اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276432
تاریخ انتشار: 1398/01/10 01:39
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: تاکنون برای پرداخت خسارت های وارد شده ناشی از سیل ۹۵ به کشاورزان شوش، دزفول، شعیبیه و دشت آزادگان هیچ اعتباری درنظر گرفته نشده است.

عصرجهان-قاسم ساعدی ظهر جمعه در در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که با حضور رئیس جمهور در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مردم خوزستان ولایتمدار و وفادار هستند؛ مردمی که تا دیروز همان دلاورمردان و مرزداران وفادار کشور بوده و امروز در راستای دفاع از ائمه اطهار مدافعان حرم شدند.

وی با بیان اینکه خوزستان سهم بسیاری در اقتدار نظام دارد، افزود: با وجود این چنین مردم و حتی ظرفیت‌های خوب در خوزستان ولی مردم این استان درگیر بدیهی‌ترین امکانات رفاهی و زندگی هستند؛ آنها از بیکاری و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب تا مسائل آب و فاضلاب خوزستان و کشاورزی رنج می‌برند.
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان خوزستان مشکلات بسیاری دارد؛ پنج میلیون شهروند ولایتمدار خوزستان همیشه زیر بار مشکلات این استان له می‌شوند.
ساعدی تأکید کرد: کشاورزان و دامداران از خشکسالی و یا پرآبی و سیلاب رنج می کشند، بنابراین باید راه چاره‌ای برای جبران خسارت آنها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مناطق روستایی شهرهای پایین دست سدهای کرخه و دز زیر آب رفته و یا در معرض سیلاب هستند، یادآور شد: تاکنون برای پرداخت خسارت‌های وارد شده به کشاورزان اهل شوش، دزفول، شعیبیه و دشت آزادگان ناشی از سیل ۹۵ هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده است.
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش مشکلات آب و فاضلاب در خوزستان بیان کرد: فاضلاب فرسوده شهرهای خوزستان از اهواز به عنوان مرکز استان تا شهرهای مختلف، در تابستان فوران و در زمستان مردم را مستأصل می‌کند.
ساعدی عنوان کرد: نگاه کشاورزان خوزستانی به طرح مقام معظم رهبری و اجرایی شدن فاز دوم آن است؛ امیدوارم که با اجرایی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مردم از مشکلات ناشی از کم آبی و پرآبی نجات پیدا کنند.
وی ادامه داد: زیرساخت‌های مناطق درگیر سیلاب از مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، شوشتر، شوش، خرمشهر، شوش و دزفول گرفته تا اندیمشک و دیگر شهرستان‌ها آسیب بسیاری دیده و از بین رفته است.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با گلایه از متضرر شدن کشاورزان و روستاییان از سیلاب‌های اخیر گفت: رودخانه‌ها از وسط شهر عبور و خیابان‌ها غرق آب می‌شوند؛ در عین حال فاضلاب نشست و زیرساخت و آسفالت از بین می‌رود.
ساعدی در پایان با اشاره به اینکه دولت باید توجه جدی به زیرساخت‌های خوزستان داشته باشد، انتقاد کرد: جاده‌های روستایی در اثر موج اول سیلاب در برخی شهرهای استان تخریب شده اند.

منبع/مهر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*