اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276116
تاریخ انتشار: 1397/11/30 00:22
پول‌های هنگفت عربستان برای خروج دام مولد ایران!/"کل کل" فوتبالی نمایندگان در مجلس/مطهری: شهید مطهری اولین فردی بود که امام را در قم کشف کرد

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
آخرین وضعیت اسماعیل بخشی و جزئیات بازداشت مادرش

فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی:افزون بر دو اتهام پیشین، سه اتهام جدید وی، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات مطرح شده است. خانواده آقای بخشی پس از اعلام احتمال تمدید قرار بازداشت وی از سوی دادستان و دادیار محترم، بار‌ها به دادسرا مراجعه کرده‌اند، ولی متأسفانه گاهی با عدم پاسخگویی و برخورد‌هایی مواجه شده‌اند. از جمله اقدام به برخورد فیزیکی با خواهر آقای بخشی و اقدام به بازداشت و دستبند زدن به مادر محترم آقای بخشی توسط مأموران زن که به علت شوک عصبی و ایجاد مشکل قلبی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. نگه داشتن موکلم در بازداشتگاه مانع پیگیری شکایت او می‌شود. در حالی که او نامه پزشکی قانونی را در دست داشت و با این وضع از ادامه پیگیری‌ها باز می‌ماند. / ایرنا
 
پول‌های هنگفت عربستان به دلال‌ها برای خروج دام مولد ایران
 
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: گاهی دام‌های سنگین را از طریق مرز‌های غربی از کشور خارج می‌کنند، الان در روستا‌ها و شهر‌ها و جای جای کشور دلال‌ها نفوذ کرده اند و دام‌ها را با قیمت‌های بالا می‌خرند و پول‌های هنگفتی خرج می‌کنند حتی بالاتر از قیمت دام‌ها را می‌خرند و از کشور خارج می‌کنند. وی تاکید کرد: آقای مطهری خواهش میکنم از نیروی انتظامی، وزیر کشور و وزیر جهاد کشاورزی خواهش می‌کنم جلوی این غارت را که در کشور صورت می‌گیرد بگیرند، از مجلس می‌خواهم که جلسه ویژه‌ای تشکیل شود، این موضوع خطرناکی است که علیه کشور ما در حال انجام است. حاجی دلیگانی پیشنهاد داد یک روز را در نظر بگیرید و قبل از اینکه جلسه علنی مجلس تشکیل شود وزیر اطلاعات، وزیر جهاد کشاورزی، وزیرکشور و فرمانده نیروی انتظامی بیایند و در این خصوص پاسخ دهند. وی افزود: مردم سردرگم هستند چرا که از یک طرف از قاچاق دام صحبت می‌شود و از طرف دیگر برخی می‌گویند برای خرید دام مجوز داریم، باید به این موضوعات رسیدگی شود. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ضربه‌ای که این افراد به کشور می‌زنند و متوجه آن نیستند و آثار منفی آن یک سال دیگر حداقل مشخص می‌شود، مطرح کرد: این افراد دام مولد را از کشور قاچاق می‌کنند و از همه جا آن را می‌خرند، با پول‌های هنگفت دام‌ها را خریداری کرده و از کشور خارج می‌کنند. شنیده شده حتی از کشور عربستان پول در اختیار دلال‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند دام‌های مولد را از شهر‌ها و روستا‌های کشور خریداری کنند و به بیرون از کشور ببرند و این موضوع نیاز به جلسه‌ای ویژه و فوری دارد.
 
«کل کل» فوتبالی نمایندگان در مجلس

نماینده اصفهان در مجلس گفت: گویا طرفداران لپ سرخ‌ها در دولت بیشتر است! نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان و در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۸، بند الحاقی یک تبصره ۲ ماده واحده بودجه که درباره واگذاری باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی بود را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند. اما رسیدگی به این بند از بودجه به حاشیه‌های جالبی در صحن علنی همراه بود. نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس در جریان بررسی این بند گفت: استقلال و پرسپولیس دارای طرفداران بسیاری هستند، اما طرفداران‌شان به اندازه طرفداران تیم تراکتورسازی تبریز نمی‌رسد! سپس حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان نیز در پاسخ به قاضی‌پوربه مزاح گفت: ضمن احترام به آقای قاضی‌پور و مردم تبریز، لازم است بگویم فعلاً تیم سپاهان قهرمان لیگ برتر است! همچنین حسن کامران نماینده اصفهان تصریح کرد: گویا طرفداران لپ سرخ‌ها در دولت بیشتر است!
 
حمله تند و نوبرانه مهناز افشار به روحانی

مهناز افشار با انتقاد تند از رییس جمهور درباره عملکرد وی در اداره کشور در توئیتر نوشت: «آقای رییس جمهور! واقعا شما عملکردتون رو شاگرد اول کلاسی که همه نمره هاش بیست بوده حالا یکبار نوزده و نیم شده فرض کردید؟ حتی اگر به گمان بعضیها، چون بنده از مریخ همراه با لیست رانت، شیرخشک، توبره و.. آمده ام اعتراضم حساب نیست، اما باید اعتراض مادر، خانواده و اقوامم به شما حساب بشه!»
 
روایت نماینده مجلس از پرونده نوبخت
 
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت: وگو با فارس، از شکایت نوبخت از امضاکنندگان نامه به رئیس جمهور خبر داد و اظهار داشت: چندی قبل تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نسبت به عدم تعیین تکلیف ۱۶ هزار میلیارد تومان و یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار از درآمد‌های نفتی انتقاد کردند. وی افزود: این مبالغ باید از محل فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی واریز می‌شد، اما تا امروز تکلیف آن مشخص نیست لذا از رئیس جمهور خواستیم حسب تکلیفی که ملت ایران بر دوش وی گذاشته اند، تکلیف این منابع را مشخص کنند. انتظار این بود که در قانون بودجه سال ۹۷ و یا ۹۸ تکلیف این مبالغ مشخص می‌شد. البته دیوان محاسبات دراین زمینه از آقای نوبخت، تحقیق کرده است و گویا پرونده ایشان به قوه قضائیه ارسال شده است. بیگی در پایان اعلام کرد که آقای نوبخت در واکنش به این نامه به جای پاسخگویی از نمایندگان امضاء کننده این نامه به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده است.
 
حدادعادل: شرایط امروز مانند مرداد ۳۲ است
 
حداد عادل افزود: اغراق و تملق زشت است، اما توجه نکردن به ظرفیت‌ها و خوبی‌ها عیب است اول انقلاب جوی به وجود آمده بود که اگر کسی دستش به دهنش می‌رسید امری نکوهیده بود حالا آن عرق تند تب سردی امروز کرده است. آقای میرمحمد صادقی نشان داد می‌شود فعال بود، قانون‌شناس بود، بازرگان بود درآمدزا بود و کار خیر کرد این یک الگو است.وی افزود: امرور وظیفه بخش خصوصی در طول ۴۰ سال گذشته سنگین‌تر است هم آنچه دارد باید به میدان بیاورد و هم به دولت در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند بخش خصوصی باید فعال اصلی باشد و دولت باید میدان را به آن‌ها بسپارد. شرایط فعلی جنگ اقتصادی است مانند مرداد ۳۲ که جنگ روزنامه‌ای هم بود. این جلسه این پیام را دارد که بازرگانان ایران خودشان را برای کشور می‌خواهند نه کشور را برای خودشان.
 
مطهری: شهید مطهری اولین فردی بود که امام را در قم کشف کرد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام را در قم اولین نفر شهید مطهری کشف کرد مرحوم آیت الله منتظری می‌گفت: آقای مطهری در سال‌هایی که ما نزد امام درس می‌خواندیم ایشان می‌گفت که امام در آینده گل خواهد کرد و حوزه علمیه الان ایشان را نمی‌شناسد. ایشان علامه طباطبایی را هم کشف کرد.
 
صادقی: زبان دیپلماتیک به معنای سازش نیست

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: فضای دیپلماسی گاهی اقتضا می‌کند که کار‌ها با لبخند دیپلماتیک پیش رود و گاهی نیز مستلزم جدیت و حتی قهر انقلابی است؛ زبان دیپلماتیک به معنای سازش نیست. محمود صادقی روز دوشنبه در خصوص مواضع متناقض برخی رسانه‌های داخلی در خصوص تیم دیپلماسی کشور و آقای ظریف به خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: این اقتضائات نشانه شخصیت کامل یک دیپلمات است که در جای خود با قاطعیت سخن می‌گوید و در جایی دیگر با زبان دیپلماتیک اظهار نظر و عمل کند؛ اگر چه زبان دیپلماتیک به معنای سازش نیست و استحکام خاص خود را دارد. این نماینده مجلس تصریح کرد: برخی رقبای داخلی در نقش دشمن خارجی عمل می‌کنند؛ کنفرانس مونیخ یک کنفرانس امنیتی است و فضای حاکم بر این کنفرانس اقتضا می‌کند که وزیر امور خارجه به عنوان نماینده کشوری قربانی تروریسم با قاطعیت خاص اظهار نظر کند و ما این قاطعیت و جدیت را در مواضع ایشان مشاهده کردیم. رییس فراکسیون شفافیت مجلس افزود: فضای مذاکره و کار‌های نرم دیپلماتیک نیست و باید مواضع را با قاطعیت بیشتری بیان کرد؛ از یک طرف ما وقتی با یک دشمن عهد شکن روبرو هستیم و به فاصله دو روز از یک فاجعه تروریستی در کشور در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کنیم؛ طبیعی است که لحن و مواضع ما متفاوت باشد و اگر غیر این بود جای تعجب داشت.

دولت تاکنون چقدر از روسیه وام گرفته است؟

یک عضو هیات رییسه مجلس گفت که دولت با مجوز مجلس تاکنون ۲ میلیارد دلار وام گرفته است که می‌تواند ۳ میلیارد دلار نیز استقراض کند.علیرضا رحیمی در گفتگو با ایسنا در توضیح مصوبه مجلس درباره مجوز به دولت برای تمدید اخذ وام ۵ میلیارد دلاری از روسیه گفت: مجلس در گذشته در بودجه سنواتی به دولت مجوز اخذ وام ۵ میلیارد دلاری را داد که طبق گفته معاون وزیر اقتصاد تاکنون حدود ۲ میلیارد دلار از روسیه به صورت مستقیم و یا سرمایه گذاری جذب شده است و حدود ۳ میلیارد دلار باقی مانده است.وی افزود: مجلس امروز در مصوبه‌ای مجوز گرفتن وام ۵ میلیاردی برای سال ۹۸ را تمدید کرد؛ بر این اساس دولت می‌تواند در قالب استقراض یا سرمایه گذاری در پروژه‌های مصوب ۳ میلیارد دلار باقی مانده را جذب کند و مجلس چنین ظرفیتی را برای دولت لحاظ کرد.

عسگر اولادی ۱۶.۶ میلیون یورو صادرات داشته، ولی ارز حاصل از صادرات را وارد چرخه اقتصادی نکرده

بانک مرکزی در واکنش به ادعای عسگراولادی که سه ماه است صادراتی نداشته و بانک مرکزی را مقصر این ماجرا دانسته بیانیه‌ای صادر کرده که موارد عجیبی درباره عسگراولادی در آن مطرح می‌شود. در بخشی از بیانیه بانک مرکزی آمده است: در خصوص اظهارات مطرح شده توسط این صادرکننده و به منظور روشنگری افکار عمومی باید یادآور شد : وی تاکنون هیچ اطلاعاتی از نحوه مصرف ارز صادراتی خود در چرخه اقتصادی کشور ارایه نکرده است، به طوری که دو شرکت صادراتی ایشان تا پایان آبان ماه سال 1397 بالغ بر 16.6 میلیون یورو صادرات داشته و ارز حاصل از صادرات را وارد چرخه اقتصادی نکرده است؛ در حالیکه بخش عمده ای از صادرکنندگان متعهد به کشور تاکنون بیش از 10 میلیارد یورو ارز در بازار ثانویه عرضه و بخشی از واردات کشور از این محل تامین شده است.

دستگیری عاملان حمله تروریستی خاش-زاهدان توسط سپاه

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از اقدام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در شناسایی و متلاشی کردن خانه های تیمی عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان، در سراوان وخاش و دستگیری آنان خبر داد. در پی دستور سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر پیگیری سریع و قاطع قرائن و سرنخ ها برای دستیابی به عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از پاسداران امنیت کشور و ملت گردید ، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: به فضل الهی و با همت و تلاش های مجاهدانه نیروی زمینی سپاه، با پیگیری سرنخ‌ها توسط نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس این نیرو، شب گذشته طی عملیاتی سریع و مقتدرانه چندین خانه تیمی در سراوان و خاش که برخی عوامل جنایت اخیر در آن استقرار یافته بودند، شناسایی، متلاشی و تروریست‌های مستقر در آن دستگیر شدند. این اطلاعیه افزوده است: در این عملیات موفق، سه تن از تروریست ها دستگیر و 150 کیلوگرم مواد آماده انفجار و 600 کیلوگرم مواد انفجاری در حال ساخت و مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف گردید.

دستگیری زورگیر ۱۸ ساله محله خانی‌آباد

رئیس کلانتری خانی آباد نو از دستگیری مجدد، زورگیر ۱۸ ساله این محله خبر داد و گفت: این متهم پس از آزادی با قرار وثیقه از زندان به زورگیری خود ادامه داد که دوباره دستگیر و روانه مرجع قضائی شد.سرهنگ محمد حسن هاشمی اظهار داشت:تعدادی از شهروندان از زورگیری مرد جوانی بین ۱۸ تا ۲۰ ساله به کلانتری شکایت داشتند که با مسدود کردن راه شان و سپس با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت اموالشان کرده بود.این مقام انتظامی با اشاره به اعزام نزدیکترین گشت انتظامی کلانتری به آدرس اعلامی، گفت: متهم در همان حوالی وقوع جرم دستگیر و در بازرسی بدنی از وی تعدادی اموال مسروقه و یک قبضه سلاح سرد کشف شد.سرهنگ هاشمی با اشاره به اینکه این متهم ۴ ماه پیش با همین جرم دستگیر و روانه زندان شده است و اکنون با قرار وثیقه از زندان رهایی یافته است، گفت: تا کنون ۵ مالباخته متهم را شناسایی کرده اند و متهم به همراه ۵ شاکی روانه مرجع قضائی شد.

کاظم جلالی ورود لاریجانی به انتخابات آتی را تکذیب کرد

کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دبیرخانه‌ای در این مرکز برای بررسی دقیق ابعاد پیام مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است، درباره‌ی ورود لاریجانی به انتخابات ریاست جمهوری گفت: تاکنون هیچ رفتار انتخاباتی از لاریجانی به معنای فعالیت برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ندیدم و اطلاعی هم ندارم.

پیشنهاد احمدی‌نژاد برای برگزاری رفراندوم اقتصادی

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در گفتگو با خبرفوری پیشنهاد داد بر سر طرح‌های اقتصادی برای برون‌رفت از مشکلات معیشتی مردم، رفراندوم برگزار شود. او در این گفتگو از دولت خواسته است برای حل مسائل اقتصادی آدرس غلط ندهد. احمدی‌نژاد درباره پیشنهاد رفراندوم اقتصادی، به کاهش اعتماد مردم به دولت اشاره کرد و این نگرش که نباید کاری به آرای مردم داشت را تفکری ضدانقلابی توصیف کرد. وی در پاسخ به سوالی درباره تجربه تحریم در دولت او و مشکلات معیشتی مشابه اکنون در سالهای ۹۰ و ۹۱ گفت که در این دوره دولتش در مواجهه با تحریم تنها بوده و سایر دستگاه‌ها در مقابل وی عمل می‌کردند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*