اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2695
تاریخ انتشار: 1393/08/25 02:21
دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:
اکبر ترکان گفت: تردد خودروهای ویژه مناطق آزاد در کشور براساس مصوبه هیات دولت در محدوده تعیین شده مجاز بوده و خارج از آن باید توسط نیروی انتظامی برخورد شود.

عصرجهان: از وقتی که استاندار خوزستان در هفته دولت خبر آزاد شدن تردد ماشین های پلاک اروند را در سرتاسر خوزستان اعلام کرد بعضی از ازمابهتران بالا نشین او و خوزستانی ها را کلی اذیت کردند از مصوبه دولت بر ممنوعیت تردد بگیر تا اظهارات وزیر صنعت در برنامه پایش و حالا هم که ترکان در نمایشگاه مطبوعات دوباره این نمک روی این مصوبه استاندار خوزستان ریخته است

اکبر ترکان در خصوص تردد ماشن های منطقه آزاد گفته است: شماره گذاری‌ خودروهایی که در مناطق آزاد صورت می گیرد به گونه ای است که این خودروها فقط می توانند در محدوده همان مناطق آزاد تردد کنند و تردد این خودروها خارج از محدوده معین تخلف بوده و باید توسط نیروی انتظامی جلوگیری و برخورد شود.

دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد:‌ در خوزستان نیز براساس مصوبه هیات وزیران اجازه تردد خودروها تا اهواز صادر شده و خارج از آن تخلف محسوب می‌شود، اما از آنجا که در خارج از مناطق آزاد عوامل برخورد و جلوگیری ارتباطی با مناطق آزاد ندارند و مسوولیت آن بر عهده نیروی انتظامی است. بنابراین باید این کار از سوی نیروی انتظامی انجام شود.(اهواز نوین)

عصر جهان: نحوه تردد خودرو های پلاک به نقل از سایت منطقه آزاد اروند -تردد خودروهای با شماره منطقه آزاد تجاری – صنعتی اروند برای ساکنان شهرستانهای آبادان و خرمشهر و اشخاص حقوقی مستقر در شهرستانهای یاد شده طبق مصوبه هیأت محترم وزیران و این دستورالعمل مجاز خواهد بود.

ماده ۵ ) محدوده مرکز استان:
  1. تا پلیس‌راه اهواز در ابتدای محور اندیمشک.
  2. تا پلیس‌راه اهواز در ابتدای محور رامهرمز.
  3. تا پلیس‌راه اهواز در ابتدای محور ماهشهر (اتوبان اهواز – ماهشهر).
  4. تا ابتدای محور ملاثانی تقاطع کمربندی شمالی اهواز.
  5. تا کیلومتر ۵ جاده اهواز – حمیدیه.
ماده ۶ ) تردد به مرکز استان :

مسیر حرکتی خودروهای با پلاک منطقه آزاد اروند تا مرکز استان در سامانه GPS تعریف شده، که بصورت روزانه توسط گمرک سازمان منطقه آزاد اروند کنترل و ره‌گیری می‌شود. لذا تردد خودرو فقط تا مرکز استان (اهواز) و مسیر آن طبق تعریف ماده (۵) و نقشه طراحی شده در سیستم GPS خواهد بود.
تبصره ۱ : چنانچه صاحب خودرو از مسیر ترددی خارج شود، تخلف محسوب و با متخلفین طبق مقررات رفتار خواهد شد.
تبصره ۲ : مسیرهای تردد به مرکز استان فقط محورهای آبادان – اهواز و خرمشهر – اهواز می‌باشد.

ماده ۷ ) خروج بدون مجوز از محدوده مصوب، همچنین ایجاد اختلال (تعمدی) در سیستم GPS خودرو علاوه بر خسارت نقدی موجب خواهد شد که در طی حداکثر دو مرتبه ارتکاب جرم، امتیاز خودرو و بهره‌برداری از تسهیلات بطور کامل لغو گردد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*