اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276214
تاریخ انتشار: 1397/12/14 21:04
اگر منابع طبیعی حفظ شودآینده خود را حفظ کرده ایم زیرا منابع طبیعی تضمین آینده حیات کل مردم است

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دومین جلسه مجامع کانونهای جوانان و دانشجویی با موضوع روز نیکو کاری ، روز درختکاری و اکیپهای ایمنی و سلامت مسافران نوروزی دردفتر امام جمعه باشت برگزار شد .


حجت الاسلام والمسلمین عبودی امام جمعه باشت در این نشست گفت: شهرستان باشت یکی از مناطقی است که جنگلها و مکانهای گردشگری زیادی دارد که باید به منابع طبیعی توجه خاصی شود .
وی افزود: اگر منابع طبیعی حفظ شودآینده خود را حفظ کرده ایم زیرا منابع طبیعی تضمین آینده حیات کل مردم است .
عبودی در رابطه با عملکرد هلال احمر نیز گفت : هلال احمر یکی از ادارات بدون حاشیه است و این نتیجه عملکرد خوب مدیریت آن است که در برنامه های خود با انگیزه هستند و باید این انگیزه ها تقویت شود .
وی در رابطه با اکیپها و برنامه های نوروزی نیز گفت : نهاد ها باید کمکهای لازم را جهت برطرف شدن نیازمندیهای اکیپهای نوروزی انجام دهند که امسال قوی تر و سازماندهی تر عمل شود .
امام جمعه باشت در ارتباط با جوانان و دانشجویان نیز بیان داشت : جوانان و  دانشجویان خیلی خاص و خوبی داریم که جا دارد از آنها استفاده شود .
وی در پایان سخنانش از گروه امداد و نجات هلال احمر به خاطر زحمات زیادی که میکشند تقدیر و تشکر کرد .
در این نشست سامان گرجی رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری باشت نیز گفت: در حوزه منابع طبیعی با وجود کمبود نیروی حفاظتی و راننده خدماتی پیشرفتهای خوبی در بخش حفاظت انجام گرفته خصوصا در سطح آتش سوزی حدود ۹۷درصد کاهش داشتیم. وی افزود: با فرهنگ سازی وقرار دادن  دیده بانهایی در سه اکیپ بحرانی امیدواریم که نسبت به مشابه سال قبل بتوانیم آتش سوزی را کنترل کنیم.
گرجی ادامه داد : همانطور که همیار پلیس جهت کمک به نجات چند مسافر داریم باید همیار طبیعت نیز داشته باشیم و این امر باید فرهنگ سازی شود زیرا نجات طبیعت نجات کل بشر است .
وی اظهار داشت : از محل اعتبارات توسعه ملی با حدود ۵۰۰میلیون تومان اعتبار چند سد رسوبی در حوزه بوستان در حال احداث است که ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰درصدنیز درحال اجراست .
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری باشت  افزود: یک سد بزرگ با حجم آبگیری ۲۰۰هزار متر مکعب و سد خاکی با اعتبار ۲میلیارد و۱۰۰میلیون تومان با پیشرفت ۴۰درصدی در حال اجراست .
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری باشت در پایان با بیان اینکه ۵۰درصد تامین آب شرب و کشاورزی منطقه توسط پروژه های حوزه منابع طبیعی انجام و کنترل شده از همه نهاد ها خواست که کمکهای لازم  درجهت صیانت بیشتر درحوزه منابع طبیعی انجام شود .
خبرنگار فتح الله پوران پور

برچسب ها:
باشت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*