اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276338
تاریخ انتشار: 1398/01/02 17:30
به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان؛
جشن "نوروزی" ساعت ۱۴ روز ۴ فروردین ماه جاری در محل مجتمع گردشگری "دا" اجرا می شود

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان به همت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، جشن شادی بخش "نوروزی" در شهرستان بهمئی با حضور مردم، مدیرکل میراث فرهنگی، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولین برگزار می شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان "بهمئی" با اعلام این خبر افزود: این جشن ساعت ۱۴ روز ۴ فروردین ماه جاری در محل مجتمع گردشگری "دا" واقع در حد فاصله روستای گچ بلند تا ورودی تنگ ماغر  همراه با اجرای برنامه های شادی بخش اجرا می شود
مجتبی صلاحی نژاد ادامه داد: در صورت وقوع بارندگی این جشن در سالن سرپوشیده ورزشی شهر لیکک منعقد می‌گردد
وی از عموم مردم دعوت نمودند که در این برنامه شادی بخش حضور به هم رسانند

پیوست خبر(تصاویر زیر مربوط به روز شنبه 18 اسفندماه 97 است)

شایان ذکر است شهرستان بهمئی با مساحتی بالغ بر 1447 کیلو متر مربع و جمعیتی بالغ بر چهل هزار نفر در قسمت غرب و جنوب غرب استان کهگیلویه و بویر احمد و حدود 40 کیلو متری شهرستان بهبهان واقع شده است.
شهرستان بهمئی در حاشیه رشته کوههای زاگرس دارای دو نوع آب و هوا و جغرافیای نیمه متفاوت یکی دشت نیمه گرم و دیگری کوهستان معتدل می باشد .


پرتردد ترین راه خروجی و ورودی شهرستان محور لیکک بهبهان می باشد. اما راه های خروجی و ورودی دیگری وجود دارد که نیاز به توسعه و بهسازی دارند جز یک مورد تماما به استان خوزستان منتهی می گردند
علت منتهی شدن راه های خروجی شهرستان بهمئی به استان خوزستان ناشی از وضعیت جغرافیائی بهمئی است که علیرغم اینکه جزء استان کهگیلویه و بویراحمد است اما در دل استان خوزستان واقع گردید و از سوی دیگر ایل بهئمی در بسیاری از بخش های
شهرستان های رامهرمز،باغملک،امیدیه،بهبهان،آغاجری جمعیت غالب به شمار می آیند و در شهر اهواز مرکز استان خوزستان جمعیت قابل توجهی دارند.


تنگ سروک و نقوش برجسته آن صحنه ها از گوناگونی از آیین های باشکوه باستانی ،نمادهای دینی ، رزم های سواره و پیاده نظام ، وتاجگذاری،... در دل کوهستان به ودیعه تا نمایشگر روشنی از روزگاران گذشته برای نسل جدید باشند و می توانند هزاران گردشگر را ساعتها مجذوب خود نمایند .
شهرستان بهمئی علاوه بر تنگ سروک دارای صدها بقاع متبرکه ، تپه های باستانی ، استودان ها ، گورستانها ، چشمه ها ، قناتها ، راههای باستانی سنگ فرش ، کانالهای آب ساروج ، آسیابها و بناهای تاریخی از دوره باستان و اسلامی می باشد . اگر این پتانسیل باستانشناسی بهمئی با پوشش گیاهی رنگارنگ ، جلوه ویژه برم الوان ، دست بافته های بی نظیر زنان ، و میراث های کم نظیر معنوی ممزوج گردد دور نمایی روشنی از احداث موزه محلی شهرستان در ذهن تداعی می نماید .


صنعت گردشگري از صنايع قابل توسعه شهرستان بهمئی است. سر مايه گذاري در اين بخش با توجه به واقع شدن بيش از نيمي از مساحت شهرستان در مناطق نسبتا مرتفع زاگرس، پوشش گياهي متنوع، آب وهواي نسبتا معتدل و مهمتر از همه جاذبه هاي طبيعي، چشم اندازهاي زيبا، آثار تاريخي واماكن زيارتي، امكان توسعه اين صنعت را فراهم آورده است. تنگ سروك با سنگ نوشته هاي دوره الیمایی(اشکانی) تنگ ماغر با پوشش گياهي وآب وهواي دلپذير، درياچه برم الوان با طبيعتي زيبا و بارگاه زيارتي امام زادگان سيد اسد الله وسيد ابراهيم با آب وهواي مطبوع و امام زاده بابا احمد با معماری کم نظیر در صورت توجه، از پتانسيل بالايي در اين زمينه برخوردارند.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*