اخبار عمومی
اعلام وصول 2
266003
تاریخ انتشار: 1397/11/13 23:29
گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان جگر شما را نمی‌سوزاند؟/طعنه به امام جمعه موقت تهران در "جمهوری اسلامی"

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان جگر شما را نمی‌سوزاند؟

محمد غرضی گفت: در تحقیقی که انجام دادیم مشخص شد که قیمت مواد غذایی از زمان کندی در آمریکا ثبت شده و تا امروز یعنی ۲۰۱۸ به مدت ۷۰ سال قیمت مواد غذایی تغییر چندانی پیدا نکرده است این درحالی است که وضعیت قیمت مواد غذایی در ایران نگران کننده است، دولت باید تورم را به بخش‌های دیگر سرازیر کند، امروز گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان جگر شما را نمی‌سوزاند؟ تاکید می‌کنم تنها راه عبور از مشکلات این است که دولت حقوق عامه را بر خاصه ترجیح داده و زمینه را برای حل مشکلات کشور فراهم کند. انقلاب اسلامی ایران این روز‌ها در حالی در آستانه چهلمین سال پیروزی قرار دارد که گفته می‌شود اگرچه در برخی بخش‌ها توفیق‌هایی حاصل کرده، اما در بخش‌هایی هنوز موفقیت قابل قبولی نداشته است. اینکه انقلاب با اهداف مشخصی انجام و آرمان‌هایی داشته غیرقابل انکار است، اما سوال این است که آیا طی چهل سال به همه آنچه در آغاز راه مدنظر داشته دست یافته است؟ سوالاتی که برای پاسخ به آن‌ها به سراغ محمد غرضی رفتیم.
 
اظهارات عجیب حاجی دلیگانی درباره زنگنه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر نفت، گفت: زنگنه برای در حاشیه ماندن از نظارت مجلس، برخی نمایندگان را نمک گیر کرده است. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای زنگنه برخی از نمایندگان را با خود همراه و آن‌ها را در وزارت نفت مشغول بکار کرده است. حتی حقوق برخی نمایندگان از سوی وزارت نفت پرداخت می‌شود و بستگان درجه یک برخی نمایندگان هم در وزارت نفت مشغول بکار شدند. وی با اشاره به نامه ۷۲ نماینده مجلس به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ضرورت تغییر در مدیریت ارشد وزارت نفت، گفت: آقای زنگنه در مصاحبه‌ای اعلام کرده که پاسخ نامه نمایندگان را می‌دهد.
 
شهردار بازنشسته معاون وزیر شد

مدیرعامل جدید ساتکاب و معاون جدید وزیر نیرو در امور آب و آبفا، دو انتصاب جدید است که امروز در وزارت نیرو با حکم اردکانیان رقم خورد. دقایقی پیش دو انتصاب جدید در مجموعه وزارت نیرو با حکم رضا اردکانیان وزیر نیرو رقم خورد. محمدولی علاءالدینی عضو سابق هیئت مدیره ساتکاب به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب و جانشین داود عابدی شد. همچنین در حکم دیگری، قاسم تقی زاده خامسی شهردار سابق مشهد به عنوان معاون جدید وزیر نیرو در امور آب و آبفا انتخاب شد. در خصوص تقی‌زاده خامسی موضوع بازنشسته بودن وی و چرایی انتخابش با وجود قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در نهاد‌های دولتی در هاله‌ای از ابهام است. /تسنیم
 
انتقاد تند بعیدی‌نژاد از مخالفان اینستکس

سفیر کشورمان در لندن در رشته توییت‌هایی به برخی انتقادات و ایرادات "غیردقیق" درباره اینستکس انتقاد کرد. حمید بعیدی‌نژاد نوشت: هنوز اینستکس عملیاتی نشده مخالفین نظام، افراطیون منطقه و نزدیکان ترامپ هم‌صدا به تمسخر و تضعیف آن پرداخته و از سر استیصال بر ناکارآمدی آن تاکید می‌کنند، اما واقعیت این است که اینستکس یک نهاد مالی است و نه نهادی از اجزای کمیسیون اروپا، که همه اعضای اتحادیه اروپا عضو آن بشوند. وی با اشاره به بیانیه موگرینی درباره ثبت و آغاز به کار این مکانیسم مالی اظهار کرد: سه کشور اتحادیه اروپا که از ابتدا نقش محوری در تفاهم هسته‌ای داشته‌اند سهامدار اصلی و هیأت مؤسس آن هستند، ولی این نهاد مورد حمایت کل اتحادیه اروپاست.
 
ایستادگی مجمع تشخیص در برابر شروط اروپا

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: فشار کشور‌های اروپایی و اجرایی شدن کانال ویژه مالی مشروط به تأیید لوایح FATF، نظر منفی اعضای مجمع تشخیص به تصویب این لوایح را در پی خواهد داشت. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره پیامد‌های طولانی شدن رسیدگی به لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام و عدم تصویب آن به ایرناپلاس می‌گوید: من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم این موضوع در مراحل بعدی چه تأثیری می‌تواند داشته باشد، اما برای ادامه کار، رئیس محترم مجمع، جلسه بعدی برای رسیدگی را شنبه دو هفته بعد مقرر کردند. وی در واکنش به اینکه مهلت ایران برای تصویب این لایحه تا ۲۷ بهمن است و جلسه آینده مجمع بعد از پایان موعد مقرر برگزار خواهد شد، تصریح می‌کند: گمان می‌کنم اولویت قرار دادن این شرط، چیزی جز فشار نیست و ما نباید زیر فشار برویم و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم. ظاهراً سه کشور اروپایی، کانال مالی را که اخیراً راه‌اندازی شده است، مشروط به تصویب این دو لایحه کرده‌اند. به نظر من، کاری احمقانه انجام داده‌اند و قطعاً بر تصمیم اعضای مجمع اثر خواهد گذاشت. چراکه معنایش این است که فشار بیاورند تا ما این دو کنوانسیون را تصویب کنیم.
 
سیدهادی خامنه‌ای با فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد دیدار کرد

به گزارش یک وبسایت نزدیک به موسوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای با فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد دیدار کرد.

بازداشتگاه کهریزک محل نگهداری معتادان متجاهر می‌شود

معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از تغییر کاربری بازداشتگاه کهریزک نیروی انتظامی به مرکز نگهداری معتادان متجاهر با نام «سروش» خبر داد. فاطمه عباسی گفت: چهارشنبه هفته گذشته تعدادی معتاد از سطح شهرجمع آوری و غربال و تعدادی از آنان به مرکز سروش ارجاع داده شدند. اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد. بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است

حقوق ۱۹ میلیونی در ایران از حقوق معاون رئیس جمهور آمریکا بیشتر است

عباس عبدی در روزنامه شرق نوشت: حداقل حقوق در ایران نیز حدود ۱.۲ میلیون تومان است، یعنی کسی که ۱۹میلیون تومان حقوق می‌گیرد، ۱۶ برابر حداقل حقوق و دستمزد دریافت می‌کند. اگر این نسبت را برای ایالات‌متحده حساب کنیم حدودا برابر ۲۱هزار دلار در ماه و سالانه بالای ۲۵۰ هزار دلار می‌شود که حقوق بسیار بالایی است؛ بنابراین ما در حال حاضر و در یک نهادی که در خدمت جانبازان است، به مدیر آن حقوقی را می‌پردازیم که در مقایسه با یک کشور سرمایه‌داری کامل غربی نیز همین میزان دریافت می‌کنند، بنابراین هیچ منتی نباید بر مردم بگذارند، چون رقم دریافتی آنان براساس قدرت خرید بیش از رقم دریافتی معاون رییس‌جمهور امریکا با آن حد از توان تولید و اقتصاد بزرگ است.

لاریجانی: فکر می‌کردم سخنرانی من با امام جمعه کرج هماهنگ شده

علی لاریجانی در واکنش به حواشی به وجود آمده برای سخنرانی وی در کرج گفت: مساله در حدی نیست که ایشان به شورای هماهنگی مرکز اولتیماتوم یک هفته‌ای بدهند. امروز کشور به وحدت نیاز دارد و مخصوصاً راهپیمایی ۲۲ بهمن بایستی مظهر وفاق در کشور باشد و آقای امام جمعه خودشان سخنرانی نمایند یا هر کسی که مطلوبشان هست، دعوت نمایند.

اروپا نباید FATF را با اینستکس مرتبط کند

فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینستکس بسیاری از نیاز‌های ایران را رفع نمی‌کند، لذا عمدتاً اثر سیاسی دارد که بیشتر از اثر اقتصادی آن است. سازوکار جدید مالی اروپا برای ایران انزوای بیشتر آمریکا را به دنبال خواهد داشت. این‌که FATF و مسائل دیگری را با اینستکس مرتبط کنند درست نیست. اروپایی‌ها هنوز در برجام گام عملی برنداشتند، بنابراین نباید انتظار داشته باشند که ایران درباره FATF به خاطر اروپا گام بردارد. /خانه ملت

ادعای وجود آزادی در قبل انقلاب، دروغ است

حدادعادل نماینده پیشین مجلس گفت: جوان‌ها باید بدانند حرف‌ها و ادعا‌هایی که راجع به آزادی در دوران قبل انقلاب زده می‌شود، دروغ است. ایران پیش از انقلاب برای آمریکا و غرب یک گاو شیرده بود، اما بعد انقلاب به یک شیر قدرتمند تبدیل شده است. پس از انقلاب مردم در تعیین سرنوشت خود و در اظهارنظر آزاد شدند البته درست است که خط قرمز‌هایی وجود دارد، ولی در کدام کشور خط قرمز وجود ندارد؟ برجام محکی شد برای سنجش صداقت آمریکا. در مذاکره آنچه آن‌ها می‌خواستند، ما دادیم، ولی آنچه ما می‌خواستیم، آن‌ها ندادند.

درخواست مجوز ای‌تی‌آر از آمریکا برای تحویل هواپیما به ایران

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل و نقل هوایی درباره اثرگذاری سیستم مالی جدید اتحادیه اروپا موسوم به اینستکس گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا برای SPV (اینستکس) طرح SPA داشت، امیدواریم با راه‌اندازی شبکه مالی این طرح ما هم راه بیفتد. برای ورود باقیمانده ATR‌ها مجوز اوفک لازم است؛ کمپانی ATR درخواست صدور مجوز تحویل این هواپیما‌ها را به آمریکا داده و منتظریم ببینیم پاسخ می‌دهند یا خیر/ تسنیم

وزیر نیرو چقدر حقوق می‌گیرد؟

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه درباره میزان حقوق دریافتی خود از وزارت نیرو گفت: بنده به عنوان مامور از سوی دانشگاه صنعتی شریف در وزارت نیرو منصوب شده ام و حقوقم ۱۱ میلیون تومان است که ۷ میلیون آن توسط دانشگاه صنعتی شریف و مابقی آن که حدود ۴ میلیون تومان است توسط نهاد ریاست جمهوری پرداخت می‌شود. / باشگاه خبرنگاران
 

فاضل لنکرانی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها به مصلحت نیست


آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، استاد حوزه علمیه در پاسخ به یکی از طلاب در مورد حضور زنان در ورزشگاه ابراز کرد: ما نیز مخالف این موضوع هستیم و معتقدیم حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت آنان نیست؛ چرا که هیجاناتی که درآنجا وجود دارد امنیت زنان را در مخاطره قرار می دهد. وی با بیان اینکه قدر مشترک نحله های باطل نفی مرجعیت است در خصوص شبهات مهدویت گفت: در قضیه مهدویت روایات جعلی فراوانی وارد دین کردند که باید در روایات مهدویت با دقت و استنباط وارد شد و روایات صحیح و ناصحیح را تشخیص داد و بیان نمود.

طعنه به امام جمعه موقت تهران در جمهوری اسلامی


محمدحسن اصغرنیا در روزنامه جمهوری اسلامی درباره حواشی مراسم ترحیم مرحوم حبیبی نوشت نوشت: واعظی بر بالای منبر رفت و مقایسه‌ای بین دیروز و امروز انقلاب کرد که وضعیت مردم اسفبار و مشروب فروشان فعال و فواحش بسیار بودند. و به نقل از سیدحسین نصر، رئیس دفتر فرح پهلوی که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بود نقل کرد که نوه شیخ فضل‌الله نوری دکتر نصر فرموده است زمان شاه در دانشگاه تهران فقط دو نفر نماز می‌خواندند! چند نفرمان به عنوان اعتراض از مجلس خارج شدیم و در بیرون مسجد از آقایان ابوترابی امام جمعه موقت تهران و دکتر غفوری و دکتر طباطبایی پرسیدم ایشان چون پرمشغله‌اند شاید اینهمه بی‌حساب و کتاب صحبت می‌کنند. شهیدان مطهری و مفتح و بهشتی و آقایان مهندس مهدی بازرگان و دکتر یدالله سحابی و دکتر تجلیل و حاکمی و شیخ الاسلامی و دانشجویانی که گارد شاهنشاهی به جهت نماز خوانیشان به مسجد دانشگاه حمله می‌کرده است تارک الصلوه بوده‌اند. این واعظ که امام جمعه موقت هم هست نه دروس دانشگاهی خوانده است و در مدرسه حوزوی سابقه انقلابی هم طبق شواهد نداشته است چگونه جواب نمازگزاران دانشگاه تهران دوران پهلوی را خواهد داد؟

لاریجانی: اسرائیل اگر جرأت دارد، ایران را بزند


رئیس قوه مقننه در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان خطاب اسرائیلی‌ها گفت: اگر جرأت دارید، ایران را بزنید، به نظرم اسرائیلی‌ها به دنبال ساختن یک پرستیژ کاذب برای خود هستند. البته برای خود نیز دردسر ایجاد می‌کنند اما آمریکایی‌ها می‌خواهند اسرائیل را در منطقه قدرتمند کنند تا سلطه پوشالی پیدا کنند اما حرف‌هایی که اسرائیلی‌ها می زنند خلاف است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*