اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276337
تاریخ انتشار: 1398/01/02 16:41
تاجگردون: از مسئولين محترم قضايي خواهش كردم وساطت كنيد نگذاريد اين خاطره بد در ذهن جوانان شهر من بماند و او را آزاد كنيد. ميدانم حسادت عامل اصلي اين اتفاق است

عصرجهان-یک جوان روحانی در روزهای گذشته و پس از برگزاری یک گردهمایی فرهنگی بازداشت شد.
بنا به گزارش بویرنیوز این روحانی جوان جشنی را به مناسبت ولادت امام علی(ع) تدارک دیده بود، اما ظاهراً این جشن آنطور که متولیان انتظار داشت بدون حاشیه پیش نرفته است.
متن غلامرضا تاجگردون و البته ادعای برخی مردم نشان از این دارد گویا در این جشن برخی بانوان جوان اقدام به کنار زدن روسری های خود کردند و حرمت برخی موازین اسلامی را نگه نداشتند.


نماینده گچساران و باشت در این باره نوشته است:
از مسئولين محترم قضايي خواهش كردم او را آزاد كنيد/ميدانم حسادت عامل اصلي اين اتفاق است
شايد اين پست به نفع اين شيخ جوان نباشد ولي حيفم آمد اين حرف را نزنم. شيخ جابرزاده روحاني جواني كه محبوب جوانان شهرم است. او هر وقت همت كرد جوانان را با نام علي و دين به دور خود جمع كرد. از نسل من و امثال من نيست. ولي ميتواند كاري كند كه ما نميتوانيم بكنيم. شب ولادت مولاي متقيان جشني با همت خودش و جمعي از هنرمندان خوب شهرم برگزار كرد. من كه نبودم ولي خيليها ميگويند محفل خوبي بود و شايد كسي هم رعايت موازين دين را نكرده بود ولي او خلافي نكرد. در اين شب عيد او را بازداشت كردند. امروز فردا مراسم عقدش هست. از مسئولين محترم قضايي خواهش كردم وساطت كنيد نگذاريد اين خاطره بد در ذهن جوانان شهر من بماند و او را آزاد كنيد. ميدانم حسادت عامل اصلي اين اتفاق است ولي وقتي من و امثال من نميتوانيم يك جمعي اينچنين جمع كنيم اين فرصت را براي شهر من نگهداريد. اميدوارم خواهش من و جوانان و هنرمندان شهرم را بپذيرند و اين عيد را تلخشان نكنيد.
بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه ای نوشت:
آن روز که به رقص علنی پسران در کف خیابان شهر شهیدان انعام دولتی داده شد ،و به رگ غیرت کسی برنخورد بسیار طبیعی بود که در جشن بعدی نوبت کشف حجاب دختران باشد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی : بیانیه بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کشف حجاب برنامه ریزی شده عده ای از دختران در جشن های شهر گچساران. در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
کشف حجاب در کشور ما یک حرکت استبدادی و قلدر مآبانه علیه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و دینی  و ایرانی و تمدنی کشور بود و هست، زیرا استعمار از این موضوع باخبر بود که زن  رکن اصلی جامعه اسلامی را تشکیل می دهد.
در زمان کشف حجاب وقتی رضاخان به وزیر معارف خود دستور کشف حجاب را می دهد ؛وزیر در پاسخ می گوید: "امر مبارک را اطاعت می‌کنم، اما این رسم نه تنها برخلاف تمدن است بلکه برخلاف قانون طبیعت است. در نهایت وزیر وقت به رضاشاه پیشنهاد کرد که همراه با اعضای خانواده سلطنتی بی حجاب در اولین مراسم جشن شرکت کنند، و  این چنین شد تا کشف حجاب قانونی شود، ولی تاریخ به عینه دید رژیم با تمام توان به میدان آمد تا روسری از سر زنان و دختران  این دیار بردارند و نشد .
در آخرین روزهای سال ۹۷مصادف با میلاد امام علی(ع) دلیرمرد غیرت و آزادگی مراسماتی در سطح استان و شهرستان ها برگزار می شود که پیام آور شادی خواهد بود جشن های شادی هم سفارش شده ی ائمه اطهار می باشد، و هیچ کس هم باشادی وجشنی که درچارچوب دین وحفظ حرمتها باشد مخالف نیست.
اما اینکه در شهر گچساران در یک سالن دولتی متعلق به  آموزش و پرورش با امکانات دولتی، مراسم جشنی به بهانه ای واهی و علی الظاهر بنا به دستور مقامات دولتی برگزار می شود که نیتشان نه جشن بلکه برنامه ریزی برای کشف حجاب و کلید یک پروژه ضد دینی و غیراخلاقی در شهر شهیدان گچساران و استان غیرتمند و اصیل کهگیلویه و بویراحمد بود و هست مایه تاسف است ؛که ضمن محکومیت شدید این حرکت چند نکته را متذکر می شویم
1- اولاً آن روز  که به رقص علنی پسران در کف خیابان شهر شهیدان  انعام دولتی  داده شد ،و به رگ غیرت کسی برنخورد بسیار طبیعی بود که در جشن بعدی نوبت کشف حجاب دختران باشد.تا تمرکز مردم بر مشکلات اقتصادی و خالی بودن سفره شب عید آنان که ۸۰ درصد آن حاصل سوء مدیریت مدیران داخلی است، صرف مسائل حاشیه ای شود و  برای برخی افراد عادت شده است که زنان را ابزار کنند تا به اسم حقوق زن و آزادی او به سیاه نمایی ناکارآمدی های خود ادامه دهند.
به شما می‌گوییم حال که قدرت برنامه ریزی ،مدیریت و پیشبرد اصول و اهداف اسلام و انقلاب را ندارید لازم نیست به بهانه جشن و برای خوش رقصی با اغفال بچه های مردم آبروی خانواده های متدین و آبرومند را در این دیاری که همه همدیگر را می‌شناسند لکه‌دار نمایید،دریغ و درد آنجا کمرشکن و استخوان سوز است که موسسه برگزارکننده به نام یک روحانی است .
2- حرکت شنیع کشف حجاب تعدادی در جشن غیرقانونی در سالن آموزش و پرورش گچساران ، این شوی شوم را سناریویی برنامه ریزی شده می دانیم که در صدد حساسیت زدایی از غیرت مردان و حیای زنان و دختران این دیار سراسر شیعه است ، اما بانیان بدانند برداشتن حجاب خوابی تعبیر نشدنی است فقط عرض خود می برید و زحمت ما می دارید.
3- برخورد جدی با تمام عوامل برگزاری و آمرین اصلی و افراد پشت صحنه این حرکت شوم را از دادستان شهر گچساران به عنوان مدعی العموم خواهان و به جد رصد خواهیم کرد.
بدیهی است  برخورد با چند نفری که احتمالاً مغفول واقع شده اند و کشف حجاب کرده اند فقط پاک کردن صورت مسئله هست، و آنچه مدنظر است برخورد بازدارنده با عوامل دولتی و خصوصی وابسته در پشت صحنه ماجرا هست که در صورت تعلل اسامی افراد و گروه های پشت صحنه را علنی و رسانه ای خواهیم نمود .
4-روی دیگر سخن با آن همه هیئت‌های مذهبی ،حوزه های علمیه ؛کانون های واقعاً مذهبی و مساجد،شخصیت های متدین و دغدغه مند دین و انقلاب و پایگاه و نهادهای انقلابی و دولتی شهرستان گچساران است که هیچ صدایی از این جماعت در برابر پرده دری های دینی بر نمی خیزد ؛کما اینکه اگر به جای کشف حجاب در این جشن به یک گروه سیاسی کوچک‌ترین توهینی رفته بود الآن ده ها سروصدا و مخالفت راه اندازی بود ، چرا احساس خطر نمی کنید
و در پایان باید متذکر شویم تعطیلات و دیگر مسائل نه مانعی برای پیگیری دانشجویان خواهد داشت و نه مزاحمتی برای پیگیری و بر خورد قانونی با این مسئله توسط مسئولان، ما جمع قابل توجهی از دانشجویان دختر دانشگاه های استان و خاصه شهر گچساران تا حصول یک نتیجه مطلوب پیگیر موضوع بوده و عنداللزوم از طرق دیگر نیز اقدام خواهیم کرد.
بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد



کانال تلگرام عصر جهان


ناشناس
|
Iran
|
1398/01/02 17:06
  +0

  -0
پاسخ
عملکرد شیخ جابرزاده نمادی از اسلام واقعی
هنوز نه او را دیده ام و نه از نزدیک پای صحبتهایش نشسته ام، ولی از برنامه هایش شنیده‌ام،از اینکه توانسته نظر جوانان را با برنامه های خود به سمت و سوی دین جلب نماید،اینکه نشان داده اسلام دینی کامل و پاسخگوی نیازهای هر عصری است،اینکه از تفسیر تحجرگرایانه از دین گریزان است،اینکه خداوند هر آنچه خلق نموده براساس حکمتی بوده و استفاده صحیح از آنها برای بندگانش مباح دانسته است.
خوب حرف میزند و حرفش خوب به دلها مینشیند،همین که حرفی به دل مینشیند نشان از صدق کلام و حقیقیت زلالی است که در درون آن نهفته است، وگرنه خطابه ای که در آن صدق و زلالی نباشد خریداری ندارد.
روح انسان برگرفته از روح خداوند است،پس هر آنچه روح انسان را صیقل میدهد یقینا مرضی ذات اقدس الهی است،مگر میشود خداوند از شادی پاک و حلال بندگانش شاد نباشد یا در غم بندگان مخلصش غمگین نباشد.
مگر میشود پذیرفت که خداوند صوت زیبا ،کلام زیبا،طبیعت سحرانگیز و هر آنچه که به بشر شادی و شعف میبخشد خلق کرده باشد اما بلا استفاده بماند،قطعا اینطور نیست؛خداوند احسن زیبایها را خلق کرده تا احسن الخالقش که همان انسان است از آن استفاده کرده و بهره جوید،روح و باطن انسان حقیقت جو و حقیقت طلب است و پذیرای حقایق ناب انسانی است،،مگر میشود روحی که برگرفته از روح باریتعالی است ذاتا و تعمدا پذیرای ناپاکی و پلیدی باشد،هرگز چنین نیست.
اسلام دین شکوفایی و اکمل الدین نام گرفته مگر میشود پذیرفت که نتواند پاسخگوی نیازهای عصرها و ازمنه های ماضی و آینده باشد،هرگز چنین نیست.
کج فهمی ها و کج سلیقگی ها سبب شده دین و اسلام آن طور که شایسته و بایسته است برای بشر تبیین و تفسیر نشود و گرنه بشر برای دین واقعی و اسلام واقعی و دستورات واقعی دین ذره ای به خود تردید راه نخواهد داد،جابرزاده دین را با تفسیر به روز به جوانان معرفی میکند و این علقه و دلبستگی به این روحانی جوان به دلیل همین تفسیر واقعی از دین و معرفت آنها به حقیقت دین است.
اگر پای منبرش شلوغ است،اگر جشنش در بین نسل جوان خریدار دارد این معنای واقعی همان اسلامی است که گفته اند در هر عصری پاسخگوی نیازهای بشریت است و احکامش برای پاسخگویی به هر نیازی و در هر عصری منعطف میباشد.
جابرزداه دین شناس به روز و مفسری اگاه به حقیقت دین است،باید بخاطر کار بزرگی که انجام میدهد و آشنا کردن جوانان جویای حقیقت نسبت باطن دین او را تحسین و تکریم کرد تا تحیر و سرگردانی و نرسیدن به هزاران هزار چرایی که در ذهن پویا و فعال جوانان وجود دارد آنها را به سمت و سوی فرهنگ منحط غرب سوق ندهد.
امیر محبی فر اول فروردین ۱۳۹۸.
بخوان
|
Iran
|
1398/01/02 17:07
  +0

  -0
پاسخ
واکنش امام جمعه به جشن روز پدر در گچساران
از پشت پرده های دخالت یک وزیر تا تقاضای استعفای فرماندار / کاری که رضاخان قلدر هم نکرد!

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از گذشت دو روز از ماجرای جشن روز پدر در گچساران که به بازداشت یک روحانی منجر شد اکنون امام جمعه گچساران به این موضوع واکنش نشان داده است.
حجت الاسلام حجازی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان گچساران گفت :آنهایی که اینگونه می گویندکه بگذارید مردم شاد باشند ،خائن هستند چرا که مردم را فریب می دهند و به سوی جهنم سوق می دهند،باید با دقت و با درایت ؛نیروی انتظامی ،سپاه،دستگاه قضایی و همه و همه فرمایشات امام و رهبری را موظفیم اجرا و با قدرت هم با این جور مسائل برخورد کنیم.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: کسی حق ندارد زمینه ای فراهم کند تا دختران در محضر نامحرمان خودنمایی کنند بعد برخی هاهم بگویند بگذارید مردم شاد باشند،مومن اگر مومن است باید صریح باشد اینکه جلسه ای تشکیل بدهند و بعد مثل همان دستوری که رضا خان داد همان کار انجام شود، رضا خان قلدر نتوانست و به زور سرنیزه هم نتوانست اما در نظام اسلامی زمینه فراهم شود تا دختر با اختیار خودش روسری اش را بردارد و جلسه ای دشمن شاد کن شود.
حجازی گفت:از اداره ای در نامه ای به این جشن مجوز داده شد،درحالی که این جشن منفور آبروی مردم گچساران را خدشه دارکرد و مردم گچساران را نیز رقاصه معرفی کردند ، متاسفانه مجوزی داده می شود که در آن مجوز نوشته شده بود با تایید شورای تامین؟و چه بنایی دارد که یک مراسم میلاد امیرالمومنین علیه السلام بخواهد مجوز شورای تامین را داشته باشد،تا چند دختر جو زده بشود و روسری اش را بردارد.

آقای فرماندار کناربروید
وی تصریح کرد: آقای سرپرست فرمانداری شما وظیفه دارید به عنوان نماینده دولت اسلامی به عین احکام دین به طور شایسته رفتار کنید اگر نمی توانید پس کنار بروید،مسئولی هم می گوید که زورم نمی رسد که اگر لازم شد و مسئولین مربوطه به وظیفه شان عمل نکردند با عنایت امام زمان(عج) بی پرده و صریح مسائل را عنوان می کنم.
امام جمعه گچساران اظهارکرد:بنابراین فرماندار یا اجازه داده است یا نه ،اگرنداده پس رسما اعلام کند ،پس آن کسی که نامه نوشته است به تایید شورای تامین پس تهمت زده است و دروغ گفته و باید برخورد شود،در حالی که درتماس با برخی اعضای محترم شورای تامین، هم خبرنداشتند.

پشت پرده های دخالت یک وزیر
وی افزود:اما در مواردی هم گفته شد که از تهران و وزارتخانه دستور داده شد که باید این برنامه برگزار شود ،مگر چه خبر بود که احتیاج به اذن وزیر یا وزارت خانه دارد و احتیاج به تایید شورای تامین دارد که باید بررسی شود و عمق موضوع کشف شود.
حجازی گفت:اگر مسئولین محترم به وظیفه شرعی شان عمل نکنند برفرض اینکه خیلی هم حامی داشته باشد طوری صحبت خواهم کرد که خودشان کنار بروند اما بنده طلبه هستم و اخلاق را رعایت می کند تا جایی که به مبانی دینی لطمه وارد نشود.


وی گفت:این جلسه توهین به امیرالمومنین علیه السلام بود و چه نیازی به دستور وزارت بود و چه نیازی داشت اداره کل و مدیرکل در جریان باشند و دیگر چه نیازی داشت که شورای تامین تایید کند که اینها خود بحث هایی هستند که به سادگی از کنارشان نخواهیم گذشت.
امام جمعه گچساران تصریح کرد:یعنی شما خیال می کنید مردم گچساران از عفاف و حجاب دست برداشته اند یعنی شما خیال می کنید مردم گچساران بی دین هستند ،این مردم حامی اهداف خون بچه هایشان هستند که نثار این انقلاب کرده اند و خواهشمند است مردم را بازی ندهید.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*