اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276346
تاریخ انتشار: 1398/01/05 00:02
یک تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه مردم به دنبال اصلاح طلب و اصولگرا نیستند، گفت: اظهارات اصلاح طلبان نشان می‌دهد که آنها با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند، اما این موضوع بر پیشانی اصلاح طلبان همواره وجود دارد و کف جامعه نیز به این دوگانگی پی برده است و آنها قبل از اینکه به فکر خدمت به جامعه باشند به فکر منافع سیاسی احزاب خودشان هستند.

امیررضا واعظ آشتیانی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد عملکرد اصلاح طلبان در سال گذشته، اظهار کرد: اصلاح طلبان در سال۹۷ تلاش کردند عملکرد دولت را جدا از خود بدانند، عده‌ای از آنها هم ابتدا گفتند که ما نقش داریم و عده‌ای هم مطرح کردند که فاصله شان را با روحانی زیاد است؛ این تناقض گرایی اصلاح طلبان چه علت داشت و اینکه آنها هم مقصر وضعیت موجود هستند. اصلاح طلبان خیلی سعی کردند خود را منفک از دولت کنند، اما آنها در این شرایط اقتصادی به وجود آمده شریک هستند.

وی افزود: اظهارات اصلاح طلبان نشان می‌دهد که آنها با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند، اما این موضوع بر پیشانی اصلاح طلبان همواره وجود دارد و کف جامعه نیز به این دوگانگی پی برده است. معتقدم که اصلاح طلبان قبل از اینکه به فکر خدمت به جامعه باشند به فکر منافع سیاسی احزاب خودشان هستند.

این تحلیلگر ادامه داد: اصولگرایان سهمی در دولت نداشتند و وظیفه‌شان این بود که نکاتی که منافع ملی کشور را تهدید می‌کند به دولت گوشزد کنند؛ درست است که برخی از اصولگرایان با ادبیات دیگری این انتقادها را مطرح می‌کردند و می‌کنند، اما دلیل بر این نمی‌شود که اصولگراها هم تصور کنند که با چالش‌هایی که وجود دارد، می‌توانند گوی سبقت از اصلاح طلبان را به نفع خود رقم بزنند.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه مردم از عملکرد هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان ناراضی هستند، گفت: مردم عملکرد هر دو گروه را دیده‌اند و دنبال اصلاح طلبی یا اصولگرایی دیگری نیستند. مردم به دنبال افرادی هستند که ارزش‌های انقلابی را درک کنند؛ افرادی که حافظ منافع ملی و انقلابی باشند و به سمت گام دومی که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، حرکت کنند.‌

وی اضافه کرد: در مجموع شرایط اصولگرایان بهتر از اصلاح طلبان است، چراکه اتفاقاتی که در دولت آقای روحانی رخ داد، تامین کننده نیاز مردم نبود؛ لذا اصلاح طلبان و طیف آقای روحانی راه فراری برای خودشان ندارند.

واعظ آشتیانی به عملکرد اصلاح طلبان در مجلس و شورای شهر اشاره کرد و گفت: ما شاهد عملکرد درست اصلاح طلبان در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی هم نیستیم. شورای شهر چه اقدامی انجام داده است جز اینکه بازی سیاسی را در شورای شهر تهران راه انداخته است. شورای شهر همان طور که از نامش پیداست باید رویکردی اجتماعی و شهری است که باید به مسایل شهری بپردازد و این موضوع موجب شده است که نشان دهد اصلاح طلبان شرایط خوبی ندارند، لذا اصولگرایان هم باید این تجربیات و اقدامات را سرلوحه قرار دهند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: شانس افرادی که دارای نگاه منطقی، انقلابی که حافظ منافع ملی کشور باشد، به مراتب بیشتر از افراد اصلاح طلب و اصولگرایی است که فقط شعار سر داده‌اند، مردم دچار شعارزدگی شده‌اند و افراد کاردان را می‌خواهند. اصولگرایان اگر این ویژگی‌ها را در درون خود تقویت کنند، در آن صورت مورد دلخواه مردم خواهند بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*