اخبار عمومی
اعلام وصول 2
265924
تاریخ انتشار: 1397/11/03 00:29
کمبود نیرو در آبفار بهبهان مانع از خدمات رسانی به موقع می‌شود/دستگیری سارقان حرفه ای با 19فقره سرقت از اماکن خصوصی در رامهرمز/دستگیری سارقان محتویات داخل خودرو با 10 فقره سرقت در اهواز/تلاش برای بستن کانال توانا در بخش مرکزی اهواز ادامه دارد

عصرجهان-
سرپرست فرمانداری‌‌های خرمشهر و هندیجان منصوب شدند
غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در احکام جداگانه‌ای سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر و سرپرست شهرستان هندیجان را منصوب کرد.
براساس احکام ابلاغ شده، کوروش مودت به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر معرفی شد که پیش از این نیز به عنوان فرماندار شهرستان هندیجان مشغول به فعالیت بود.
در حکم دوم نیز، علی بویری به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان هندیجان منصوب شد که پیش از این در کارنامه او معاون برنامه‌ریزی و امور اداری فرمانداری اهواز، سرپرست فرمانداری رامهرمز و بخشدار مرکزی دیده می‌شود.پ/تسنیم
شهروندان بهبهانی از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه مارون پرهیز کنند
محمد حری فرماندار بهبهان  در اطلاعیه‌ای خطاب به شهروندان شهرستان بهبهان اظهار داشت: باتوجه به رهاسازی آب از سد مارون از ساعت 24 سه شنبه 2 بهمن ماه تا اطلاع ثانوی و افزایش دبی آب رودخانه، مردم و همشهریان عزیز در تردد از حاشیه و فضاهای تفریحی پیرامونی رودخانه مارون جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.
وی افزود:اهالی روستاها و کشاورزان حاشیه رودخانه مارون، عشایر و مسافرینی که قصد اسکان یا تردد در مسیر رودخانه و همشهریانی که جهت استفاده از پارک ساحلی ،شبدری و زیر پل (حاشیه رودخانه) را دارند نیز جوانب احتیاط را رعایت و تا حد امکان از نزدیک شدن به مسیر رودخانه پرهیز کنند.
کمبود نیرو در آبفار بهبهان مانع از خدمات رسانی به موقع می‌شود
رئیس اداره آبفار بهبهان گفت: با توجه به قطعی آب در روستاهای بیدبلند و تشان و اعزام نیروها به این دو منطقه سبب شده نیرویی برای اعزم به روستای کردستان وجود نداشته باشد.
برخی از شهروندان روستای کردستان طی تماس با خبرنگار تسنیم از شکست لوله آب و عدم تعمیر آن توسط اداره آبفار پس از ده روز گلایه و از هدر رفت این حجم آب ابراز نگرانی کردند.
حسین عابد نژاد رئیس اداره آبفار بهبهان اظهار داشت: تیم تعمیرات این اداره در حال حاضر به روستا‌های بیدبلند و تشان برای رفع قطعی آب روستا اعزام شدند.
وی افزود: فعلا با توجه به این‌که آب این روستا‌ها با قطعی مواجه است تیم تعمیرات به این مناطق اعزام شده‌ و تیم دیگری برای حل شکستگی روستای کردستان نداریم.
رئیس اداره آبفار با اشاره به مشکلات عدیده این اداره گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده لوله به علت قدیمی بودن دچار شکستگی شده  و برای حل مشکل نیاز به بیل میکانیکی داریم تا اطراف لوله را آزاد و بتوانیم قسمت معیوب را جوش دهیم.
وی گفت: متاسفانه کارگران ما 3 ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند که تا کنون شرمنده خانواده این عزیزان هستیم/تسنیم
کشف و ضبط دو میلیارد ریال پوشاک قاچاق در بهبهان
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حیدر عباس زاده عصر سه شنبه در این خصوص اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام 'حمایت از کالای ایرانی' و در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق، مأموران انتظامی بهبهان با کسب خبری مبنی بر تردد چهار خودروی حامل کالای قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان، توقیف و بازرسی خودروها را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان بهبهان با انجام ایست و بازرسی خودروهای مورد نظر را شناسایی و متوقف کردند که در بازرسی از آن ها، 2 میلیارد ریال پارچه و پوشاک قاچاق بدون هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.
سردار عباس زاده تصریح کرد: در این رابطه چهار قاچاقچی دستگیر و به همراه کالاهای قاچاق مکشوفه پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه عملکرد قاچاقچیان مغایر با اقتصاد مقاومتی بوده و سلامت جامعه و اقتصاد داخلی را مورد هدف قرار می دهد، گفت: تلاش پلیس جهت مبارزه با اخلالگران اقتصادی با قوت بیش از پیش ادامه دارد.
همچنین پیش از این فرمانده انتظامی خوزستان در 30 آذرماه سال جاری از کشف سه میلیارد و 500 میلیون ریال پارچه و ابزارآلات قاچاق در شهرستان بهبهان خبر داده بود.
دستگیری سارقان حرفه ای با 19فقره سرقت از اماکن خصوصی در رامهرمز
فرمانده انتظامی رامهرمز از دستگیری 6 سارق و کشف 19 فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ مراد ظاهری در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: ماموران پلیس با تحقیقات تخصصی 6 سارق سابقه دار که اقدام به سرقت از اماکن خصوصی می کردند را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در چند عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ ظاهری ادامه داد: سارقان در تحقیقات به عمل آمده به 19 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان رامهرمز گفت: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.
دستگیری سارقان محتویات داخل خودرو با 10 فقره سرقت در اهواز
سرپرست فرماندهی انتظامی اهواز از دستگیری سارقان حرفه ای محتویات داخل خودرو با 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد سعید یاری درتشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در برخی نقاط شهرستان اهواز ، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران کلانتری 23با اقدامات تخصصی و تجزیه و تحلیل شیوه سرقت ها 2 سارق حرفه ای داخل خودرو را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ یاری ادامه داد: متهمان در تحقیقات پلیس به 10 فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.
سرپرست فرماندهی انتظامی اهواز به شهروندان توصیه کرد: تجهیز خودرو به وسایل بازدارنده از سرقت از مهمترین راهکارهای موثر در پیشگیری از سرقت خودرو است.
همچنین پیش از این روز دوشنبه یکم بهمن ماه سرپرست فرماندهی انتظامی اهواز از دستگیری یک سارق حرفه ای محتویات داخل خودرو با 15فقره سرقت در این شهرستان خبر داده بود.
محاصره ۱۷ روستا در سیل، صحت ندارد
فرماندار شوش گفت: وضعیت سیل‌بندها در روستاهای بخش شاوور شوش تحت کنترل هستند و اگر مشکلی برای سیل‌بندها رخ دهد تمام نیروها با دستگاه‌های لازم آماده رفع مشکلات هستند.
عدنان غزی فرماندار شوش امشب در گفت‌وگو با فارس در شوش، اظهار کرد: وضعیت سیل‌بندها در روستاهای بخش شاوور شوش تحت کنترل هستند و اگر مشکلی برای سیل‌بندها رخ دهد تمام نیروها با دستگاه‌های لازم آماده رفع مشکلات هستند؛ درحال حاضر وضعیت روستاهای منطقه درحال کنترل است و مشکل خاصی وجود ندارد.
وی افزود: تا کنون نیز کار مرمت و اصلاح سیل‌بندها به خوبی انجام شده است و درصورتی‌که برای سیل‌بندها مشکلی ایجاد شود حدود 15 روستا در معرض خطر قرار می‌گیرند.
فرماندار شوش ضمن تکذیب خبر محاصره ۱۷ روستا در سیل، عنوان کرد: برای جلوگیری از خسارت به مردم، احشام 3 روستا از حاشیه رودخانه تخلیه شدند و به مکانی امن منتقل شدند؛ درصورت بروز مشکل و خطر برای روستا و مردم، آمادگی لازم برای تخلیه اهالی روستا وجود دارد.
وی گفت: ورودی سد دز درحال حاضر کاهش پیدا کرد و به همین دلیل خروجی را به 850 مترمکعب در ثانیه کاهش دادند و احتمال وقوع خطر کاهش پیدا کرد.
 تلاش برای بستن کانال توانا در بخش مرکزی اهواز ادامه دارد
جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز سه شنبه شب در گفت وگو با ایرنا با رد فضاسازی صورت گرفته در خصوص آبگرفتگی و یا شایعه محاصره روستاهای بخش مرکزی اهواز در سیلاب اظهارداشت: تیم های کارشناسی و عملیاتی ستاد مدیریت بحران استان طی چند روز گذشته در منطقه حضور داشته و در حال تقویب سیل بندها و یا ترمیم برخی نقاط خطر ساز هستند.
وی با تاکید بر اینکه به دلیل بارندگی های شدید نیاز است تا آب بخشی از حجم حوضه دز تخلیه شود، بیان داشت: در حال حاضر خروجی از سد دز یک هزار و 200 متر مکعب بر ثانیه اعلام شده است.
رئیس شورای تامین شهرستان اهواز ادامه: این حجم از آب خروجی برای رودخانه کارون تهدید آمیز نیست اما با توجه به دوره طولانی مدت خشکسالی ، ممکن است در برخی از مناطق با مشکل مواجه شویم.
عالمی نیسی اقدام فرمانداری و ستاد مدیریت بحران در پیش گیری از مشکلات احتمالی بر اثر تخلیه آب خروجی حوضه آبی دز را به موقع عنوان کرد و گفت:امکانات و ماشین آلات ستاد مدیریت بحران برای رفع مشکلات ناشی از دبی خروجی حوضه آبی دز در محدوده کانال توانا در منطقه بام دژ مستقر شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب از این کانال به برخی از نقاط بام دژ وارد شده و جاده دسترسی محلی در مسیر الهایی را تحت تاثیر قرار داده اما مسیر دسترسی به هیچ وجه قطع نشده است.
عالمی نیسی یادآور شد: تلاش برای کنترل آب ورودی رودخانه دز به منطقه بام دژ این شهرستان و رفع آبگرفتگی این جاده ادامه دارد.
وی تاکید کرد: با این وجود وضعیت عادی است و خبر جاری شدن سیل و آبگرفتگی در زمین های کشاورزی و یا روستاها بر اثر ازدیاد رودخانه شایعه و فضا سازی است.
به گزارش ایرنا شایعه رهاسازی آب سد دز موجب نگرانی اهالی روستاهای مسیر رودخانه کارون در پایین دست سد شده است که این موضوع از سوی بخشدار مرکزی اهواز تکذیب شد.
افزایش دبی رودخانه دز در فروردین ماه سال 1395 تا حدود پنجهزار متر مکعب بر ثانیه بیش از چهار هزار و 810 میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد شد.
اراضی کشاورزی الهایی از اراضی مسطح استان خوزستان بوده که در شمال شهر اهواز حدفاصل اهواز - شوش واقع شده که از شمال به روستای سادات طواهر از جنوب به کانال توانا و از شرق به نهر خارور و از غرب به جاده اهواز اندیمشک محدود می شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*