اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276232
تاریخ انتشار: 1397/12/17 20:41
آبی‌ها با کسب هشتمین پیروزی در 9 هفته اخیر لیگ برتر به کمترین فاصله امتیازی در لیگ هجدهم با تیم صدرنشین و بالاتر از پدیده و تراکتورسازی به رده سوم جدول صعود کردند و فاصله امتیازی خود با پرسپولیس را به 2 امتیاز کاهش دادند تا بعد از مدت‌ها امیدوار به قهرمانی شوند.

استقلال در بازی خانگی هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال نفت مسجدسلیمان را با یک گل شکست داد و بیش از هر زمان دیگری در طول لیگ هجدهم به صدر جدول نزدیک شد.

شاگردان شفر در چارچوب لیگ برتر هجدهم از ساعت 18:30 امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی به مصاف حریف قعرنشین رفتند و با گل علی کریمی در دقیقه 9 هر سه امتیاز این بازی خانگی را کسب کردند تا تلخی شکست پرگل مقابل الدحیل را تا حدودی فراموش کنند. 

شاگردان وینفرد شفر با برتری در این مسابقه 40 امتیازی شدند و بالاتر از تراکتورسازی در جایگاه سوم جدول قرار گرفتند. استقلال پس از این مسابقه باید روز سه‌شنبه 21 اسفندماه در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین امارات برود.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، خسرو حیدری (فرشید باقری-88)، امید نورافکن، علی کریمی، روزبه چشمی، داریوش شجاعیان (همام طارق-73)، آیاندا پاتوسی، گادوین منشا (مرتضی تبریزی-63) و اسماعیل گونکالوس (ایسما).

ترکیب نفت مسجدسلیمان: مهرداد طهماسبی، مجتبی بیژن، موسی کولیبالی، اسماعیلی شریفات (محمد شادکام-60)، حیکم نصاری، عباس عسگری (میلاد میداوودی-72)، سیدمحمد حسینی، یوسف وکیا، علیرضا علیزاده، محمد پاپی و فرشید پاداش (هیثم هاشمی‌زاده-64).

آبی‌ها با کسب هشتمین پیروزی در 9 هفته اخیر لیگ برتر به کمترین فاصله امتیازی در لیگ هجدهم با تیم صدرنشین رسیدند و بالاتر از پدیده و تراکتورسازی به رده سوم جدول صعود کردند و فاصله امتیازی خود با پرسپولیس را به 2 امتیاز کاهش دادند تا امیدوار به لغزش سرخ پوشان و البته سپاهان در ادامه فصل باشند تا بعد از مدت‌ها دوباره صدرنشینی را تجربه کنند و امیدوار به قهرمانی شوند.

ایسما در بازگشت دوباره به ترکیب استقلال عملکرد تاثیرگذاری در جریان پیروزی آبی‌ها داشت و بعد از آنکه در دقیقه ۷ پاس در عمق خوبی به پاتوسی داد، دو دقیقه بعد از آن پایه‌گذار گل اول و برتری تیمش شد؛ این مهاجم آفریقایی که در این مسابقه بیشتر سعی در ایجاد حملات داشت و سه پاس خوب برای گلزنی هم‌تیمی‌هایش داد، دو بار هم در موقعیت گلزنی قرار گرفت که یک ضربه او به تیرک برخورد کرد و دیگری با فاصله کمی از دروازه نفت راهی اوت شد تا این بازیکن با عملکرد خوب خود برترین مرد زمین لقب بگیرد.

شرح گل

استقلال ۱ – نفت مسجدسلیمان صفر (دقیقه ۹: علی کریمی): ایسما با حرکت تکنیکی و جای گذاشتن یوسف وکیا در سمت چپ زمین، ارسال زیبایی به مقابل دروازه نفت مسجدسلیمان فرستاد تا علی کریمی با ضربه سر گل اول استقلال را به ثمر رساند.

دقیقه ۸۷

ایسما و پاتوسی با پاسکاری یک موقعیت گلزنی برای استقلال فراهم کردند و در نهایت شوت ایسما با برخورد با بازیکن نفت راهی کرنر شد. در این صحنه به تبریزی که در موقعیت خوبی قرار داشت توپ را پاس ندادند.

دقیقه ۸۶ / پاس عمقی به ایسما او را در موقعیت تک به تک با دروازه بان نفت قرار داد که او ضربه را با سر از پیش روی مهاجم استقلال دور کرد.

دقیقه ۸۴ / پاس عمقی بازیکنان استقلال به مرتضی تبریزی رسید و شوت او به کنار دروازه نفت برخورد کرد.

دقیقه ۸۱/ ارسال بازیکنان استقلال روی سر ایسما فرود آمد که ضربه او از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۸۰ / هاشمی زاده در موقعیت تک به تک با دروازه بان استقلال قرار گرفت که نتوانست این توپ را گل کند حسینی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۴ / ضربه کاشته استقلال را پاتوسی زد که توپ از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۷۰ / ضربه کاشته نفت را مدافعان استقلال دفع کردند.

دقیقه ۶۵ / شوت حکیم نصاری با اختلاف کمی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴ / شوت از راه دور منشا با اختلاف کمی از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳ / شوت پاتوسی را دروازه بان نفت مهار کرد.

دقیقه ۶۰ / ضربه کرنر نفت مسجدسلیمان را مدافعان دستپاچه دور کردند و خروج اشتباه حسینی باعث شد که یک موقعیت گلزنی برای نفت ایجاد شود.

دقیقه ۵۷ / ایسما پا به توپ وارد محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان شد و شوت او را به تیرک دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۵۵ / توپ در میانه میدان در جریان است و موقعیت گلزنی روی دروازه‌ها خلق نشده است.

دقیقه ۵۱ / ارسال ایسما روی دروازه نفت به منشا رسید، اما دروازه بان نفت زودتر از مهاجم استقلال توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۸ / خطای ایسما روی بازیکن نفت یک ضربه کاشته دیگر برای این تیم به همراه آورد. این ضربه را حسینی دروازه بان استقلال مهار کرد.

دقیقه ۴۶ / عسگری ضربه کاشته نفت با اختلاف کمی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵+۲ / ایسما در موقعیت آفساید قرار گرفت. البته تصاویر آهسته تلویزیونی نشان می‌داد که بازیکن استقلال در آفساید نبوده است.

دقیقه ۴۲ / شوت روزبه چشمی از داخل محوطه جریمه را دروازه بان نفت مهار کرد.

دقیقه ۴۱ / اعلام خطا به سود استقلال روی خسرو حیدری باعث اعتراض شدید مرزبان سرمربی نفت به داور شد!

دقیقه ۴۰ / ایسما بعد از چند حرکت تکنیکی توپ را به علی کریمی پاس داد که شوت او از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷ / شوت منشا را دروازه بان نفت راهی کرنر کرد. ضربه کرنر را باز هم پاتوسی زد که این مرتبه مدافعان توپ را برگشت دادند.

دقیقه ۲۹ / فرار شریفات از کمند آفسایدگیری مدافعان استقلال یک موقعیت گلزنی برای نفت ایجاد کرد که شوت او را حسینی دروازه بان استقلال مهار کرد.

دقیقه ۲۵ / پاتوسی ضربه کرنر را روی دروازه فرستاد که این توپ تبدیل به یک موقعیت گلزنی شد و شوت دانشگر را مدافع از روی خط دروازه برگشت داد.

دقیقه ۲۱ / حسینی با مشت توپ را از داخل محوطه جریمه استقلال دور کرد، ولی به طور غیرعمد به عباس عسگری برخورد کرد که باعث مصدومیت بازیکن نفت شد.

دقیقه ۱۵ / پاس بلند علی کریمی پشت مدافعان نفت به داریوش شجاعیان رسید و او نتوانست از این موقعیت تک به تک استفاده کند.

دقیقه ۱۲ / ضربه کاشته نفت مسحدسلیمان را حسینی دروازه بان استقلال با مشت دور کرد و ضربه برگشتی را نصاری شوت کرد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۷ / شوت ایسما را دروازه بان نفت مسجدسلیمان راهی کرنر کرد. ضربه کرنر را هم دروازه بان نفت با مشت دور کرد.

دقیقه ۳ / حمله بازیکنان استقلال بی ثمر ماند و همان توپ را بازیکنان نفت تبدیل به ضد حمله کردند.

برچسب ها:
نفت مسجدسلیمان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*