اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2709
تاریخ انتشار: 1393/08/25 21:58
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
رییس هیات امنا بازار بزرگ ماهی خوزستان گفت: روزانه 80تن انواع ماهی پرورشی تولیدی حوضچه های خوزستان با پروانه بهداشتی و تایید دامپزشکی به عراق صادر می شود.

عصرجهان -'علی حمیدی' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارن افزود: صادرات ماهی پرورشی شامل گونه های سفید ، کپور و قزل آلا گرمابی سبب رونق اقتصادی صنعت پرورش ماهی و ایجاد اشتغال در خوزستان شده است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 100تن ماهی دریایی و پرورشی وارد بازار بزرگ ماهی خوزستان معروف به شیلات از استان های خوزستان ، بوشهر ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در اهواز می شود افزود: همه ماهی های دریایی که وارد این بازار می شود در استان خوزستان و استان های ایلام ، کرمانشاه ، لرستان ، تهران ، مرکزی و آذربایجان شرقی عرضه می شود و عمده ماهی پرورشی استان از طریق مرز زمینی شلمچه به عراق صادر می شود.

حمیدی با اشاره به اینکه این بازار با اشغال زایی بیش از یک هزار نفر بزرگترین بازار عمده عرضه و توزیع ماهی در کشور است خواستار همکاری دستگاههای اجرایی به ویژه شهرداری برای بهبود و ساماندهی وضعیت این بازار شد.

رییس هیات امنا بازار بزرگ ماهی خوزستان در ادامه ضرورت جابجایی این بازار به یک منطقه ساحلی کارون به منظور دسترسی آسان تر به آن و ضرورت توسعه این بازار در فضایی وسیع تر را مورد تاکید قرار داد و خواستار همراهی و مساعدت شهرداری برای تامین زمین مناسب برای احداث بازار جدید ماهی شد.

حمیدی ، نبود سامانه جمع آوری فاضلاب ، نبود مامور دامپزشکی مقیم در بازار ، عدم خدمات رسانی مناسب شهرداری در زمینه جمع آوری زباله ، نداشتن جاده مناسب و بروز برخی ناامنی ها را از مشکلات عمده بازار بزرگ ماهی خوزستان در اهواز عنوان کرد.

بنا به این گزارش در بازار بزرگ ماهی خوزستان 22غرفه در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع یک هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

بر اساس آمار ارایه شده از اداره کل شیلات استان در خوزستان سالانه 50هزار تن ماهی دریایی صید و 75هزار تن ماهی پرورشی تولید می شود. منبع:ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*