اخبار عمومی
اعلام وصول 2
266034
تاریخ انتشار: 1397/11/17 20:44
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
چنگلوایی با اشاره به اینکه برای مبارزه با ملخ‌های دریایی اصلا به فکر توجیه اقتصادی نیستیم، اظهار کرد: یک دسته از این ملخ‌ها گاها تا 90 میلیارد ملخ جمعیت دارد. این آفت همه چیزخوار است و می‌تواند خسارت‌های بسیار سنگینی را به مزارع و تولیدات وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان.در خصوص مساله پیدایش ملخ‌های آفت در استان بیان کرد: ملخ‌هایی که در استان خوزستان وجود دارند، به صورت انفرادی مشاهده شده‌اند و فعلا در این زمینه جای هیچگونه نگرانی در استان وجود ندارد. پس از کشاورز که تولید کننده است، سازمان جهاد کشاورزی بیشترین دغدغه را در بحث تولید محصولات کشاورزی دارد و در این زمینه از هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای کوتاه نخواهیم آمد.
وی ادامه داد: خاستگاه این ملخ‌ها ایران نیست و از کشورهای آفریقایی مانند مراکش، سودان و کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عربستان وارد ایران شده‌اند. کم‌کاری در کشورهای همسایه باعث شد تا شاهد ورود دسته‌های اولیه این آفت به ایران باشیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه باید شرایط حضور ملخ‌ها تا اواخر خردادماه رصد شود، عنوان کرد: تا زمانی که تعداد ملخ‌ها به حدود 25 عدد در متر مربع نرسد، خیلی خطرساز نیست و نیاز به مبارزه ندارد اما در استان به لحاظ حساسیت‌هایی که وجود دارد، اعلام کرده‌ایم تا در صورت مشاهده حتی دو ملخ در متر مربع مبارزه را آغاز کنند.


چنگلوایی با اشاره به اینکه برای مبارزه با ملخ‌های دریایی اصلا به فکر توجیه اقتصادی نیستیم، اظهار کرد: یک دسته از این ملخ‌ها گاها تا 90 میلیارد ملخ جمعیت دارد. این آفت همه چیزخوار است و می‌تواند خسارت‌های بسیار سنگینی را به مزارع و تولیدات وارد کند. در این زمینه اکیپ‌های مبارزه و پایش شرایط به صورت میدانی در حال رصد موضوع هستند و آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت در مجموعه جهاد کشاورزی استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه عزم عمومی در استان برای کنترل و مبارزه با این آفت وجود دارد، ادامه داد: در شهرهای بهبهان، ماهشهر، هندیجان و شادگان این نوع ملخ به صورت انفرادی دیده شده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. آمادگی کامل در استان وجود دارد و در صورت نیاز نیز از هواپیما و پهپاد برای مبارزه با این آفت استفاده خواهیم
ماخذ-ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*