اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2691
تاریخ انتشار: 1393/08/25 01:46
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
ساختمان جدید سازمان عمران شهری که در خیابان نهج البلاغه ساخته شده بود، یک شبه غیب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از کارون پرس، یک منبع آگاه در شهرداری اهواز از تخریب بی سر و صدای ساختمان جدید سازمان عمران شهری شهرداری اهواز خبر داد.

بر اساس این گزارش، زمین این ساختمان توسط شهرداری اهواز به صورت غیر مجاز در خیابان نهج البلاغه تصرف و به مرحله ساخت رسید تا جایی که سازمان عمران شهری شهرداری با چاپ و انتشار مزایده عمومی برای پیش فروش 12 واحد تجاری در طبقات 5 ، 6 و 7 ساختمان نهج البلاغه واقع در خیابان شریعتی تقاطع خیابان نهج البلاغه، اقدام کرد.

اما با پی گیری های قضایی از سوی مالک اصلی این زمین، دادگاه رای به محکومیت شهرداری به عنوان متخلف و متصرف داد و بر اساس این رای، شهرداری اقدام به تخریب این ساختمان که از بودجه عمومی شهرداری اهواز که بخشی از بیت المال محسوب می شود، کرد.

بر اساس طرح تعریض خیابان نهج البلاغه، مالک حقیقی این زمین باید اقدام به عقب نشینی می کرد اما شهرداری علاوه بر انجام عقب نشینی مابقی ملک را به صورت غیر قانونی تصرف و با هزینه ای بسیار زیاد، اقدام به ساخت و ساز ساختمانی تحت عنوان سازمان عمرانی شهری شهرداری اهواز کرد.

در نهایت با پی گیری های چندین ماهه از سوی مالک حقیقی این زمین، شهرداری اهواز در دادگاه محکوم به رفع تصرف ملک شد و زمین مورد نظر، پس از عقب نشینی به مالک آن باز گرداننده شد.

با برآوردهای صورت گرفته، این اقدام غیر قانونی شهرداری منجر به هدر دادن نزدیک به یک میلیارد تومان پول شهروندان اهوازی شد



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*