اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276439
تاریخ انتشار: 1398/01/10 23:11
یازده هزار امام‌زاده در ایران داریم!/تومان هم‌قیمت دلار می‌شود!

.

۹۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان هنوز گاز ندارند

امام جمعه موقت زاهدان: چرا با وجود اینکه می‌گویند گاز به این استان آمده، ۹۰ درصد مردم هنوز بدون گاز هستند و برای زاهدان هنوز هیچ خدمتی در این زمینه نشده است. امیدواریم مسئولین و نمایندگان مسأله گاز رسانی را جدا پیگیری کرده و همچنین مشکل مربوط به مدارس غیراستاندارد را نیز برطرف کنند.

یک اصلاح‌طلب: سر آقازاده‌ها را باید برید!

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، با بیانی طنزآمیز درباره‌ی به کارگیری آقازاده‌ها در پست‌های دولتی گفت: به نظرم سر آقازاده‌ها را باید لب باغچه گذاشت و برید؛ مثل کاری که حضرت ابراهیم می‌خواست بکند! آقای کرباسچی گفت: «من که خودم آقازاده ندارم و سه دختر دارم که در حد شما هم فعال نیستند و خانه‌دارند، ولی نمی‌شود بیش از حد حساسیت‌ها را برانگیخت، هر کسی را آقازاده نامید و از حق برخورداری از روال عادی کار و زندگی محروم کرد. بالاخره اگر بخواهیم مطلق نگاه کنیم هرکسی پدری دارد که او را آقا می‌داند و خودش را آقازاده. البته اگر کسی با رانت سمتی بگیرد، مثلا پسر وزیری باشد که پدرش آن را بر سر فلان پست بگذارد، این خلاف است؛ یا مثلا بخواهد به وزیر یا شهردار باج دهد خلاف است، یا اگر نماینده‌ای در قبال رأی به وزیر یا مطلبی متوقع انتصاب فرزند، همشهری، هم محلی باشد، خلاف است».

وی در پاسخ به این که با توجه به حساسیت‌هایی که از طرف افکار عمومی نسبت به پست‌های مدیریتی آقازاده‌ها ایجاد شده است برخی معتقدند بهتر است که آقازاده‌ها حتی در صورت لیاقت برای چند سالی از این گونه فعالیت‌ها بپرهیزند، گفت: نه! من معتقدم اگر کسی لیاقت دارد و می‌تواند گرهی از کار‌های اجرایی و مدیریتی را بگشاید نباید از جوسازی‌ها نگران بود. اگر کاری واقعا درست و قابل دفاع است باید ایستاد و دفاع کرد. کرباسچی ادامه داد: مثلا فرزندان بزرگوار مطهری و هاشمی را مردم انتخاب کرده‌اند و از انتخاب خود هم دفاع می‌کنند. حتما عملکرد علی مطهری و محسن هاشمی هم برای همه‌ی انتخاب کنندگان افتخاری است؛ روزی اگر امثال فرزندان شهید بهشتی هم برای سمتی مطرح باشند همین طور است.

بحران کله‌پاچه!

 کمبود دام نه‌ تنها قیمت گوشت را جهشی بالا برده است که نرخ هر دست کله‌پاچه در برخی نقاط تهران به ٢٠٠‌هزار تومان هم رسیده است و همین موضوع موجب شده که بسیاری از طباخی‌های تهران شیفت ناهار و شام‌شان را تعطیل کرده و به صبحانه بسنده کنند. حالا کمبود کله‌پاچه سبب گشته که قاچاقچیان رو به قاچاق عجیب بیاورند و از آن طرف مشتری‌های ارزان‌ترین اقلام کله‌پاچه‌فروشی‌ها یعنی سیرابی و شیردان بیشتر از گذشته شود.

پخش صحنه‌های مستهجن از شبکه کیش صداوسیما

به دنبال پخش صحنه های رابطه جنسی در یک فیلم سینمایی و عدم حذف آنها، چند کارمند این شبکه برکنار شدند و مدیر شبکه کیش صداوسیما نیز عذرخواهی کرد. در یکی از شب‌های گذشته فیلمی سینمایی از شبکه کیش پخش شد که متأسفانه در بخشی از آن، صحنه‌های مبتذل این فیلم حذف نشده بود. مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش گفت: متأسفانه به‌دلیل اهمال، کوتاهی و البته عملی ناخواسته از سوی برخی از کارکنان این مرکز، تصاویری نامناسب در بخش کوتاهی از یک فیلم سینمایی پخش شد که در این خصوص بررسی‌ها انجام شده، عوامل دخیل در این اتفاق ناخواسته، به ترتیب از پست‌های سازمانی خود برکنار و توبیخ شده‌اند. تمامی تصاویر نامناسب مشخص و قرار بر حذف آن بوده است، متأسفانه به دلیل اهمال مدیران و ناظران برنامه، این تصاویر پخش شده است. البته چند روز بعد از این اتفاق مدیر صدا و سیمای مرکز کیش هم برکنار شد.

یازده هزار امام‌زاده در ایران داریم!

«سازمان اوقاف در این دکان‌ها را ببندد»؛ این جمله‌ای است که نماینده رشت آن را درباره امامزاده‌ها به کار می‌برد. امامزاده‌هایی که برخی معتقدند بدون حساب و کتاب در حال افزایش هستند و گویا چندان سد سخت و محکمی در برابر آن‌ها وجود ندارد؛ شاهد این ادعا هم صحبت‌های غلامعلی جعفرزاده است که به خانه ملت می‌گوید: «در همین فاصله مجلس نهم تا مجلس دهم چندهزارتایی به آمار امامزاده‌ها اضافه شد؛ سؤالی که مردم می‌پرسند، این است که داستان امامزاده‌ها کی تمام می‌شود؟ یعنی چه که تعداد آن‌ها رو به تزاید است و چرا مرتب افزایش پیدا می‌کند؟ این افزایش امامزاده‌ها در نزد جوانان فاقد معناست، یک جایی باید پرونده کشف امامزاده را ببندند و مرتبا نباید امامزاده تولید شود.» محمدعلی پورمختار که در مجلس نهم ریاست کمیسیون اصل ۹۰ را به عهده داشت و اتفاقا در آن مقطع پرونده‌هایی درباره امام‌زاده‌ها در این کمیسیون مطرح شده بود، گفت: من اکنون آمار دقیقی ندارم، اما آخرین باری که این پرونده را در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری می‌کردیم تعداد امام‌زاده‌ها به ۱۱ هزار رسیده بود.

روایتی از دیدار پادشاه عربستان با رهبری

حجت الاسلام گلپایگانی: بنده از خود رهبری شنیدم که اگر مسائل حفاظتی نبود، با پیکان به این طرف و آن طرف می‌رفتم. در دفتر ایشان ماشین‌هایی وجود داشته و از آن استفاده می‌شود؛ اما معظم له هر شش ماه یک بار پول بنزین و هزینه استهلاک ماشین‌هایی را که از آن استفاده کرده‌اند، به حفاظت برمی‌گردانند. آقازاده‌های ایشان اجاره‌نشین هستند، رعایت بیت المال از سوی فرزندان ایشان همیشه انجام شده و حتی با پرداخت پول از امکانات دفتر همچون یک فتوکپی ساده استفاده می‌کنند. پادشاه عربستان بعد از حضور خدمت مقام معظم رهبری از مکانی که ایشان در آن حضور داشتند، تعجب کرده و برای او قابل باور نبود که رهبر ایران در چنین مکانی زندگی می‌کنند. وی هدیه بسیار گران قیمتی برای حضرت آقا آورد، اما ایشان تمام هدایا را فروخته و با پول آن منازلی را ساخته و به فقرا دادند؛ هدایای بسیاری برای ایشان می‌آید، اما هیچ یک را تصرف نمی‌کنند.

برداشته شدن نرده‌های جداکننده مردم و مسئولان در نماز جمعه تهران

پس از آنکه سال گذشته ائمه جمعه برخی شهرهای کشور، خواستار برداشته شدن نرده های جداکننده بین مردم و مسئولان شدند، با برگزاری اولین نماز جمعه توسط خطیب جوان و تازه منصوب از سوی رهبر انقلاب به امامت جمعه تهران، نرده های جداکننده مردم و مسئولان در نماز جمعه پایتخت نیز برداشته شد تا بسیاری از این رویه خوب و مردمی شکل گرفته حمایت و قدردانی کنند.

پس از آنکه در روز اول انجام این اقدام یعنی جمعه گذشته، سیل تبریک و تهنیت ها و قدردانی ها از این اقدام که فاصله بین مردم و مسئولان را حداقل در نماز جمعه کم و کمتر می کند، فرصتی در برخی رسانه ها و توسط برخی صاحب نظران و فعالان سیاسی ایجاد شد تا این موضوع را دقیق تر به واکاوی و تحلیل بگذارند و برخی مطالب را در حاشیه این موضوع بیان کنند.

توضیحات نماینده‌ای که پدرش امامزاده است!

وجود هزاران امامزاده در گوشه و کنار ایران در تمام سال‌های گذشته، یکی از داغ‌ترین سوژه‌های رسانه‌ها بوده است. واکنش رسانه‌ها به چنین خبرهایی هم پیگیری از فلان مسئول و متولی بوده و کمتر کسی به سراغ خانواده‌های در قید حیات امامزاده‌ها رفته است؛ اما حالا در مورد یکی از این امامزاده‌ها چنین فرصتی فراهم شده، جالب‌تر این‌که پسر این امامزاده که مقبره‌اش در دشت مغان قرار دارد و صاحب گنبد، بارگاه و هیأت امنا و متولی است، نماینده مجلس هم است. میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی استان اردبیل در مجلس که گنبد و بارگاه پدرش در دشت مقان مکان زیارت مردم است در این باره گفت: من به‌عنوان پسر آن مرحوم بهتر است درباره‌اش حرف نزنم. بروید از مردم منطقه که به ایشان ارادت دارند بپرسید که ایشان چه کسی بوده و برای چه مردم از جیب خودشان برای مقبره ایشان هزینه و نذر می‌کنند. پدر مرحوم من یک سیدی بوده که مردم او را صاحب کرامت می‌شناختند و برای ایشان احترام زیادی قائل بوده‌اند. پدر مرحومم در همان زمانی که زنده بودند، بسیار مورد احترام بودند و زمانی هم که به رحمت خدا رفتند، این احترام و ارادت باقی ماند و مردم خودشان تصمیم گرفتند که برای ایشان مقبره‌ای بسازند که محل مراجعه خودشان باشد.

نظر علی مطهری درباره نتیجه برگزاری رفراندوم حجاب

نایب رئیس مجلس گفت: اگر موضوع حجاب به رفراندوم گذاشته شود، اکثریت جامعه به آن رأی خواهند داد. علی مطهری در سخنرانی خود با موضوع حجاب که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، گفت: من بر اساس شناختی که از جامعه دارم، می‌گویم همین امروز اگر برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم جامعه به حجاب رأی می‌دهد. البته در مسائل فکری و ایدئولوژیک کسی نظرسنجی برگزار نمی‌کند، اما بخشی از همین خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب در رفراندوم به حجاب رأی می‌دهند، زیرا آثار بی‌حجابی و بدحجابی را می‌دانند؛ بنابراین، فکر نکنید اگر نظرسنجی برگزار شود، همه به بی‌حجابی رأی خواهند داد.وی افزود: در حال حاضر جامعه ما به معنی واقعی اجبار در مورد حجاب وجود ندارد. اگر ما شکل خاصی از حجاب را اجبار کنیم مثلا بگوییم همه چادر به سر کنند یا روبنده بزنند این به معنی اجبار است، اما وضعیت الان به شکل حجاب اجباری نیست و اگر غیر از وجه و کفین بقیه بدن پوشیده باشد، حجاب است.

زبان فارسی در خطر است

غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی گفت: شک نکنید که زبان فارسی در خطر است، کافی است که به نقاط مختلفی از شهر و کشور خود مراجعه کنید که ببینید اثری از زبان فارسی نیست، در نقاط مختلف هم خلاف قانون شاهد استفاده نشدن از زبان فارسی و به کار بردن زبان خارجی هستیم. در حالی که حفظ زبان فارسی به معنای حفظ هویت ماست و همه باید برای حفظ آن همت کنیم. در تمام دنیا صداوسیما و شبکه های رادیویی و تلویزیونی پشتیبان زبان ملی هستند در ایران هم که زبان ما دارای چنین سابقه تاریخی است، باید رسانه ملی بیش از این برای حفظ آن فعالیت کند.

تومان هم‌قیمت دلار می‌شود!

برای چهارمین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بحث رفرم پولی مطرح شده که این بار گویا جدی‌تر از دفعات قبل بوده و بر اساس آن قرار است چهار صفر از پول ملی حذف شود. در این صورت ریال به تومان تبدیل می‌شود و هر ۱۰۰ ریال جدید برابر یک تومان خواهد بود؛ تغییری که به نوعی مدل پول ایران را شبیه به دلار خواهد کرد، چون بر این اساس هر تومان همتای یک دلار و هر ریال همتای یک سنت در نظر گرفته می‌شود.

به نمایندگی از خدا و امام زمان در امور مردم دخالت می‌کنیم

حجت الاسلام علی مظفری، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: هدف اصلاح است اما وقتی با جمعیت انبوه در زندانها مواجه می شویم اهداف قانونی و شرعی تربیت فرد با رعایت کرامت انسانی محقق نمی شود. وی افزود: اصلاح این موارد نیز بر عهده قانونگذار است؛ هرچند همه دستگاه های اجرایی، قانونگذاران و قوه قضاییه نیز باید به وظیفه عمومی خود عمل کنند. وی اظهار داشت: ما در نظام جمهوری اسلامی به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر فردی در زمان طاغوت در زندان بود، حبسش از مجازات اخروی او کم نمی کرد اما امروز اگر این تحمل کیفر یا قصاص و شلاق و دیگر احکام توسط حکام اسلامی و شرعی انجام می شوند یکی از آثار اخروی آن برای محکومان این است که این مجازات در آخرت از آنها برداشته می شود.

محدودیت سفر ایرانیان به آمریکا لغو نمی‌شود

«برایان هوک» رئیس گروه اقدام ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: به دلیل آنکه حکومت ایران سابقه شهروندان ایرانی را برای بررسی در اختیار آمریکا قرار نمی‌دهد، محدودیت سفر ایرانی‌ها به آمریکا لغو نخواهد شد. هوک در ویدیویی که در حساب توییتری وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده ادعا کرد که حکومت ایران مقصر این وضعیت است. ترامپ از سال ۱۳۹۵ محدودیت‌های بیشتر و تازه‌تری را برای سفر ایرانیان به آمریکا وضع کرد.

برادر میرحسین: قوچانی شریعتمداری پیوندتان مبارک!

میرمحمود موسوی برادر میرحسین موسوی به تیتر یک روزنامه سازندگی واکنش نشان داد.

میرمحمود موسوی در توییتر خود در واکنش به تیتر یک امروز روزنامه سازندگی نوشت: «این روزنامه سازندگی روز به روز بیشتر زرد میشود تا با دروغ مشتری جمع کند.من می‌گویم تغییری در وضعیت حصر میرحسین به وجود نیامده است. قوچانی از قول من در شماره امروز در بالای صفحه اول میزند تغییر به وجود آمده است. می‌توانم بگویم قوچانی -شریعتمداری پیوندتان مبارک.»

 میرمحمود موسوی درباره آخرین وضعیت حصر گفته بود: تغییری در وضعیت برادرم و خانم رهنورد به‌ وجود نیامده است. حصر به همان شکلی که از قبل بود همچنان ادامه دارد. اواخر سال گذشته اعلام کردند که خانواده و خواهر و برادر‌های آقای موسوی و خانم رهنورد می‌توانند با آنان دیدار داشته باشند و آنان هم اگر مایل باشند، می‌توانند به دیدار اقوام (خواهر و برادر) بروند. البته این روند برای مدتی متوقف شد و بعد دوباره به وضعیت گذشته بازگشت.

به گفته او، میرحسین موسوی در طول ۱۱ ماه گذشته به خانه هر کدام از خواهر‌ها و برادر‌های خود یک بار و فقط به خانه یکی از خواهران دو بار رفته است.

ماهواره «پیام» در مدار قرار نگرفت

اساسا شکست، بخش جداشناشدنی پرتاب‌های فضایی است؛ اما از آنجا که در سال‌های گذشته، همواره شکست‌های رخ داده در این حوزه در کشورمان را رسما اعلام نکردیم و تنها اخبار موفقیت‌های رقم خورده را اعلام کردیم، این باور غلط شکل گرفته که کارنامه کشورمان در این حوزه کاملا موفقیت آمیز بوده است.

به فاصله چند ساعت از سخنان رئیس جمهور در جمع مردم گلستان و وعده پرتاب دو ماهواره به فضا توسط کشورمان، لحظه موعود فرا رسید، ولی نتیجه آن چیزی نبود که انتظار می‌رفت؛ «ماهواره پیام در مدار قرار نگرفت.»

خبری که وزیر جوان کابینه آن را در صفحه شخصی خود در توئیتر مخابره کرد و در توضیح آن نوشت: «دوست داشتم با #خبر خوب همه را شاد کنم، اما گاهی زندگی آن ‌طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود...»

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ممنوع‌الخروج شد؟

شنیده‌ها حکایت از ممنوع‌الخروجی میرعلی اشرف پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با حکم بازپرس پرونده دارد.

اوایل دی ماه امسال بود که رسانه‌ها از درخواست ۵۰ نماینده مجلس از رئیس قوه‌قضاییه برای ممنوع‌الخروجی پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر دادند.

این مطلب را احمد امیرآبادی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود داده و اعلام کرده بود: نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضائیه برای ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی این نامه را بیش از ۵۰ نفر از همکاران امضا کردند.

بعد از این اتفاق بود که پوری حسینی بلافاصله در گفت وگو با خانه ملت گفت: چنین درخواستی از سوی نمایندگان از قوه قضاییه مطرح شده است، اما بنده با هیچ شخصی مشکلی نداشته و تاکنون ممنوع‌الخروج نشده‌ام.

حالا پس از گذشت کمتر از یک ماه، شنیده می‌شود میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی (یا به قول رسانه‌ها همان آقای حاشیه خودمان، که از قضا دو دوره ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آذربایجان شرقی را نیز بر عهده داشته است) با حکم بازپرس پرونده ممنوع‌الخروج شده است.

استعفای قاضی‌زاده هاشمی و معرفی نمکی به عنوان وزیر بهداشت

پس از آنکه «سید حسن قاضی زاده هاشمی» به دلیل آنچه کاهش اعتبارات حوزه بهداشت و درمان در بودجه عنوان شد، از سمت خود استعفاء کرد، «سعید نمکی» به عنوان سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب و پس از آن با اخذ رأی اعتماد نمایندگان مجلس وزیر بهداشت شد.

رئیس جمهور نیز از خدمات خالصانه و تلاش‌های صادقانه دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، به ویژه در اجرا و پیشبرد طرح تحول سلامت قدردانی کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*