اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276251
تاریخ انتشار: 1397/12/18 17:26
معاون پارلمانی رئیس جمهور در یاسوج:
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امیدواریم طرح تشکیل "وزارت بازرگانی و توسعه تجارت" هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد و قبل از سال جدید به این وزارتخانه رای بدهند تا دولت هر چه سریع‌تر این وزارتخانه را تشکیل و وزیر را معرفی کند تا نابسامانی ماه‌های اخیر جمع شود.

عصرجهان- حسینعلی امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به طرح استانی شدن انتخابات مجلس و لوایح مهم در اولویت دولت اشاره کرد و اظهار داشت: دولت دوازدهم دو موضوع مهم را در مجلس شورای اسلامی در اولویت دارد که تشکیل وزارت تجارت، خدمات و بازرگانی از جمله این طرح‌ها است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از مشکلات ماه‌های اخیر در عدم توزیع کالاهای اساسی به دلیل نبود بازرگانی واحد است، افزود: بخشی از بازرگانی در جهاد کشاورزی و بخشی در وزارت صنعت است و این پراکندگی مشکلاتی ایجاد کرده، لذا طرحی را نمایندگان مجلس تهیه کرده‌اند و در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

امیری تصریح کرد: امیدواریم طرح تشکیل وزارت بازرگانی و توسعه تجارت هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد و قبل از سال جدید به این وزارتخانه رأی بدهند تا دولت هر چه سریع‌تر این وزارتخانه را تشکیل و وزیر را معرفی کند تا نابسامانی ماه‌های اخیر جمع شود.

وی در ادامه به استانی شدن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: قانون جامع انتخابات نتیجه کار کارشناسی چندین ساله است و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری نیز در این لایحه اعمال و در دولت تصویب شد.

امیری بیان کرد: این لایحه ۸ بهمن ماه تقدیم مجلس شد، اما مجلس موضوع بودجه سال ۹۸ را در دستور کار داشت، طرح استانی شدن انتخابات نیز در دستور کار است اما در لایحه دولت چون حکمی برای استانی شدن نداریم، دولت با استانی شدن مجلس شورای اسلامی موافق است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: از آنجا که در لایحه دولت نسبت به شرایط عمومی و اختصاصی، مرز تقلیل، مرز اجرا و نظارت، شفاف‌سازی هزینه انتخابات و وحدت رویه در انتخابات کارهای دقیقی صورت گرفته لذا امیدواریم مجلس لایحه جامع انتخابات را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: استانی شدن انتخابات به نفع مردم، نامزدهای انتخابات و نظام جمهوری اسلامی است و در صورت تایید، انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی در سال آینده استانی برگزار می‌شود(فارس)



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*