اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276474
تاریخ انتشار: 1398/01/16 23:21
مردم بخش غربی شهر الهایی خانه‌های خود را تخلیه کنند/مشاهده دلفین در آبهای خوزستان تایید شد/مدارس شهرستان بندرماهشهر تا ۲۳ فروردین تعطیل شدند

عصرجهان-اخبار مربوط بع سیل خوزستان در سایر رسانه ها
وزیر کشور: از ورود سیل به شهرهای غرب خوزستان جلوگیری شد
عبدالرضا رحمانی فضلی به منظور بازدید از مناطق سیل زده خوزستان به اهواز سفر کرد.
وزیر کشور در ابتدای سفر خود به خوزستان با بالگرد از سدهای دز و کرخه بازدید کرد و سپس با اخبار ساعت 14 شبکه یک گفت‌وگو کرد.
وزیر کشور اظهار کرد:  با تلاش‌های انجام شده از ورود سیل به شهرهای هویزه، سوسنگرد، رفیع و بستان جلوگیری شد.
وی افزود: عملیات امدادرسانی توسط گروه‌های دولتی، غیردولتی و مردمی در حال انجام است.
رحمانی فضلی بیان کرد: خوزستان با آرامش موجود و مشارکت مردمی از این حادثه عبور می‌کند/فارس


مردم بخش غربی شهر الهایی خانه‌های خود را تخلیه کنند
جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز ، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش غربی شهر الهایی در معرض خطر احتمالی طغیان رودخانه قرار دارد، ساکنان این منطقه باید منازل خود را ترک کنند.
وی عنوان کرد: برای استحکام سازی سیل بندهای این منطقه در حال تلاش هستیم، البته ساکنان این مناطق برای پیشگیری از حوادث در مکان‌های امن ساکن شوند و از تردد در این منطقه خودداری کنند.
فرماندار اهواز گفت: برای اسکان مردم بخش غربی شهر الهایی از قبل مکان های اسکان اضطراری پیش‌بینی شده است/فارس


دستور تخلیه برای منازل ساحل کرخه در شهر الوان صادر شد
عدنان غزی فرماندار شوش ، اظهار کرد: به دلیل بالا آمدن آب کرخه به منازل ساحل رودخانه کرخه در شهر الوان اعلام شد که منازل خود را تخلیه کنند و با ستاد مدیریت بحران شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.
وی افزود: روستاهای سید عباس، سعید ثامر، خسرج مزبان و فرج دیوان دچار آب‌گرفتگی شدند که اهالی روستا از روزهای قبل تخلیه شده بودند.
فرماندار شوش با اشاره به وقوع تندباد در شوش، عنوان کرد: شدت تندباد در شوش بالا بود و برای برخی اردوگاه‌ها ایجاد مشکل کرد و برخی چادرها از محل خود کنده شدند که نیروهای مستقر در محل درحال کار هستن/فارس


دستور تخلیه ۱۴ روستا در بخش مرکزی اهواز صادر شد
فرماندار شهرستان اهواز گفت:ساکنین ۱۴ روستای حاشیه رودخانه های کرخه و دز در بخش مرکزی شهرستان اهواز نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه این روستاها در معرض خطر سیلاب قرار دارند، افزود: ساکنین روستاهای حلاف یک،حلاف ۲ ، حلاف ۳، بروایه آلبو ثنوان، بروایه عمیر،بروایه یوسف،قلعه سحر،چپسه کوچک،چپسه بزرگ،سید یوسف، عشاره بزرگ،عشاره کوچک در حاشیه رودخانه کرخه و ۲ روستای طواهر و ام عگله بیت سعید در حاشیه رودخانه دز بخش مرکزی نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.
 فرماندار ادامه داد: امکانات تخلیه و اسکان روستاییان توسط بخشداری مرکزی و جمعیت هلال احمر اهواز تأمین می شود.
جمال عالمی‌نیسی  فرماندار شهرستان اهواز پیش از این نیز دستور تخلیه بخش غربی شهر الهایی را صادر کرده بود/ فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز


انتقال سایت‌های ارتباطی سیار و اضطراری به خوزستان
محمد جواد آذری جهرمی امروز ۱۶ فروردین ماه در حاشیه بازدید از سد کرخه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته‌های اخیر مرتباً با استاندار و تیم‌های مدیریت بحران خوزستان به واسطه موضوعات ارتباطی که یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار در دوره بحران است، در ارتباط و پیگیر مسائل بوده‌ایم.
وی افزود: به واسطه وجود سدها و مدیریت بسیار خوبی که در خوزستان با همکاری میان وزارت نیرو، مجموعه مدیریت بحران و مردم شکل گرفته است، تبعات سیل‌های بالادستی که می‌توانست اثرات بسیار مخربی در خوزستان داشته باشد، به حداقل کاهش پیدا کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: آنچه مشخص است، حجم بی سابقه‌ای از آب در سدهای خوزستان ذخیره شده است. این حجم عظیم ذخیره آب برای کشور و همچنین نجات جان بسیاری از مردم توسط سدهای خوزستان انجام گرفته است.
آذری جهرمی با بیان اینکه تالاب‌های خوزستان در بارش‌های اخیر زنده شده اند، ادامه داد: مشکلاتی مانند ریزگردها که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم، طبیعتاً با توجه به این حجم از بارش‌ها امسال کمتر به وقوع خواهد پیوست.
وی بیان کرد: قطعاً علی رغم کنترل بسیاری از شرایط، به مردم خسارت‌هایی در اثر سیلاب اخیر وارد شده است و دولت تقبل کرده این خسارت‌ها را به مردم جبران کند. شرایط اکنون در خوزستان یک شرایط کنترل شده است و به نحوی مدیریت در خوزستان انجام گرفته که حداقل خسارت‌ها به مردم وارد شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه ارتباطات تمهیدات لازم اندیشیده شده است، گفت: سایت ارتباطی شهرستان بستان یکی از نقاطی است که احتمال آبگرفتگی دارد. سایت پشتیبانی برای این سایت ارتباطی در نظر گرفته شده و به محض اینکه مشکلی برای آن به وجود بیاید، سایت پشتیبان وارد عمل خواهد شد و امکان بازیابی آن وجود دارد.
آذری جهرمی ادامه داد: همه شبکه‌های ارتباطی استان خوزستان در حال کار هستند و ظرفیت‌های مازاد نیز در نظر گرفته شده است. همچنین سایت‌های ارتباطی سیار و اضطراری به استان خوزستان منتقل شده است تا شاهد مشکلی در بحث ارتباطات در خوزستان نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای مدیریت ارتباطات بحران اندیشیده شده است و تاکنون خوشبختانه با توجه به مدیریت صحیحی که در بحث منابع آبی انجام گرفته نیازی به استفاده از آنها نبوده است/ایسنا


ابلاغ به 5 استان کشور برای کمک‌ به خوزستان
عبدالرضا رحمانی‌فضلی که امروز برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده استان به خوزستان سفر کرده است، پس از جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از بازدید از مناطق مختلف خوزستان و مشاهده شرایط جغرافیایی و محیطی وضعیت سیل، جلسه مشترک تامین و هماهنگی مقابله با بحران برگزار شد که دوستان گزارشات مختلفی را ارائه دادند. طبق تصمیمات اتخاذ شده، بنا شد در سطح وسیعی حتما آمادگی در منطقه باشد و ما برای حداقل خسارت و حداقل تهدید، بالاترین پیش بینی را با بالاترین تضمین ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در اینجا حدود 400 هزار نفر در معرض سیل قرار دارند و اصلا نباید ریسک بپذیریم و بنا را بر این بگذاریم که ان‌شاءالله اتفاقی نخواهد افتاد اما اگر قرار باشد پنج درصد هم اتفاقی رخ دهد، باید مردم پیش بینی داشته باشند.
وزیر کشور افزود: بنابراین مقرر شد استان های مُعین خوزستان را تعیین کنیم و آن استان ها آمادگی کامل داشته باشند و از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی آمادگی داشته باشند و در هدایت استانداری و فرمانداری خوزستان باشند و هر زمان لازم بود، برای کمک مردم به خوزستان بیایند. هر چند امیدوارم چنین شرایطی رخ ندهد. با توجه به تدابیری که انجام شده است و مدیریتی که انجام شده و با پخش سیلاب در دشت و انحراف آب به کانال ها و هدایت آن به هور، باید صیانت خوبی از سوسنگرد، بستان و حمیدیه و همچنین سایر شهرها داشته باشیم. البته مردم به زحمت افتادند و 96 روستا تخلیه شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ما بین بد و بدتر تصمیم گیری می کنیم و بین خوب و بد تصمیم نمی گیریم. بنابراین در بد هم هزینه دادیم و هزینه آن را مردم می دهند و واقعا از مردم سپاسگزارم و از آنها قدردانی می کنیم. تمام زحماتی که کشیده می شود برای مردم است و آن‌هایی که به ما کمک می کنند تا جلوی خسارت های بزرگتر و شرایط بدتر را بگیریم، حتما ماجور هستند و دولت حتما خسارت های آنها را در ابعاد مختلف می بیند و یقینا پرداخت می کند و خودم ضامن کار هستم و حتما به عنوان مسوول ستاد این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
وزیر کشور گفت: به هر حال در شرایط کنونی همه باید مشارکت ها را افزایش دهیم و همکاری و همدلی را تقویت کنیم و از شایعه پراکنی های بی مورد که واقعا می تواند آسیب های روحی ایجاد کند، حتما پرهیز شود. صدا و سیما متولی امر اطلاع رسانی است و باید با جدیت در این زمینه برخورد کند. ضمن اینکه علما و روحانیت نیز همانطور که تاکنون در بسیج پای کار بودند نیز باید کار را ادامه دهند.
وی افزود: بسیج شدن مردم که مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود فرمودند، از برکات فرهنگ دینی، ملی و اسلامی این مردم است که در شرایط کنونی نیز تجلی پیدا کرده است که هم باید تقویت شود و هم باید قدر آن را بدانیم.
رحمانی‌فصلی گفت: خوزستان برای همه مردم ایران مهم و عزیز است و همه نگران این شرایط هستند و امیدواریم با مدیریت مطلوب و مناسب و توصیه هایی که رئیس جمهور داشتند و مرتب نیز پیگیر وضعیت هستند، نگذاریم خسارت های بیشتر از این وارد شود. اما در عین حال حتما باید آمادگی های لازم را داشته باشیم و حضور من در اینجا به خاطر ایجاد آمادگی ها است و امشب هم حداقل به پنج استان ابلاغ می کنم که حتما آمادگی لازم را با تمامی امکانات برای کمک به خوزستان داشته باشند و در صورت تقاضای استاندار خوزستان، به کمک او بیایند/ایسنا


مشاهده دلفین در آبهای خوزستان تایید شد
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی افزایش دبی آب رودخانه کارون و مهیا شدن شرایط ایده‌آل تغذیه‌ای برای گونه‌های شکارچی از جمله دلفین‌های خورموسی، شاهد حضور گونه ارزشمندی از دلفین‌ها در رودخانه کارون بوده که تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد.
با عنایت به عدم تطبیق دلفین‌های تصویربرداری شده در فیلم تحت عنوان صید دلفین‌ها در کارون با تصویر اولیه ورود دلفین‌ها و نداشتن بینی بطری شکل و پوزه که از شاخصه دلفین‌های خوزستان است، اعلام می‌دارد خبر صید دلفین در رودخانه کارون کذب بوده و کلیپ مذکور مربوط به استان خوزستان و رودخانه کارون نیست.
پیرو اخذ خبر از سوی معاونت محیط زیست دریایی سازمان متبوع مشخص شد که محل تخلف، شهرستان دیلم استان بوشهر بوده که متخلف مذکور نیز شناسایی شده است/تسنیم


مدارس شهرستان بندرماهشهر تا ۲۳ فروردین تعطیل شدند
محسن بیرانوند فرماندار بندرماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرماهشهر اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان و شهرستان بندرماهشهر و با توجه به تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان بندرماهشهر مدارس و مراکز آموزش عالی تا آخر هفته 23 فرودین تعطیل هستند.
فرماندار بندرماهشهر بیان کرد: تصمیم ستاد بحران شهرستان بندرماهشهر شامل همه مدارس در همه مقاطع و کلیه مراکز آموزش عالی در سطح شهرستان بندرماهشهر بوده است/تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*