اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276463
تاریخ انتشار: 1398/01/15 02:16
خسارت سیل به بیش از 62 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان/ 2450 رأس دام تلف شد

عصرجهان-اخبار مربوط بع سیل خوزستان در سایر رسانه ها
بازدید فرمانده کل ارتش از مناطق سیل‌زده خوزستان
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش عصر امروز به منظور نظارت بر عملیات امدادرسانی یگان‌های ارتش و تسریع در کمک‌رسانی به مردم خوزستان از مناطق سیل زده در خوزستان بازدید کرد.
وی با حضور در مناطق سیل‌زده شوشتر، سوسنگرد، حمیدیه و شهرستان اهواز از نزدیک روند اقدامات، فعالیت‌های امدادرسانی را بررسی کرد.
 فرمانده کل ارتش  ضمن بازدید از مناطق سیل زده با سیل‎زدگان خوزستانی گفتگو کرد و همچنین اقدامات ارتش جمهوری اسلامی را در این منطقه به منظور بررسی شرایط خروج سیلاب از روستاها بررسی کرد.
سرلشکر موسوی در جمع فرماندهان و یگان های ارتش جمهوری اسلامی حاضر در مناطق سیل زده، دستورات لازم را به منظور تسریع و تداوم عملیات امدادرسانی ارتش در خوزستان صادر کرد.
سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر: سیل‌بند مکسر خرمشهر ترمیم شد
کوروش مودت سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر ، اظهار کرد: سیل‌بند روستای مکسر در غرب کارون خرمشهر بین ساعت ۸ و ۹ صبح امروز دچار شکستگی و موجب نفوذ آب به اراضی کشاورزی شد.
وی عنوان کرد: بعد از حدود ۱۲ ساعت تلاش بی‌وقفه عوامل ستاد مدیریت بحران خرمشهر، جهادگران و‌ اهالی روستاهای غرب کارون در نهایت دقایقی قبل سیل‌بند این روستا ترمیم شد.
سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: اکنون وضعیت به حالت عادی بازگشته و عملیات تحکیم سیل‌بند ها در جریان است.
مودت عنوان کرد: تاکنون دستور تخلیه هیچ یک از روستاهای غرب کارون صادر نشده است.


خسارت سیل به بیش از 62 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان/ 2450 رأس دام تلف شد
کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در دو سیل اخیر خسارت جدی به بخش کشاورزی خوزستان وارد شد و تاکنون بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گندم، کلزا، جو و سبزی و صیفی دچار آب‌گرفتگی شدند و خسارت جدی دیدند؛ همچنین ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به دلیل بارندگی و تندباد دچار خوابیدگی شدند.
وی افزود: ۲ هزار و ۴۵۰ رأس دام سبک دامداران استان خوزستان در دو سیل اخیر و تاکنون تلف شدند؛ همچنین طیور و حوضچه‌های پرورش ماهی بسیاری را مردم منطقه از دست دادند و خساراتی به تأسیسات زیربنایی و زنبورداری منطقه وارد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به خسارت سیل بهمن‌ماه به کشاورزان، عنوان کرد: بیش از ۴ هزار تن علوفه بین دامداران استان خوزستان در سیل بهمن‌ماه و سیل اخیر توزیع شد؛ همچنین به جابه‌جایی و اسکان موقت ۲۲۰ هزار رأس دام در ۱۰ شهرستان خوزستان کمک شد.
چنگلوایی با اشاره به حضور برخی افراد سودجو برای خرید محصولات کشاورزان،  اظهار کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در خصوص پرداخت خسارت سیل عزم جدی بر این است که کلیه خسارت کشاورزان پرداخت شود و کشاورزان به شایعات ایجاد شده توسط دلال‌ها توجه نکنند.
وی گفت: تنها خسارت پرداخت نشده مربوط به سیل سال ۹۵ متعلق به بخش شعیبیه با مبلغ ۳.۲ میلیارد تومان است که درحال پیگیری برای پرداخت هستیم.
آبگرفتگی «دوار» شوش / استحکام‌بخشی سیل‌بندها ادامه دارد
عدنان غزی فرماندار شوش ، اظهار کرد: گرفتاری 100 نفر از مردم روستای خلیفه حیدر در سیلاب، در داخل مدرسه صحت ندارد.
وی افزود: افرادی که در روستای خلیفه حیدر هستند، گرفتار سیلاب نیستند و با اختیار خود و برای محافظت از اموال خود در روستا ماندند.
فرماندار شوش در رابطه با وضعیت فعلی روستای خلیفه حیدر، گفت: روستای خلیفه حیدر از جمله روستاهایی است که به دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه دز و پیش‌بینی ورود سیلاب به روستا دستور تخلیه آن داده شد اما حدود 25 تا 50 نفر از جوانان روستا به منظور حراست از اموال خود در روستا ماندند.
فرماندار شوش افزود: پس از شکسته شدن سیل‌بند در  اطراف روستای خلیفه حیدر جوانان این روستا به همکاری یکدیگر تلاش می‌کنند تا آب وارد روستا نشود.
غزی با بیان اینکه جوانانی که در روستا تردد می‌کردند از ما تقاضای ارسال غذا به افراد باقی مانده در روستا کردند، گفت: از هلال احمر درخواست کردیم با قایق موتوری، مواد غذایی مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهند.
وی در رابطه با شرایط فعلی شهر الوان، بیان کرد: الوان مشکلی ندارد تنها اطراف روستای سیدعباس که به نام عبدالخان پایین نیز شناخته می‌شود را آب گرفته و هنوز مشکلی داخل روستا وجود ندارد.
غزی افزود: قسمتی از منطقه دوار شوش نیز آب گرفته که نیروهای امدادی در حال ایجاد سیل‌بند و ممانعت از ورود آب هستند.
تعطیلی کلیه مدارس شهرستان شوش تا 19 فروردین
بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش، کلیه مدارس شهر و روستاهای شهرستان شوش از ۱۷ لغایت ۱۹ فروردین ۹۸ تعطیل اعلام شدند.
تعطیلی کلیه مدارس شهرستان شوش تا 19 فروردین
بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش، کلیه مدارس شهر و روستاهای شهرستان شوش در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ، ۱۷ لغایت ۱۹ فروردین ۹۸ تعطیل اعلام شدند.
پیش از این نیز مدارس شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، شعیبیه شوشتر، روستاهای زاویه دزفول، شهرک بهروزی دزفول، بخش دارخوین و روستاهای غرب کارون خرمشهر در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه 17 فروردین، 18 فروردین و 19 فروردین تعطیل شدند.

 شروع فعالیت‌های دانشگاه‌های استان خوزستان نیز با یک هفته تأخیر از 24 فروردین آغاز خواهد شد.
منبع/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*