اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276271
تاریخ انتشار: 1397/12/21 00:40
استاندار: هر چه به دهبانی این موضوع را گفتم بی فایده بود و به نظر می‌رسد مدیرکل ارشاد در آستانه انتخابات تصمیم گرفته کسی را از خودش ناراحت نکند/رضا دهبانی‌پور: وظیفه من برخورد حذفی با رسانه‌ها نیست. قانون وظیفه همه را مشخص کرده است و اگر شهردار یاسوج مدعی است که حرف‌ها متعلق به او نیست از رسانه شکایت کند.

عصرجهان-نشست ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (دوشنبه 20 اسفند ماه 97) به ریاست علی محمد احمدی استاندار برگزار شد، احمدی در این نشست وظایف هر دستگاهی را گوشزد شد و گفت: سفرهای نوروزی میراث تاریخی ایران و بسیاری از کشورهای پیرامونی است و همه دستگاه‌ها برای خدمت به مردم پای کار بیایند، نازیبایی‌هایی که در شهر است باید اصلاح و ساماندهی شود همانطور که از راهداری و شهرداری و سایر دستگاه‌ها توقع داریم به وظایف خود عمل کنند از بهزیستی هم انتظار می‌رود با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع متکدیان خیابانی و کودکان کار اقدام کند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بیان مطالب مهمی برای ایام پرداخت و گفت: دستگاه‌های نظارتی بازار را رصد کنند و اجازه ندهند نابسامانی بازار، عید را بر مردم تلخ کند سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و بازرسی استانداری پای کار باشند.
احمدی بر بازرسی و نظارت اساسی بر فعالیت مکان‌هایی مانند رستوران‌ها، محل‌های اقامتی و اماکن بین راهی تأکید کرد و گفت: نظارت شود تا مواد غذایی ناسالم، گوشت غیربهداشتی و ذبح غیر شرعی به خورد مردم داده نشود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار رفع نقص جایگاه‌های عرضه سوخت شد و گفت: نمایندگی خودروهای سایپا و ایران خودرو در ایام نوروز فعال باشند و به مردم خدمات ارائه دهند.
وی به تامین امنیت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: پزشکان متخصص نوروز در بیمارستان‌ها حاضر باشند که از بیمارستان بازدید می‌کنیم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم و مسافران در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: امکانات لازم در روستاهای هدف گردشگری ارائه شود و این روستاها مورد توجه قرار گیرند.
وی خواستار توجه به ورودی شهرها شد و گفت: یکسال و نیمی که استاندار این استان هستم متوجه نشدم، ورود شهر یاسوج از سمت اصفهان از مادوان هست یا از فرودگاه یاسوج! از هر کجا که باشد باید نظافت شود، چرا که مسافری که از فرودگاه وارد استان می‌شود وقتی با چهره زشتی مواجه شود در مورد شخصیت ما قضاوت می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر شهرداری به دلیل محدودیت مالی نتواند کاری کند از فرماندار کمک بگیرد اگر فرماندار نتوانست مهندس فیلی معاون عمرانی کمک کند که من از معاونت عمرانی، حوزه فنی و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلایه دارم.
احمدی با اشاره به اینکه نوروز ایام ویژه‌ای است، گفت: چند روز پیش رئیس بنیاد برکت را به نقاره‌خانه بردیم در بین راه کسانی که فرهنگ و درک بالایی نداشتند کنار خیابان زباله ریخته بودند اما سوالی که پیش می‌آید چه کسی باید جوابگوی باشد و به این وضعیت رسیدگی کند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به محیط زیست می‌گوییم در جواب می‌گویند محدوده مال من نیست به منابع طبیعی می‌گوییم می‌گویند مرز بین ما و مناطق حفاظت شده است به شهرداری می‌گوییم جواب می‌دهند راهداری و راهداری هم در جواب به ما می‌گوید تا ابتدای روستا در طرح هادی برای ما تعریف شده است.
احمدی ادامه داد: آقای فرماندار، شهردار، معاون عمرانی که در جلسه نیست و حوزه فنی و شوراهای این کی بود کی بودها را چه کسی باید جواب دهد؟ نقد ما به این معنا نیست که شهرداری کاری انجام نداده است.
وی با بیان اینکه خودم را شرمنده این شهر می‌دانم گفت: یاسوج پایتخت استان است و باید به لحاظ فرهنگی، زیبایی، بافت شهری، آسفالت و سایر حوزه‌ها وضعیت بهتری داشته باشد من هم شهروند این شهر هستم اگر فردا گردشگری بیاید و همه چیز فراهم باشد ابتدا از شهردار و فرماندار تعریف می‌کند بعد از حوزه خدماتی.
 احمدی تصریح کرد: شاهد زحمات و تلاش‌های شهردار یاسوج هستم و دو روز گذشته که معاون پارلمانی رئیس جمهور آمده بود از اقدام دکتر مقدم برای احداث کارخانه بازیافت و ساماندهی پسماند تشکر کردم اما وقتی نقد می‌کنم دلیل نمی‌شود که کاری انجام نشده من خودم را هم نقد می‌کنم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سزاوار پایتخت طبیعت ایران نیست که از پلیس راه تا رودخانه بشار زباله جمع شده باشد اگر دستگاه‌های متولی نمی‌توانند این زباله‌ها را جمع کنند مسوولان از خودروهای شاسی بلند خود پایین بیایند و کیسه به دست بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش سخنان شهردار یاسوج که در این جلسه گفته بود، هیچ گونه اطلاعی از محتویات اخبار منتشر شده ندارم و در گفت‌وگو با روابط عمومی استانداری و سایت شهرداری آن را تکذیب کردم، خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستگاه ناظر بر رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دهبانی است که همه چیز را رها کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهردار یاسوج گفت: شما وظیفه و کار خودتان را انجام دهید و بگذارید رسانه‌ها هر چه می‌خواهند به من بگویند.
وی تصریح کرد: همان روز اول گفتم من مسیر خودم را می‌روم و رسانه‌ها هم رسالت خود را دنبال کنند، مدیران کار کنند و نگران رسانه نباشند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر جایی بدانم خدمتی شده تشویق می‌کنم و هر جایی کم‌کاری شود تذکر می‌دهم.
وی عنوان کرد: برخی افراد مریض هستند فرهنگ و شعور سیاسی ندارد و تازه قلمی به دست آورده‌اند و شروع به تخریب می‌کنند.
احمدی عنوان کرد: نکته مهم این است که مدیر ما باید وظیفه‌اش را انجام دهد من هم چندین بار مستقیم و غیر مستقیم به ارشاد استان گفتیم فضایی برای نقد سازنده فراهم کند نه اینکه دروغ پراکنی شود.
استاندار گفت: هر چه به دهبانی این موضوع را گفتم بی فایده بود و به نظر می‌رسد مدیرکل ارشاد در آستانه انتخابات تصمیم گرفته کسی را از خودش ناراحت نکند.
وی ادامه داد: در این جلسه شهردار و معاون عمرانی را هم نقد کردم، آقای دهبانی‌پور از نقد ما آشفته نشوید.
احمدی عنوان کرد: رسانه‌ها حق دارند نقد کنند اما چرا از بنده خدایی که دیروز در تهران بوده خبر کذب منتشر کرده‌اند.
این مسؤول تصریح کرد: من تا روزی که هستم باید دغدغه مردم را داشته باشم و اگر در انجام ماموریت‌هایمان کوتاهی کردیم مدیون مردم هستیم.


رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقتی که خواست پاسخ اظهارات استاندار را بدهد، به او اجازه صحبت دادن نشد.
دهبانی پور در ادامه گفت: مصاحبه مربوط به شهردار یاسوج است و تیتر اشتباه بود که رسانه‌ها اصلاح کردند.
وی افزود: وظیفه من برخورد حذفی با رسانه‌ها نیست. قانون وظیفه همه را مشخص کرده است و اگر شهردار یاسوج مدعی است که حرف‌ها متعلق به او نیست از رسانه شکایت کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صحیح نیست که شما یک خواسته غیرقانونی را به انتخابات گره بزنید. انتخابات وقت قانونی دارد.

م-کبنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*