اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276485
تاریخ انتشار: 1398/01/17 02:00
کاخ سفید: کنگره از اختیار تصمیم‌گیری در مورد ائتلاف نظامی با ریاض برخوردار نیست.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه منتشره از سوی کاخ سفید، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز 4 آوریل طرح پایان حمایت ایالات متحده از حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن را تصویب کردند.

این طرح با 247رأی مثبت در برابر 175 رأی منفی به تصویب رسید. این طرح برای تایید نهایی به کاخ سفید ارسال می‌شود تا به امضای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برسد. اما با توجه به ابراز مخالفت کاخ سفید با این طرح، انتظار می‌رود که ترامپ این مصوبه را وتو کند.

کاخ سفید با این طرح که در ماه مارس در سنا به تصویب رسیده بود، مخالفت کرده است. دولت آمریکا این طرح را مایه «نگرانی‌های جدی از منظر قانون اساسی» توصیف کرده و گفته کنگره از اختیار تصمیم‌گیری در مورد ائتلاف نظامی با ریاض برخوردار نیست، با این حال کنگره در طرح خود به قانون «اختیارات جنگ» استناد کرده که به نمایندگان اجازه می‌دهد مشارکت در جنگ خارجی را متوقف کنند.

قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول و تشدید بحران انسانی در یمن، موجب شده تا در ماه‌های اخیر نمایندگان کنگره فشار به دولت آمریکا برای پایان نقش‌آفرینی در حمله به یمن را افزایش دهند.حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن اکنون وارد پنجمین سال خود شده و در این مدت به مرگ ده‌ها هزار نفر و آنطور که سازمان ملل متحد توصیف کرده، «بدترین فاجعه انسانی معاصر» منجر شده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*