اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276233
تاریخ انتشار: 1397/12/18 00:37
برخی منابع خلیج فارس از اعلام آمادگی قطر برای حل اختلافات یکجانبه با عربستان بدون مشارکت امارات خبر دادند.

یک منبع خلیج فارس در گفت‌وگو با تسنیم فاش کرد: قطر با ارسال پیامی به کویت خواستار حل اختلافات با عربستان شده است مشروط بر اینکه حل اختلافات به پرونده های اختلافی فیمابین(ریاض و دوحه) منحصر شود نه  امارات.
به گفته این منبع، عربستان تمایل دارد که اختلافات خود با قطر را حل و فصل کند ولی با توجه به اینکه امارات در جنگ یمن در کنار این کشور قرار گرفته ، ریاض نمی تواند امارات را از فرایند گفت‌وگوها حذف کند.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن 2017 (15 خرداد 96) روابط خود با قطر را به‌بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع و تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند.
قطر از ابتدای این بحران تاکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد کردن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به‌دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.
وزیر خارجه قطر پیشتر در کنفرانس خبری مشترک در دوحه با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، از تلاش‌های میانجیگرانه کویت برای حل بحران استقبال کرده بود. تاکنون تلاش‌های میانجیگرانه کویت برای حل بحران قطر نتیجه‌ای به همراه نداشته است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*