اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276097
تاریخ انتشار: 1397/11/26 09:13
امام جمعه اهواز اظهار کرد: اگر نتوانم در کسوت امام جمعه و نماینده ولی فقیه باشم خدمتگزار شما مردم هستم. این خدمت عبادت محسوب می‌شود و درب خانه روحانیت همیشه به روی شما مردم باز است. خدمت به شما مردم عبادت و تقویت رهبری و تقویت اسلام است. من با خدا عهد کردم تا نفس دارم در خدمت مردم و ولی فقیه و رهبری باشم.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان،  آیت‌الله سید علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به سفرشان به خارج از کشور، اظهار کرد: هدف از این سفر، تبلیغ اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که انجام این ماموریت در کشور انگلستان انتخاب شده بود تا در شهر لندن و چند شهر دیگر سخنرانی کنیم. در این سفر جلسات مستمر برگزار شد و مستمر در حال سخنرانی بودم.


وی بیان کرد: در این سخنرانی‌ها در درجه اول ایرانی‌ها و دوم عراقی‌ها که طرفدار بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند، استقبال کردند. بسیاری از سخنرانی‌ها به زبان عربی بود زیرا مخاطب‌ها عرب و اکثرا عراقی بودند و بعضی سخنرانی‌ها به زبان‌های اردو و یا انگلیسی بودند که ترجمه می‌شدند. این افراد می‌گفتند که استقبال و اجتماع مردم امسال غیرقابل قیاس با سال‌های گذشته و بهتر و با شکوهتر شده است.
امام جمعه اهواز عنوان کرد:  این تجمعات باشکوه برای این بود که مشت محکمی بر دهان دشمن بزنند. بر دهان کسی که گفته بود نمی‌گذاریم ایرانی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند، مشت محکمی زدیم.
آیت‌الله موسوی جزایری بیان کرد: در برخی خیابان‌های  انگلستان تعداد زن‌های محجب از بی‌حجاب بیشتر بود. قبل از انقلاب اسلامی در انگلیس یک روحانی وجود داشت اما اکنون صدها و ده‌ها نفر حضور داشتند. همچنین مدارس به شیوه اسلامی و کالج‌های دانشگاهی بر وفق مذهب اهل بیت(ع) و به طور رسمی تاسیس شده است. عجیب‌ترین موضوع این است که گفتند حوزه علمیه هر مدرکی بدهد انگلستان آن را امضا می‌کند یعنی حوزه علمیه در انگلستان به رسمیت شناخته شده است. اکنون در انگلستان حوزه علمیه  نیز وجود دارد.
وی با اشاره به شایعات منتشر شده در خصوص بیماری خود گفت: به هیچ بیمارستانی نرفتم و این اخباری که در فضای مجازی منتشر شده است، صحت ندارد. تنها مدارک پزشکی را که پیش از این در ایران تهیه شده بود به پزشک نشان دادم که مشخص شد ضعف و بی‌حسی که در  پاهایم  ایجا شده است درمان ندارد که نظر پزشک خارج از کشور نیز همین بود.
آیت‌الله موسوی جزایری بیان کرد: با این بی‌حسی که در پاهایم ایجاد شده و با توجه به اقامه نماز جمعه دیگر توان این کار را ندارم؛ تا جایی که بتوانم برای ادامه کار تلاش می‌کنیم اما باید به تکلیف شرعی نیز عمل کنیم. تکلیف شرعی این است که زمانی که یک فرد نماز می‌خواند نباید پایش تکان بخورد که اکنون بسیار خودم را کنترل می‌کنم تا هنگام نماز خواندن به زمین نیفتم و به هر حال نمی شود ضعف جسمی را کتمان کرد.
وی ادامه داد: هنگام اقامه نماز باید بدن انسان آرام باشد و اگر نتواند اینگونه باشد شبهه ایجاد می‌شود. سعی بر این کار می‌کنیم اما زمانی که عمر انسان زیاد می‌شود  قوای بدن تحلیل می‌رود بنابراین ما از این قاعده مستثنا نیستیم.
امام جمعه اهواز اظهار کرد: اگر نتوانم در کسوت امام جمعه و نماینده ولی فقیه باشم خدمتگزار شما مردم هستم. این خدمت عبادت محسوب می‌شود و درب خانه روحانیت همیشه به روی شما مردم باز است. خدمت به شما مردم عبادت و تقویت رهبری و تقویت اسلام است. من با خدا عهد کردم تا نفس دارم در خدمت مردم و ولی فقیه و رهبری باشم/ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*