اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2783
تاریخ انتشار: 1393/09/01 01:11
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد:
عزت‌الله بهشتی‌فر گفت: ساخت بیمارستان دنا در اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی منع قانونی دارد و بخشی از زمینی که برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده در محدوده صیانت از اراضی ملی است.

عصرجهان -عزت‌الله بهشتی‌فر امشب در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان دنا با اشاره به زمین بیمارستان شهرستان دنا اظهار کرد: ساخت بیمارستان در اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی منع قانونی دارد و بخشی از زمینی که برای ساخت بیمارستان شهرستان دنا در نظر گرفته شده است در محدوده صیانت از اراضی ملی است و قاعدتاً مشکلات قانونی دارد.

وی اضافه کرد: در بخشی از این زمین انبوهی از درختان جنگلی است که به لحاظ قانونی واگذاری آن اشکال دارد و پیشنهاد می‌دهم در حدود دو یا سه هزار متر این زمین ساختمان بیمارستان احداث و بخش دیگر این زمین که انبوهی از درختان جنگلی است به فضای سبز تبدیل شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان جریمه قطع هر درخت 300 هزار تومان است و واگذاری زمین‌ها باید در شورای عالی جنگل‌ها بررسی و تصمیم‌گیری شود، افزود: مسئولان تلاش کنند که ساخت بیمارستان در این مکان با توجه به محدودیت‌های که وجود دارد، انجام نگیرد و در صورت اصرار باید در شورای عالی جنگل‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین به پروژه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب مرکز شهرستان دنا در پایین دست این شهر اشاره کرد و گفت: کمیته فنی اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با این موضوع مخالفت کرده است که راه دیگری برای ساخت این پروژه برنامه‌‌ریزی شود.

این مسئول ادامه داد: اگر این تصفیه‌خانه فاضلاب در مکان فعلی ساخته شود، مجبور به قطع 200 درخت می‌شویم که بنده برای پاسخگویی به بازرسان آمادگی ندارم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع تل‌سیاه اشاره کرد و گفت: در این منطقه حکم‌های زیادی برای کسانی که به قلع و قمع درختان دست زده‌اند، صادر شده است.

بهشتی‌فر در پایان با اشاره به پرونده‌های که در منطقه ده برآفتاب تشکیل شده است، بیان کرد: به صورت روزانه در این منطقه برای کسانی که به اراضی ملی و منابع طبیعی دست‌درازی می‌کنند، پرونده تشکیل می‌شود، به‌طوریکه برخی از آنها در حال حاضر در بازداشتگاه به‌ سر می‌برند.منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*