جدول کلین شیت نگه داشته است. جالب است بدانید به جز این چهار تیم، فقط ازبکستان و ژاپن توانسته‌اند در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا کلین‌شیت کنند و شاید قطر نیز در این جام به این قافله اضافه شود. کره جنوبی فردا باید به مصاف بحرین برود و در صورت پیروزی باید مقابل برنده دیدار قطر و عراق صف آرایی کند.

نصف جدول حذفی جام ملت ها تکمیل شد

مسابقات جام ملت های آسیا مرحله یک هشتم نهایی خود را سپری می کند و دیدارهای این مرحله در این روزها در حال برگزاری هستند. روز گذشته، تیم های ویتنام، چین و ایران موفق شدند با غلبه بر حریفان، راهی یک چهارم نهایی شوند و امروز هم در نخستین بازی تیم های ژاپن و عربستان به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی که به نوعی حساس ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی محسوب می شد، ژاپنی ها با یک گل حریف را شکست دادند و جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند.

با پایان این بازی، حالا تکلیف نیمی از جدول مرحله حذفی جام ملت ها مشخص است و چهار تیم حریفان خود را می شناسند. بدین ترتیب که در مرحله یک چهارم نهایی، تیم های ژاپن و ویتنام با هم روبه رو می شوند و ایران هم به مصاف چین می رود. این چهار تیم همگی در یک سمت جدول هستند و برنده دو بازی مذکور هم در نیمه نهایی حریف هم خواهند بود. در سمت دیگر جدول، استرالیا با ازبکستان، امارات با قرقیزستان، کره جنوبی با بحرین و عراق با قطر باهم دیدار خواهند کرد.

کانگوروها با پنالتی از دام ازبک ها فرار کردند

استرالیا مدافع عنوان قهرمانی به زحمت توانست در ضربات پنالتی ازبکستان را شکست دهد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. در ادامه مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا، استرالیا و ازبکستان از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه خلفان بن زاید ابوظبی به میدان رفتند که این دیدار در وقت‌های معمول و اضافه برنده نداشت و در نهایت، کانگوروها چهار بر دو در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

در نیمه نخست این دیدار ازبکستان توانست موقعیت‌های گلزنی خطرناک‌تری را خلق کند اما این اتفاق برای زدن گل نخست کافی نبود.در نیمه دوم و با تعویض‌های آرنولد، استرالیا به بازی برگشت و کاملا تیم برتر زمین بود ولی با تیزهوشی مدافعان ازبک و بی دقتی مهاجمان استرالیا گلی زده نشد. 

وقت‌های اضافه هم دو تیم محتاط و خسته بودند تا در نهایت ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز باشد. در نهایت استرالیا با برتری چهار بر دو، راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شد. عزیز بهیچ از استرالیا و عزیزبک توختاخوجیف و مارات بیکمایف از ابزکستان ضربات خود را از دست دادند. 

 


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*